K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2013, 18:50   #1
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Vedr rehab´s indstilling til fleksjob, skal den følges ?

Hejsa.

Jeg syntes at have læst et eller andet sted, at hvis kommunen ikke følge rehabiliteringsteamts indstillng så skal den forlægges rehabiliteringsteamet igen.

Mit spørgsmål :

Jeg er visiteret til fleksjob fra den 1/5-2013, min sagsbehandlers og rehabiliteringsteamtets indstilling lyder på hjemmearbejde med opkobling til internettet i et eller andet IT job hvor jeg har nada erfaring.

Hvor bogstavligt mener i at man skal følge rehabiliteringsteamts indstilling ? min jobkonsulent var noget uforstående over denne indstilling som jeg henviste til ved vores samtale, så mit spørgsmål går på, er det noget man skal slå hårdt mod hårdt imod og kræve sin ret at rehabiliteringsteamets indstilling bliver fulgt når den er godkendt af kommunen ?

Kan oplyse at det var deres indstilling til nævnte job område som rehabiliteringsteamet brugte til afslag til min ftp ansøgning, derfor har kommunen jo sagt god for rehabiliterigsteamets indstilling, da jeg så kunne jobbe hjemmefra om natten hvis smerterne tillod dette, som der blev sagt, underforstået at jeg med et hjemmearbejde har 24 timers rådighed til at tilrettelægge hvor jeg kan holde ud at arbejde mht mine smerter.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 20:08   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
De må jo kunne påpege hvilke arbejdsområder du vil kunne varetage hjemmefra.
Har du nogle IT kundskaber?

I så fald skal du på en uddannelse, certificeringskurser m.m - hvilket du jo ikke kan pga din sygdom - Så spørgsmålet er om det er hensigtsmæssigt for dit vedkommende.

Dit hjem skal ikke føles som et arbejde. Lad os antage at du vågner kl 09.00
Din effektive arbejdstid er 3 timer, det er ikke realistisk, at du f.eks arbejder to timer om dagen frem til kl 16 fordelt med pauser, og så tager den sidste time kl 22.

På den måde får du ingen frihed, og du vil føle et psykisk pres med at du skal gentage dette 5 gange om ugen.

Hvad jeg ville gøre,skrive tingene ned, som der kan stilles spørgsmålstegn ved.
Mødetid
Effektiv arbejdstid
Hviletid
Psykisk pres
At gøre arbejdet til sit hjem
Hvis din diagnose har indflydelse på at arbejde hjemmefra , har det også stor betydning.
Ingen IT kvalifikationer, og kan ikke tilkendes kvalitifikationer pga diagnose
Hvad gør det vanskeligt for dig at omskole

OG en sidste ting:
Klag, klag og klag.
Hvis kommunen er enig i hvad rehab teamet siger, så klager du bare, men det kræver så også en argumentation for, hvorfor du klager.

Håber at det kunne hjælpe dig?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 01:33   #3
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
De må jo kunne påpege hvilke arbejdsområder du vil kunne varetage hjemmefra.
Har du nogle IT kundskaber?

I så fald skal du på en uddannelse, certificeringskurser m.m - hvilket du jo ikke kan pga din sygdom - Så spørgsmålet er om det er hensigtsmæssigt for dit vedkommende.

Dit hjem skal ikke føles som et arbejde. Lad os antage at du vågner kl 09.00
Din effektive arbejdstid er 3 timer, det er ikke realistisk, at du f.eks arbejder to timer om dagen frem til kl 16 fordelt med pauser, og så tager den sidste time kl 22.

På den måde får du ingen frihed, og du vil føle et psykisk pres med at du skal gentage dette 5 gange om ugen.

Hvad jeg ville gøre,skrive tingene ned, som der kan stilles spørgsmålstegn ved.
Mødetid
Effektiv arbejdstid
Hviletid
Psykisk pres
At gøre arbejdet til sit hjem
Hvis din diagnose har indflydelse på at arbejde hjemmefra , har det også stor betydning.
Ingen IT kvalifikationer, og kan ikke tilkendes kvalitifikationer pga diagnose
Hvad gør det vanskeligt for dig at omskole

OG en sidste ting:
Klag, klag og klag.
Hvis kommunen er enig i hvad rehab teamet siger, så klager du bare, men det kræver så også en argumentation for, hvorfor du klager.

Håber at det kunne hjælpe dig?
Takker for dit svar Bodrum.

Jeg har klaget til BAN da jeg fik afgørelsen fra kommunen, jeg klagede først over afslag på ftp, så studsede jeg over at på det selv samme skema som rehabiliteringsteamet indstiller til afslag på ftp, på det skema indstiller de mig jo til fleks, så jeg ringede til BAN og forhørte mig om at jeg syntes det var lidt unfair, at BAN nu kun har kommunens ord om hvad der er sket med fleks delen og BAN bad mig om at komme med kommentar til fleks delen så den kom med i min klage over ftp og det er sendt til BAN.

Mine praktikker har været en fiasko og et smertehelvede i fritiden, jeg har jobkonsulents ord for at jeg ikke kan komme op i tid og at der intet er at gøre bla bla bla .................... det hele ligger til min fordel, hvad min jobkonsulents konklusion angår.

Jeg har ingen uddannelse indenfor IT hvilket jeg har sagt flere gange til min daværende SBH der indstillede mig til fleks da jeg søge ftp, og mht min smerte problematik fandt min sbh på at jeg skal arbejde hjemme fra da jeg på den måde kan arbejde når smerterne tillader det på hvilket som helst tidspunkt på døgnet.

Jeg har lige oprettet mig på jobnet og gosh det virker som en joke, men jeg har gjort det på jobnet som rehabiliteringsteamet indstillede mig til og som kommunen jo sagde god for og jeg tror jeg bliver bedt om at lave det om når min nye jobkonsulent ser dette, derfor mit spørgsmål om hvor vigtig er det som kommunen har sagt god for igennem rehabiliteringsteamts indstilleng.

Jeg er på et meget lille time antal ugentligt og uden mulighed for at komme op i tid ( hvilket min jobkonsulent bekræfter ) men rehabiliteringsteamet indstillede mig jo til fleks og da skal det jo hedde at man på sigt kan komme op i tid, hvilket fremgår af deres indstilling.

Jeg kan ikke jobbe udenfor hjemmet hvilket er afprøvet 2 gange, så var det jeg tænkte på da jeg udfyldte det halløj hos jobnet, hvor meget jeg skal gå op i hvad rehabiliteringsteamet indstillede mig til og som kommunen har sagt god for.

Jeg skal finde et job indenfor IT hvilket ikke er muligt som du selv nævner er jeg ikke udlært i noget IT, hvad så hvis min jobkonsulent eksempelvis finder noget arbejde der intet har med IT eller hjemmearbejde at gøre og dermed går imod indstilling og det kommunen har godkendt, skal man klage over det efter din/jeres mening ?

Det er jo rehabiliteringsteamet og min daværende sagsbehandler der hmmmm vaskede hænder ved at indstille mig til, at jeg kan flekse med noget indenfor IT og det har min kommune jo så "spist" uden påtale af nogen art, så der kunne gives afslag på ftp.

Som sagt kunne min nuværende jobkonsulent ikke forstå dette og hun afviste faktisk både paragraf 19 oplægget og indstillingen fra rehabiliteringsteamet, hvor der står, hjemmearbejde inden for IT med opkobling til internettet og jeg tror hun skifter spor nu og vil sende mig ud i en virksomhed, hvilket er et dødsstød for mig og som jeg har dokumentation for, eksempelvis fra min gamle jobkonsulent konklusion efter mine 2 arbejdsprøvninger.

"Dit hjem skal ikke føles som et arbejde" den havde jeg faktisk ikke tænkt over, men det kan der da være noget om.

Tak for svaret det kastede da lidt lys over problemet og min situation.

Sidst redigeret af mookmik; 27-05-2013 kl. 01:49.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 07:47   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg skal finde et job indenfor IT hvilket ikke er muligt som du selv nævner er jeg ikke udlært i noget IT, hvad så hvis min jobkonsulent eksempelvis finder noget arbejde der intet har med IT eller hjemmearbejde at gøre og dermed går imod indstilling og det kommunen har godkendt, skal man klage over det efter din/jeres mening ?
Jeg tror ikke du skal hænge dig så meget i, om et evt. tilbud om job matcher det, som kommunen har godkendt (hjemmearbejde med IT).

Jeg tror nærmere du skal tænke i, om et evt. tilbud om job respekterer dine skånebehov.

Så vidt jeg husker har man lov til, at afvise et fleksjob, hvis det ikke respekterer skånebehovene.

Så hvis du får tilbudt et fleksjob, så bør du, efter min mening, kigge de papirer igennem, som er udfærdiget omkring dine arb.prøvninger, og have fokus på dine skånebehov, og tjekke om det tilbudte fleksjob respekterer skånebehovene.

Hvis du sidder overfor din jobkonsulent, og denne nævner en jobmulighed, så kan du jo spørge, så'n lidt eftertænksomt, om dette job respekterer dine skånebehov.

Jeg håber det er til at forstå hvad jeg mener.

Det er dine skånebehov, der er nøgleordet her.

Og hvis det ender ud i, at jobkonsulenten kun taler om jobs, som reelt ikke respekterer dine skånebehov, så klag over det.

Så er der måske en chance for, at det, på et eller andet tidspunkt, går op for dem, at det er en uholdbar situation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 27-05-2013 kl. 07:49.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 16:03   #5
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Tak for svaret vovse.

Det er jo netop der mine skånebehov kommer ind i billedet efter hvad kommunen har sagt god for med den indstilling af rehabiliteringsteamet og deres bud på hvad de mener jeg kan klare - som de mener er et hjemmearbejde indenfor IT området da det med at sende mig ud i byen og jobbe er et no go.

Men fint nok, kan se ud fra jeres svar at man skal køre sig kamp klar til runde 2 og ikke lade sig pådutte eller tvinges til at gå ud over hvad der er gældende d.d. mht skånebehov.

Jeg er bare 110 % sikker på at jeg læste et eller andet sted, at hvis kommunen ændrer den afgørelse de selv har sagt god for ( rehabilieringsteamets indstilling indstilling ) så skal den forlægges rehabilieringsteamet igen.

----
Rehabiliteringsteamet har ikke kompetence til at afgøre en sag

Rehabiliteringsteamet kan alene indstille til afgørelse, dvs. rehabiliteringsteamet har ingen beslutningskompetence.

Det er således kommunen, der på baggrund af rehabiliteringsteamets indstilling og rehabiliteringsplanens forberedende del (se evt. netsvar om rehabiliteringsplan) træffer afgørelse.

Såfremt kommunen ikke følger rehabiliteringsteamets indstilling, skal sagen foreligges teamet igen til revurdering, inden der træffes endelig afgørelse, dvs. kommunen kan godt træffe en anden afgørelse end indstillingen, som rehabiliteringsteamet har udarbejdet.

http://www.dukh.dk/netradgivning/sag...ing-og-opgaver
---

Så er det jeg tænker ...... et eksempel, kommunen har sagt god for jeg skal/kan flekse indenfor IT området selvom jeg nada erfaring har eller nogen uddannelse indenfor IT, så mener i, at kommunen godt kan se bort fra dette og tilbyde andre jobs indenfor andre områder end det der er indstillet til og kommunen har sagt god for.

Er det tilfældet bliver det jo mega nemt for kommunen at afvise alt hvad en borger er indstillet og godkendt til, hvis man bevæger sig væk fra " det der er på skrift ".

Måske det er mig der er lidt firkantet på dette område, men hvad fisen er så turen igennem rehabiliteringsteamt så værd, hvis kommunen ser bort fra det de selv har sagt god for.

Mon oki, jeg må ser hvor det bære hen ad og have i tankerne at indstillingen og godkendelsen der er på skrift ikke kan bruges i den virkelige verden
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 16:59   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uanset hvad de forslår...så er det dine skånebehov du skal sætte foran...sådan at de bliver overholdt uanset hvad...

Når dette er sagt...ja så er og vil det jo være en nem måde at holde folk på en ret lav ydelse resten af livet....på noget som næsten ikke har en udsigt...

Som du beskriver det...ja så vil det nå at sne i helvede inden du vil have mulighed for at få et job på de betingelser du har nævnt....og med manglende uddannelse...

Du skriver at du har klaget over afslag på førtidspension....men har du søgt aktindsigt ved BAN....så du kan se hvad kommunen har sendt med derud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 17:25   #7
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Uanset hvad de forslår...så er det dine skånebehov du skal sætte foran...sådan at de bliver overholdt uanset hvad...

Når dette er sagt...ja så er og vil det jo være en nem måde at holde folk på en ret lav ydelse resten af livet....på noget som næsten ikke har en udsigt...

Som du beskriver det...ja så vil det nå at sne i helvede inden du vil have mulighed for at få et job på de betingelser du har nævnt....og med manglende uddannelse...

Du skriver at du har klaget over afslag på førtidspension....men har du søgt aktindsigt ved BAN....så du kan se hvad kommunen har sendt med derud...
tak webmaster det fik smilet frem : ja så vil det nå at sne i helvede inden du vil have mulighed for at få et job på de betingelser du har nævnt

Ja, jeg har fået aktindsigt hos BAN ( syd ), og jeg har kommenteret et par fejl og mangler, blandt andet at det kun var mine paragraf 19 kommentar der var sendt med til BAN og ikke kommunens/sagsbehandlers oplæg jeg kommenterede på, hvor der står dette med arbejde hjemmefra med opkobling til internettet og IT job, skrevet af min daværende sbh.

Som sagt sagde BAN at jeg kunne komme med kommentar til fleks delen også så den kom med under min klage over ftp afgørelsen, hvilket jeg valgte at gøre.

Derfor mine tanker om, hvad er det i grunden værd hvis man indstiller borgere til ting der ikke holder i den virkelige verden og man så derfra, efter kommunen har godkendt indstillingen, glemmer hvad de godkendte og skifter anbefalingen ud med noget andet.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 17:50   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er jo det gennemgående i alt det de har lavet....

Det ser mere ud til at de bare vil forsøge at holde folk på laveste mulig ydelse i så lang tid som overhovedet muligt...

Det kræver jo ikke nogen højere uddannelse at se at det de har forslået i din fleksjobsvisitation....at det ikke har hold i virkeligheden...

Jeg håber at de mennesker...ja du er desværre ikke alene om disse håbløse indstillinger....jeg håber at de har så meget overskud....at de vil løbe jobcenterene på dørene og kræve at få et job på netop de håbløse vilkår...

Det er simpelthen horribelt at de vil kunne slippe godt afsted med at indstille på denne måde....

Men det eneste man kan gøre....ja det er at klage...og hvis det ikke hjælper....ja så løbe dem på dørene...klage over alt man overhovedet kan....og ellers oplyse alt og alle om den måde de gør dette på...

Problemet er at kommunen udmærket godt ved at det er mennesker med meget lavt overskud...som højest tænkeligt bare vil stilletiende acceptere dette vanvid...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 21:16   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Så er det jeg tænker ...... et eksempel, kommunen har sagt god for jeg skal/kan flekse indenfor IT området selvom jeg nada erfaring har eller nogen uddannelse indenfor IT, så mener i, at kommunen godt kan se bort fra dette og tilbyde andre jobs indenfor andre områder end det der er indstillet til og kommunen har sagt god for.
Ja, hvis disse "andre jobs" respekterer dine skånebehov.

Og det er jo lige netop det, der er pointen.

Fordi, at når kommunen har sagt god for, at du kan/skal flekse indenfor IT, som hjemmearbejde, så er det vel fordi, at det er den eneste form for arbejde, som vil kunne respektere dine skånebehov.

Kan du se hvad jeg mener?

Uanset hvilket job, som kommunen tilbyder dig, bortset fra et "IT-hjemme-arbejde", så vil det, med stor sandsynlighed, ikke respektere dine skånebehov, og ergo har du lov til, at sige "nej tak" til jobbet.

Og hvis kommunen fastholder, at du skal tage et tilbudt fleksjob, som ikke respekterer dine skånebehov, så beder du om, at få det på skrift, og så klager du over det.

Det er skånebehovene, der er omdrejningspunktet, og som jeg forstår din sag, så er der kun én type jobs, der vil kunne respektere dine skånebehov, nemlig et IT-hjemme-arbejde.

På et eller andet tidspunkt bør det gå op for din jobkonsulent m.fl., at det eneste job de kan/må tilbyde dig er et IT-hjemme-arbejde, som du ikke har færdighederne til, og færdighederne kan du ikke få p.g.a. dine sygdomme.

Og når de når så langt vil de sikkert gøre alt hvad de kan for at sylte dig.

Og så bør du "rende dem på dørene" for at få dem til, at finde dig det fleksjob, der respekterer dine skånebehov.

Ikke så meget for at få dem til, at finde jobbet til dig, for det er jo reelt ikke muligt, men for at få dem til at indse, at du skal tilkendes førtidspension.


Før den nye reform måtte de fleste også lige en tur omkring fleksjob, før de blev tilkendt fp, mig selv inclusiv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 21:40   #10
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
heh vovse den er da fin

Så når jobkonsulenten en dag kommer og siger at jeg hmmmm kan stå i en butik ( eksempel ) så vil jeg have det på skrift og fluks få lavet en klage og når jobkonsulenten sikkert snart kommer og siger jeg skal lave mit cv om, da jeg har udfyldt de felter, at jeg søger job indenfor IT området ( uden erfaring eller uddannelse), så vil jeg spørge om jeg kan få det på skrift og klager over dette også.



hold op det giver da mening, sikke et kommunalt cirkus hurlumhej men jeg er da med til at holde folk beskæftiget om ikke andet

Jeg har intet imod fleksjob, men jeg forlanger at man respektere min smerteproblematik og det der er aftalt, ganske som kommunen forlanger dette af mig, at kommunen så smider sig rundt med noget fiktiv fleksjob halløj ........ hvad kan jeg bruge det til ........ intet, da det jo ikke har noget på sig i den virkelige verden, syntes faktisk kommunen burde skamme og de øger vel et eller andet sted vold mod en borger ved optrappe smerteproblematikken som i mit tilfælde, som de ( kommunen ) er ved at varme op til.

Sidst redigeret af mookmik; 27-05-2013 kl. 21:48.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Positiv indstilling til fleksjob Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 3 15-07-2011 08:24
Sagsbehandlingstid af fleksjob indstilling Batman Spørgsmål ang fleksjob 4 25-05-2011 09:25
Indstilling til fleksjob og hvad så?????? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 20 22-03-2011 09:03
Dagens citat: Loven skal følges zuza Dit og Dat 1 10-08-2008 19:51
Rapport vedr.indstilling til pension Flisbeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-11-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension