K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2016, 19:13   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
politik og konsekvenser

Dette er både en status og viden om de love og reguleringer som er virkeligheden for os syge. Jeg har kun personlig erfaring fra Københavns kommune, men kan se her på K-10 at problematikken er landsdækkende.
Herudover har jeg spørgsmål til Jer derude som har erfaringer i kan dele.
Jeg vil gerne modtage links om love, men endnu mere links erfaringer fra i der har stødt panden mod en mur, trods I kan henvise til diverse love og principafgørelser. Det er systemet nemlig immune overfor. Min erfaring med forvaltningsloven er nemlig at udøveren af samme altid er ekspert i , at finde diverse andre love og regulativer der modsiger samme lov.
Hvis vi skal ramme dem, må vi henvise til dem selv hvor de gang på gang modsiger sig selv og bede om forklaring på det. det kan man ikke via lov, da man så bare modsvares af en § ditten og datten, som DUKH er eksperter i.
De er i min optik lovgiveres forlængede arm, og skriver at de er uvildige . Er de nu også det? Det ved jeg ikke men jeg ved, at det er svært at få et klart svar fra dem. De passer på sig selv, da de er betalt af samme system. Er der noget de ikke gør så er det at analysere, og det er en fadæse.
Når en person som sidder som mødeleder i -rehabiliterinsteamet også er den eneste person der sidder med akter og afgørelse er så vedkommende habil. Når samme person skriver i en afgørelse at vedkommende er enig i førnævntes indstilling er den samme som har efterfølgende skal afgøre er så den person inhabil . Nej ikke efter forvaltningslovens regel om inhabilitet, som kort siger, at hvois man har økonomisk eller personlig interesse , ja, så er man inhabil. Med andre ord. _Hvis vedkommende ikke får en pose penge eller er i familie. Ja, så er man ikke inhabil . Det strider mod arbejdsmarkeds styrelsens vurdering men eftersom det ikke direkte står en lovtekst er det lovligt at gøre som de gør. Hvis en person sidder begge steder og skal gå imod sin egen indstilling må den person da lide af personlighedsspaltning. eller lide af Omnipotens( storhedsvanvid)
Hvorfor er reglerne lavet således at kun LÆ 165 fra egen læge ikke giver honorar? Hvorfor må speciallæger ikke opfordre til pension? Hvorfor er en SB bedre til at vurdere folks arbejdsevne end en læge. Hvorfor råber lægeforeningen ikke vagt i gevær. Hvorfor kræver de ikke accept af deres faglighed,.
Hvorfor er der ingen udover Enhedslisten og til dels DF der kæmper vores sag. Hvorfor stemte SF for reformen?
Hvor er alternativet Henne?
Hvor er de radikale henne. Jeg har al mulig sympati fro deres humanistiske tilgang til flygtninge men savner dem i dan grad, når det gælder os andre.
Heldigvis har jeg en datter som vil hjælpe mig med at anke. Jeg har ingen mand, kone eller samlever og skal leve for 8.049 udbetalt . Mine udgifter er ca. 2000 mere og har indtil nu klaret det fra ASK på men og erhverstab.
Det betyder at jeg om få mdr. bliver sat på porten og må ud på landevejen. det er mit velfærdsdanmark. Har arbejdet i 33 år. belv syg efter overfald og 2 alvorlige diagnoser. er 63 1/2 år. Tak for denne gang.
Tilsidst afgørelsen på mit afslag om seniorftp. er afsendt uden signatur/ underskrift, hvilket er ulovligt. i ønskes herfra alle held og lykke her på k.10. Jag orker ikke mere. og det er muligvis sidste gang jeg er på siden.
Knus til Jer alle gode mennekser

Sidst redigeret af vasen; 24-01-2016 kl. 19:18. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 13:52   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvorfor er reglerne lavet således at kun LÆ 165 fra egen læge ikke giver honorar? Hvorfor må speciallæger ikke opfordre til pension? Hvorfor er en SB bedre til at vurdere folks arbejdsevne end en læge. Hvorfor råber lægeforeningen ikke vagt i gevær. Hvorfor kræver de ikke accept af deres faglighed,.

Formoder LÆ165 afregning er omhandlet i overenskomst.
En læge er ikke fagperson til at bedømme arbejdsevnen i ethvert erhverv. Heller ikke lægerne, der sidder på kommunens/statens pengepung.

Tilsidst afgørelsen på mit afslag om seniorftp. er afsendt uden signatur/ underskrift, hvilket er ulovligt.

Der er ikke pligt til at underskrive digitale breve til borgerne. Det ville ofte være en delvis manuel process.

Men bortset fra det, forstår jeg udmærket din frustration.
Håber du får held til at minimere dine udgifter.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 22:41   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
først tak for, at du gad læse mit indlæg, men jeg bliver nødt til at oplyse dig om følg: I digitalpost skal man underskrive sig med en signatur som beviser at det er rette afsender. I post der er afsendt via postvæsnet skal der være signatur. Det står udtrykkeligt i lovtidende underskrevet af Morten Bødsskov. Hvis loven er ændret siden må du gerne henvise dertil!!! ???
Min afgørelse er afsendt med brev via post Danmark og derfor er det ulovligt. Herudover vidner det om arrogance. Er du ansat i en kommune?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension