K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2011, 13:02   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvor lang RP

Hej...

Min førtidspensionssag er nået der til hvor ressourceprofilen skal laves.

Jeg har fået den tilsendt så jeg kan begynde på den før jeg skal til møde med sagsbehandleren. Det bliver først når hun har fået inddrevet journaler fra indlæggelser, læge og fået en speciallægeerklæring fra psykiater.

Nå; jeg er begyndt på den der ressourceprofil, og pyha, hvor jeg syntes, at der er mange ting at forklare og beskrive.

Jeg skriver og skriver og skriver, så vil bare høre, hvor lang jeres ressourceprofiler var...?
Altså; skrev I og jeres sagsbehandler mest sådan stikord og få linier ved hvert punkt, eller skrev I også en halv roman?

Jeg syntes det er rigtig svært, fordi mit problem er at jeg svinger rigtig meget, og mine problemer i hverdagen derfor er meget forskellige alt efter hvornår det drejer sig om...

Jeg er bange for at jeg kommer til at skrive noget "forkert".
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 13:05   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej...

Min førtidspensionssag er nået der til hvor ressourceprofilen skal laves.

Jeg har fået den tilsendt så jeg kan begynde på den før jeg skal til møde med sagsbehandleren. Det bliver først når hun har fået inddrevet journaler fra indlæggelser, læge og fået en speciallægeerklæring fra psykiater.

Nå; jeg er begyndt på den der ressourceprofil, og pyha, hvor jeg syntes, at der er mange ting at forklare og beskrive.

Jeg skriver og skriver og skriver, så vil bare høre, hvor lang jeres ressourceprofiler var...?
Altså; skrev I og jeres sagsbehandler mest sådan stikord og få linier ved hvert punkt, eller skrev I også en halv roman?

Jeg syntes det er rigtig svært, fordi mit problem er at jeg svinger rigtig meget, og mine problemer i hverdagen derfor er meget forskellige alt efter hvornår det drejer sig om...

Jeg er bange for at jeg kommer til at skrive noget "forkert".
Allerførst! Der kan ikke laves noget "forkert" fra din side i en ressourceprofil.

Men du skal være ærlig, ikke noget med at "pynte" på hvad du kan og hvordan du har det.

Nogle ressourceprofiler er korte, men måske kun 2-3 linier per felt, andre er lange som dødehavs rullerne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 13:15   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg skrev ikke noget ned før mødet med sagsbehandleren.

Jeg lavede den så i samarbejde med sagsbehandler og bisidder. Sagsbehandler skulle så renskrive den. Ressourceprofilen blev lavet d. 10/1 og den er stadig ikke renskrevet, nu er det ikke kun mig der rykker hende, men også jobkonsulenten, for den skal snart i brug.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 13:26   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg skrev ikke noget ned før mødet med sagsbehandleren.

Jeg lavede den så i samarbejde med sagsbehandler og bisidder. Sagsbehandler skulle så renskrive den. Ressourceprofilen blev lavet d. 10/1 og den er stadig ikke renskrevet, nu er det ikke kun mig der rykker hende, men også jobkonsulenten, for den skal snart i brug.

Jeg gjorde det, da jeg brugte dem i mit arbejde, at i det omfang borgeren kunne, så udfyldte de den selv. Derefter snakkede vi om det der var skrevet, og udfyldte de ting som evt. manglede.

Det er et godt redskab på den måde, at den process kan sætte nogle tanker i gang om egen situation. plus at det generelt jo er godt, for så har borgeren jo en anelse indflydelse...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:01   #5
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
jeg skrev i alt 17 sider :-) Sagsbehandler og Espelundens team var så glade for min roman, at de stort set ikke behøvede at spørge mig om noget.

Dog var der flere kommentarer til om jeg dog ikke kunne udnytte mine skriveevner til noget. Jo, det vil jeg også smaddergerne, men jeg kan stadig ikke presses ned på det regulære arbejdsmarked.

Hvis min pension ellers går igennem 8/12, skal jeg helt sikkert kaste mig over lidt skriveprojekter, men så længe man er i "kunstig koma" hos kommunen, kan jeg intet andet end at spekulere og bekymre mig om fremtiden, osv.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:47   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Begge mine rp'er blev skrevet af sb, hvorpå jeg fik dem til partshøring.

Jeg syntes, at det der stod i de forskellige rubrikker flere gange var gentagelser.

Så annaqw, hvis du synes, at du gentager dig selv i de forskellige rubrikker behøver det ikke være forkert.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:03   #7
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Hej Hej
Jeg var på et kursus der hed aktiv sygemeldt, og derr skulle jeg selv lave den der var ingen sb der var med til at lave den. Men husk at være det handlerr om dig og hvad der skal ske i din fremtid.

Det er 1 år siden jeg lavede min, og skal til møde snart ang min fremtid flexjob? Men jeg har da nogle ændringer da jeg har arbejdsskade tennis og golfalbuer, men har fået stillet diagnosen fibromylegi for 14 dage siden. Og evt gigt i rygsøjlen så der skal føjes nogel flere ting på ang hvad jeg kan holde til.

JA det er et stort arbejde at lave den recurseprofil, men giv dig god tid og sørg for at huske hvad du kan holde til også når du har fri.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:20   #8
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg var for 2 år siden på kursus i en uge, hvor jeg skrev den. Siden er den blevet opdateret løbende og jeg har kommenteret på den igen i forbindelse med stop af sygedagpenge og nu hvor vi snakker pension....
Og ja jeg synes også jeg gentog mig selv mange gange. Og det jeg skrev dengang holdt overhovedet ikke, da jeg dengang troede at det bare handlede om en masse genoptræning så var jeg klar igen....Det holdt så ikke ...
Så ja tror ikke du kan skrive noget forkert....God arbejdslyst :0)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:22   #9
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
jeg skrev i alt 17 sider :-) Sagsbehandler og Espelundens team var så glade for min roman, at de stort set ikke behøvede at spørge mig om noget.

Dog var der flere kommentarer til om jeg dog ikke kunne udnytte mine skriveevner til noget. Jo, det vil jeg også smaddergerne, men jeg kan stadig ikke presses ned på det regulære arbejdsmarked.

Hvis min pension ellers går igennem 8/12, skal jeg helt sikkert kaste mig over lidt skriveprojekter, men så længe man er i "kunstig koma" hos kommunen, kan jeg intet andet end at spekulere og bekymre mig om fremtiden, osv.
Jeg skrev også rigtigt mange sider. Lavede ressourceprofilen helt selv - det havde jeg ingen problemer med. Jeg fik også meget ros for at have været så grundig og forklarende, både af sagsbehandler og speciallæge.
Jeg havde det sådan, at hvis en anden skrev den for mig, så følte jeg ikke jeg havde så meget kontrol selv, og jeg troede ikke på at andre kunne beskrive mit liv, mine tanker, min sygdom osv. så godt som jeg selv kunne.

Jeg synes ikke man skal spekulere i antal sider, når man sidder og laver ressourceprofil. Det er ikke længden, men indholdet, der er vigtigt.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
hvor lang tid før i fik FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 09-08-2010 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension