K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2010, 09:15   #41
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Synes godt nok det er frækt at bebrejde folk for ikke at tage medicin. Det kan godt være at DU kun har haft bivirkninger i form af svimmelhed eller hvad ved jeg men når man har taget 40kg på, set dyr der ikke var virkelige kravle på en uden man kan få dem af, bliver så apatisk at man hverken gider i bad eller børste tænder, finder sig selv i sin bil ved at gasse sig selv og hoster blod op så din hals blev så smadret at det ender med at mandler må fjernes så kan det egentlig godt være at du ikke havde lyst til at prøve mere heller. Og så ville det da være lidt ærgeligt at blive tvunget kan man sige. Der skal rent faktisk en dom til at tvangsmedicinere folk. Om man ved at fjerne forsørgelses grundlag fra folk er tvang. Tja jeg ved godt hvad jeg mener.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 09:53   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu skal vi nok passe på med at generaliserer og skære alle over én kam!
Hvad angår medicin, så er det et meget personligt anliggende, som kun den enkelte kan skrive udfra.
Vi ser meget forskelligt på medicin....og økonomi.
Da jeg nægtede flere piller, så var jeg selv bedøvende ligeglad med økonomien, og de måtte for min skyld godt fjerne kontanthjælpen og jeg sagde rent faktisk, at hvis alternativet var at jeg skulle tage piller og ud i arbejdsprøvning, så ville jeg hellere stå uden penge.
Så for MIT vedkommende, så var mit princip altså stærkere end udsigten til at de fjernede kontanthjælpen. Og hér er vi også forskellige!!
Jeg kan ikke trues til noget mod min vilje. Uanset konsekvens.

Men det er da 'klart' at kommunen PRØVER, hvis fast kotume er, at folk generelt dumper deres egne principper, hvis talen falder på økonomi, og pludselig GODT vil takke ja til medicinen - det giver jo ingen mening.
Og kommunerne truer jo kun med de metoder fordi de af erfaring ved, at folk er hunde ræde for at miste deres penge og nok skal makke ret.

Jeg ville så ikke makke ret og kunne aldrig drømme om at give mig. Faktisk blev jeg så skrup hysterisk at jeg selv afmeldte kontanthjælpen og skrev til Borgmesteren og jobcenterchefen, at jeg var tvunget til at stoppe min egen kontanthjælp fordi de gentagende gange truede med at jeg igen-igen skulle i medicinsk behandling.

Jeg nåede aldrig at misse en udbetaling, for sagsbehandleren ringede og sagde at kontanthjælpen ville fortsætte og at medicin-ideen var droppet, som i totalt droppet!

Herfra gik der ikke lang tid før end jeg fik tilkendt førtidspensionen, og min sag var faktisk så stærk og vandtæt, at jeg snildt kunne have kørt den hjem på en §17 på det foreliggende. Men de gav jo hele tiden det indtryk, at det hele var meget vanskeligt, og at jeg ikke stod ret godt, at pensionsteamet var hårde, og at jeg sikkert ville få afslag. Alt sammen løgn på løgn. Oven i hatten begynde de også at true mig med børnene - og §50, fordi de pludselig ikke mente at man kunne tage sig af børn, når man ikke kunne arbejde.
Atter løgn på løgn og min læge og psykiater fik også lynhurtigt lukket kæften på dem.

Jeg lider godt nok af angst, men når det kommer til mine holdninger og følelser, navnligt min mavefornemmelse, jamen så er GAME, og er ikke angst for hverken at miste kontanthjælp eller andet sålænge min mavefornemmelse er iorden.

Men selvfølgelig, hvis kommunen siger til 20 klienter at de SKAL og 19 ud af de 20 hopper i med begge ben, jamen så fortsætter det jo! Kommunen handler som I tillader den at handle.
Hvis alle 20 begyndte at kæmpe med næb og kløer, så ville kommunen hurtigt indse, at den går sgu ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig være rigtigt?? ping Spørgsmål ang fleksjob 8 03-06-2013 15:59
Kan det virkelig være rigtigt?? tullepigen Alt det andet 8 07-06-2012 22:06
Kan det være rigtigt? bianca Spørgsmål ang fleksjob 16 05-01-2012 11:00
Kan det være rigtigt?? mic Spørgsmål ang fleksjob 1 17-01-2011 09:18
Kan det virkelig være rigtigt ? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 12 06-10-2008 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension