K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 19:19   #21
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Så fik jeg endelig en afgørelse fra jobcentrets visitationsteam omkring min førtidspensionsag § 18.

De mener jeg skal have førtidspension, og har allerede vidersendt sagen til socialforvaltningen, som skal træffe den endelige afgørelse.

Alle mine lægepapir, undersøgelser og jobprøvning anbefaler pension. En lægekonsulent der skriver at alle behandlingsmuligheder er udtømte. Min sagsbehandler der mener det samme, og nu også visitationsteamet.

Nu må vi så håbe at socialforvaltningen mener det samme.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 20:16   #22
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Hvor godt!! Du har da ventet i uendelige tider.
Håber alt går godt for dig.
Hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 20:34   #23
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
ja, håber virkelig at jeg er ved at være ved vejs ende.

Nogen siger, at når visitationsteamet har behandlet sagen og indstillet den, så er det med socialforvaltningen kun en formalitet.

Men det kan jeg ikke finde noget om nogen steder, så den tanke tør jeg slet ikke tænke.

Håber bare at jeg snart får den endelige afgørelse, og fred efter 18 års sygdom.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 22:12   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Vi må krydse alt hvad vi har for dig.

Jeg har selv lige fået afslag på en §18 hvor kommunen indstillede mig til pension, men pensionsnævnet gav afslag

Tro på det bedste, så du endelig kan få fred fra det her system.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 23:15   #25
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Enteneller - hvad var det som gjorde at kommunen gik imod jobcentrets visitationsteam afgørelse? Rigtigt trist for dig!

så den med at socialforvaltningen bare er en formalitet når visitationsteamet indstiller og anbefaler pension, det holder vist ikke helt som jeg har set nogle linjer om her inde (med mindre der er åbentlyse fejl eller mangler i sagen)
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 23:40   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Falentin,

Der er ikke fejl og mangler pointeret i min sag. Social service laver en klokke klar indstilling, du kan se en del af deres citater herfra under min tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=17926

Pensionsnævnet mener blot at det ikke helt er bevist endnu at jeg ikke har nogen arbejdsevne, der måske rækker til et fleksjob!!!!!! Så de ser gerne at jeg afklares på et center hvor der er læger og psykologer tilknyttet.

Flere herinde mener at det er kasse tænkning, jeg ved snart ikke. Jeg er snart færdig med min klage, så må vi se, jeg vil gøre hvad jeg kan for ikke at skulle i arbejdsprøvning igen.

Det er jo meget forskelligt kommunerne i mellem hvornår der gives pension. Jeg tror også at der er meget fokus på det for tiden da regeringen jo også har stillet ind herpå.

Det der undrer mig i min sag er hvordan lederen af Social Service som indstiller mig til pension, kan sidde i pensionsnævnet som giver mig afslag en mdr. efter indstilling??? Fuldstændig galemathias !! Jeg håber min klage sparker r..

Alt det bedste for dig vi krydser.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 12:28   #27
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Enteneller - sikke en historie du har der, ved slet ikke hvad jeg skal sige - andet end få den klage afsted.

Tak for at du krydser finger for mig - jeg gør det samme for dig
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 13:57   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak skal du have.

Til trods for at min fagforening giver kommunen lidt ret i, at jeg måske skulle have været arbejdsprøvet på et jobcenter inden indstillingen til pension, så sender vi klagen afsted med begrundelsen lagt på de lægelige konklusioner.

Får jeg afslag igen, kører jeg min sag videre ved job centeret.

Krydser videre for dig.

God weekend.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 21:18   #29
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
nogen som har erfaring med, hvor lang tid socialforvaltningen i kbh er om at træffe afgørelse om de vil påbegynde sag om førtidspension, når de har modtaget sagen. Har fundet ud af, at det først er fra der, at de efterfølgende har 3 måneder til at træffe den endelige afgørelse?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 00:43   #30
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Til alle i kloge hoveder

jeg prøver virkelig på at forstå svarfristerne omkring FP, men synes det er lidt kringlet, og ellers kan jeg bare ikke forstå det jeg læser. Vil bare gerne forstå det.

Når visitationsteamet har indstillet, og vidersedt sagen til pensionsnævnet med henblik på at der skal påbegyndes sag om FP - så siger de fleste, at de har 3 måneder til at træffe afgørelse.

Men der hvor jeg taber tråden er, at der jo først skal træffes afgørelse om påbegyndelse, og dernæst endelig afgørelse om tilkenelse eller afslag.

Taler vi 3 måneder fra pensionsnævnet modtager sagen (at de inden for disse 3 måneder både skal træffe afgørelse om påbegyndelse samt tildeling eller afslag), eller taler vi 3 måneder fra de afgør om der skal påbegyndes sag om FP?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
Dårligt eller positiv ladytass Alt det andet 4 30-10-2012 13:44
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Arbejdsmediciner..godt eller dårligt? Gladsaxe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-02-2010 20:59
Godt eller dårligt ? Stella Politik og Samfund 5 14-04-2007 13:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension