K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2013, 18:21   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pligt til behandling ved sygemelding smertestillende

http://www.dukh.dk/netradgivning/syg...ed-sygemelding

"Hvis jeg skal i arbejdsprøvning - kan kommunen så forlange, at jeg samtidig skal tage receptpligtig smertestillende medicin (Dolol 200mg + Ibumetin 1800mg + Amitriptylin 25mg) for at kunne klare arbejdsdagen."

Hilsen Peter

Ja, Web kan du huske før reformerne da vi forsøgte at forudsige fremtiden?

Så slemt som det er blevet havde vi ikke drømt om.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 18:58   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.dukh.dk/netradgivning/syg...ed-sygemelding

"Hvis jeg skal i arbejdsprøvning - kan kommunen så forlange, at jeg samtidig skal tage receptpligtig smertestillende medicin (Dolol 200mg + Ibumetin 1800mg + Amitriptylin 25mg) for at kunne klare arbejdsdagen."

Hilsen Peter

Ja, Web kan du huske før reformerne da vi forsøgte at forudsige fremtiden?

Så slemt som det er blevet havde vi ikke drømt om.
Jeg ville gå i brædderne af de mængder smertestillende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 23:48   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er bestemt blevet meget værre end noget man kunne forstille sig da vi startede det her...

Vi vidste jo godt at det ikke ville blive helt godt...men at man ligefrem snyder, lyver og sætter folks liv og helbred på spil....ja der er chokerende...

Det er vildt så meget som et system kan ændre sig på 8 år...og det er klart ikke til den bedre side det har ændret sig...

Gad vide hvad der er galt med os siden vi gider blive ved med at råbe op....det er jo som at slå i en kæmpe stor dunfjersdyne...

Men okay...selv små sejre er jo sejre...og det gør forhåbentlig en forskel...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 11:18   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet pga aktualiteten

Der er stadig ikke svar fra beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, S eller sundhedsminister Astrid Krag, SF på spørgsmål #945 + 946 og henvendelse fra Gigtforeningen, men der holdes øje med dem.

Denne tråd er boostet pga der er mange politikere der læser tråden og det skal være let for dem at finde tråden på K10

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-10-2013, 15:12   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet pga aktualiteten.

Der er stadig ikke svar fra beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, S eller sundhedsminister Astrid Krag, SF på spørgsmål #945 + 946 og henvendelse fra Gigtforeningen, men der holdes øje med dem.

Denne tråd er boostet pga der er mange politikere der læser tråden og det skal være let for dem at finde tråden på K10

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 14:54   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Teori et, virkelighed noget andet....

Hvis ikke du indvilger i en lumbal operation, her diskus-prolaps, vil kommunerne fremover stoppe dine sygedagpenge.

Besluttet af Ankestyrelsen gennem Principafgørelse 108-13

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...st/108-13.aspx


http://www.k10.dk/showthread.php?t=28126

"Jeg har gennemgået 2 ryg operationer (Center for rygkirugi Hellerup)og den sidste med en instrumental dese (afstivning af rygsøjlen) Inden den første operation fik jeg at vide at jeg bagefter var klar til job igen. Men nej kunne ikke engang side ned. Anden operation lige så. Du klar til job. Idag er jeg på morfin 24 timer i døgnet plus alt det andet medicin de fylder mig med. Mit funktions niveau er stærkt nedsat nu og grundet det meget medicin er dagen svær at komme igennem."

Vi ser frem til Mette Frederiksens svar på spørgsmål #945 + 946 samt henvendelsen fra Gigtforeningen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 19:27   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Elektrochock vs Sygedagpengestop/Flexjob

http://www.etik.dk/artikel/453967:Po...-faa-fleks-job

"Det er et vildt overdrevet krav, at man skal lade sig udsætte for elektrochok, hvor der er en risiko for, at man mister en væsentlig del af sin hukommelse siger Eigil Andersen"

http://www.etik.dk/artikel/453827:Su...aa-lykkepiller

"Kommunerne må gerne tvinge syge på lykkepiller, hvis deres sygedagpenge skal forlænges, eller de skal have førtidspension. Sådan lyder en ny afgørelse fra Ankestyrelsen"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 14:18   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja man kan roligt sige, at dit arbejde har båret præg igen.

Det er i nyhederne igen idag.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 14:28   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mette Frederiksen svar på S945 + S946

S945

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...33/1288801.pdf

"Jeg er optaget af, at det er borgeren og ikke systemet, der skal være i centrum i sygedagpengesystemet.

I regeringens udspil til en ny sygedagpengemodel indgår derfor et forslag om, at sygemeldte skal have mulighed for at afvise behandling uden risiko for, at de mister deres forsørgelsesgrundlag. Forslaget er medtaget for netop at undgå, at en borger kan føle sig tvunget ud i en behandling, som pågældende er usikker på.

Forslaget går ud på, at borgeren får ret til at få forelagt sin sag for klinisk funktion i regionen i de særlige tilfælde, hvor manglende deltagelse i lægebehandling fører til, at kommunen overvejer at stoppe sygedagpengene eller beslutter ikke at tilkende fleksjob eller førtidspension. Klinisk funktion skal så vidt muligt foreslå anden behandling, men hvis borgeren ikke ønsker denne behandling, stilles der ikke krav om at deltage.

I første omgang foreslår vi, at muligheden for at sige nej til lægebehandling skal gælde som et treårigt forsøg.
"

S946

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...37/1288812.pdf

"Jeg henviser til min besvarelse af SUU (alm. del) spørgsmål nr. 945."

Så fremadrettet må ingen påstå at K10 ikke har indflydelse.

Så kære Web, må jeg bestille et flag, som da vi fik L117 igennem Folketinget?



Også STORT tak til Gigtforeningen!

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-10-2013 kl. 14:51.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 15:09   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Men vi hviler ikke på lauerbærrene...

Vi holder øje med jer i Folketinget.

Gigtforeningen skriver:

http://www.gigtforeningen.dk/nyheder?newsid=18235

"I Gigtforeningen er vi naturligvis glade for, at også ministeren er imod tvangsoperationer. Men det er dybt problematisk, at hun knytter sagen om tvangsoperationer sammen med en kommende reform om sygedagpenge. Netop sygedagpengereformen har vist sig som en gordisk knude: Partierne har forhandlet i over to år, men har endnu ikke kunnet finde en løsning.

I Gigtforeningen havde vi håbet, at ministeren omgående ville gribe ind over for tvangsoperationer i stedet for at skyde sagen til hjørne, hvor den risikerer at blive liggende urimeligt længe.

Kravene til de politiske partier er nu skærpet: Tiden er kommet til at tage ansvar og sikre, at sygedagpengereformen bliver gennemført, så ingen længere mister enhver forsørgelse som følge af sygdom, og så myndighederne ikke længere kan tvangsopererede syge danskere.
"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension