K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2010, 11:52   #21
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej.

Jeg er nu blevet fyret pga, for meget sygdom i mit flexjob.

jeg har igen været indkaldt til samtale i jobcenter , og der er taget beslutning om jeg skal i arbejdsprøvning hurtigst muligt , for at min sag kan re-vuderes .

jeg skal på HKI-KBH, nogen der kender dette sted?

Der er taget hensyn til mit meget forværret PTDS.

jeg skal være der 15 timer om ugen, dette er jeg også visiteret til som flexer.

Spørgsmål til jer ang, dagbog og smerteskema som jeg kan printe ud i nyttige links---
skriver i udførligt hver dag ang, smerter og daglige ting hvordan det påvirker ?

nogen gode råd omkring dette ?

venlig hilsen thelma.

Jeg ser frem til at der kommer en realistisk plan for min fremtid.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 20:51   #22
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej.

så oprandt dagen for den famøse nye arbejdsprøvning på HKI, hvor jeg skal afprøves i 3mdr.

Som sædvanlig havde jeg nær skrevet er jeg altid godt forberedt med de offentlige instanser, dvs, jeg havde min RP, og min flexjobvisitering og diverse spørgsmål med til mødet i går.( jeg skriver lidt ironisk, da jeg ved at de sikkert intet ved om mig)

Og ja ganske rigtigt, jobcentret har kun bedt om en arbejdsprøvning, intet om at jeg er flexvisiteret og skal re-vuderes og lider af stærkt forværret ptds.

Jeg tror efterhåneden jeg har forklaret min omfattende sag 100 gange og jeg magteede det ikke igen, gav dem min RP; og min flexjobvisitation.

Jeg er ikke negativ eller noget, men syntes ski jobcenterne er under alt kritik, når de bestiller dyre arbejdsprøvninger til borgerne, ikke at sende noget med om borgeren--fx, mit vedkommende at jeg er flexer og skal re-vuderes.

Men nu kommer det mest sjove, de siger til mig, vi har ikke plads nu til dig på vores værksted, for som jeg hurtigt kan se kan du ikke arbejde i cykelværkstedet eller gå ud som maler i vores maleværksted med de skånehensyn.

jeg siger NEJ, det kan jeg desværre ikke, men jeg har et brev at min arb, prøvning starter 15-3 til juni.

jeg skal så gå til undervisnig i 3 timer om ugen indtil der er plads på et andet værksted.

Med alt dette her prøver jeg på at sige at jobcentrene køber dyre arbejdsprøvningspakker hos de private aktører, uden at visitere os ordentligt afsted og de private aktører siger ja tak til det hele, for der er penge på mig fra i går til dem.

jeg har forlangt at de dage jeg er til undervisning er min arbejdsprøvning indtil andet foreligger--det var også ok mundligt....

vi ringer til dig ang, værkstedet, jeg frabad mig opringninger pga, dårlige oplevelser, og har bedt om mail eller brev.

og jeg husker at skrive dagbog og alt omkring stress, hvis jeg ikke har det i forvejen , så blev jeg det i går.

Hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 22:45   #23
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Skriv

Hej Thelma

Ja, du har fuldstændig ret. Hvis man ikke har stress i forvejen, så får man det sq.

Dog et lille råd herfra. Det kan godt være at en mundtlig henstilling om at det skal regnes som arbejdsprøvning er nok for praktikstedet, men hvis jeg var dig ville jeg lige skrive dette krav ned og sende til praktikstedet med krav om positivt tilbagesvar på skrift samt en kopi af det til jobcenteret.

På den måde er du dækket ind hvis praktikstedet pludselig ændrer mening, eller kommunen ikke vil godkende det, for så kan du beviseligt sige at du hele tiden har spillet med åbne kort. Forstår du hvad jeg mener?

Jeg skulle i øvrigt hilse mange gange fra Hyanna, og så lige spørge fra os begge to hvordan du har det i øvrigt. Alt for long time no see, you know

Hyanna og Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 23:52   #24
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Thelma

Jo tak for kaffe... -endnu et forløb under al kritik

Men, er der ikke en risiko for at du ryger på KH hvis din arbejdsprøvning ikke lever op til fleksnormen?
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 09:07   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En ide kunne også være at skrive hændelsen ned og sende det til jobcenteret med besked om at det skal lægges ind i din sag , for når den arbejdsprøvning er færdig og viser sig værdiløs fordi de ikke kan se noget i den, ja så vil de sende dig i en ny , men gør du selv opmærksom på det kan du tvinge dem ud i at gøre noget om nu ..

Har selv væreret der , skulle starte på reva kom derud og fik så at vide at intro kursus var på 5 gange om ugen fra 9-13 og ja allerede der havde de så overskredet mine skånehensyn , jeg skrev kort til min sagsbehandler og gjorde hende opmærksom på at det var da underligt at man kaldte det en arbejdsprøvning og jeg så kom til et intro kursus for sygemeldte , fik dagen efter en mail om at der var sket en fejl og jeg skulle droppe det de ville kontakte mig igen , 4 mdr senere fik jeg så en ny tid og denne gang en reel arbejdsprøvning med alle de skånehensyn der var nødvendige på en arbejdsplads tæt på mig, med alle lovbefalet opfølgningsmøder og fysioteraput .. ingen smalle steder der ...

Så skriv og gør kommunen opmærksom på hvad det er de har sendt dig ud i du kan ikke regne med at den private aktør gør det for de kan godt bruge pengene ... og så kan du vise senere hen i dit forløb at det ikke er din vilje der mangler men jobcenterets kompetancer
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:14   #26
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
En ide kunne også være at skrive hændelsen ned og sende det til jobcenteret med besked om at det skal lægges ind i din sag , for når den arbejdsprøvning er færdig og viser sig værdiløs fordi de ikke kan se noget i den, ja så vil de sende dig i en ny , men gør du selv opmærksom på det kan du tvinge dem ud i at gøre noget om nu ..

Har selv væreret der , skulle starte på reva kom derud og fik så at vide at intro kursus var på 5 gange om ugen fra 9-13 og ja allerede der havde de så overskredet mine skånehensyn , jeg skrev kort til min sagsbehandler og gjorde hende opmærksom på at det var da underligt at man kaldte det en arbejdsprøvning og jeg så kom til et intro kursus for sygemeldte , fik dagen efter en mail om at der var sket en fejl og jeg skulle droppe det de ville kontakte mig igen , 4 mdr senere fik jeg så en ny tid og denne gang en reel arbejdsprøvning med alle de skånehensyn der var nødvendige på en arbejdsplads tæt på mig, med alle lovbefalet opfølgningsmøder og fysioteraput .. ingen smalle steder der ...

Så skriv og gør kommunen opmærksom på hvad det er de har sendt dig ud i du kan ikke regne med at den private aktør gør det for de kan godt bruge pengene ... og så kan du vise senere hen i dit forløb at det ikke er din vilje der mangler men jobcenterets kompetancer
Hej heidien.

jeg har idag gjort jobcentret opmærksom på det , samtidig med deres manglende information til privat aktør, om at jeg er flexvisiteret i forvejen.

Ydermere en lang samtale med socrådgiver hos den private aktør i dag, hvor jeg gjorde opmærksom på det.

jeg fortalte at jeg har det forfærdeligt , at uvisheden om manglende værksted og min deltagelse i 3 timers undervisning---ikke kan regnes for en arbejdsprøvning, at jeg lider så meget at PTDS, at uvisheden med misinformationer gør det værrer.

Jeg syntes jeg mødte lidt menneskelig forståelse hos den soc, rådgiver idag , men måske var det også fordi jeg var næsten ved at græde.

Ang, det at evt, miste ledighedsydelse hvis jeg evt, får afslag på pension glemte jeg at spørge om i min forvirring.

Hilsen thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er løbet kørt? (den nye reform) Phineas Politik og Samfund 60 10-07-2012 12:25
Kan man få flexjob pga. depression og stress Kalmia Spørgsmål ang fleksjob 35 11-11-2011 23:49
Kørt helt fast Nullemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 03-10-2011 14:12
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
MIn sagsbehandler har kørt mig totalt ned lillesine Alt det andet 10 12-09-2008 02:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension