K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2012, 15:45   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Enkepension

Hej

Er der nogen herinde som ved om man mister sin enkepension fra Staten hvis man flytter sammen med en anden mand? enkepensionen bliver ikke modregnet i min ledighedsydelse.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 15:53   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stk. 4. Den fraskilte hustrus ret til enkepension bortfalder, når hun indgår nyt ægteskab, og indtræder ikke på ny, selv om dette senere ophører ved dødsfald eller skilsmisse.

Du kan læse mere her, kan ikke huske om der er regler hvis man bare er samlevende.

http://www.familieadvokaten.dk/lovsa...ionsloven.html
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 16:19   #3
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak for hjælpen - men jeg kan ikke læse mig til på den side du har sendt til mig om der står noget m.h.t. det at bo sammen UDEN at være gift?.

På en måde synes jeg ikke at det ville være fair at man mistede sin enkepension fordi man flyttede sammen med en anden mand.....for tænk hvis det nu alligevel ikke gik og man igen blev alene efter blot nogle måneder?.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 17:14   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du burde ikke miste den enkepension hvis du blot er samlevende, netop som du siger, hvis det ikke holder.....

Og hvis der ikke står noget i linket, som ER loven på området, jamen så vil jeg ikke mene der er noget at frygte. Synes også engang jeg læste noget om, at det kun er ægteskab der har betydning, men jeg kan ikke lige finde det....

Det gode ved den lov er, at den stammer fra fyrrene, hvor der stort set IKKE fandtes samlevende, så jeg tror den er god nok (gælder kun ægteskaber)

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 17:35   #5
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Det gør du ikke.
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men jeg ved at den som du bor sammen med,
vil få nedsat noget af sin efterløn eller pension, selvom i ikke er gift.
Ved det fra noget familie, der er samboende.

Pixeline.

Sidst redigeret af Pixeline; 02-10-2012 kl. 17:40. Årsag: Har tilføjet
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 18:07   #6
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Mange tak til jer begge to.

Men der er åbenbart én af os der skal miste noget i indtægt hvis vi flytter sammen? ved du noget om beløbets størrelse Pixiline? jeg er 59 ½ år og går selv på fleksydelse til næste sommer:-)

Jeg kan ikke finde ud af at sætte diverse ikoner ind herinde - men et stort kram herfra.

tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 18:25   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, der er altid én der mister noget, med mindre begge er i arbejde - eller begge er på kontanthjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 09:50   #8
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Mange tak til jer begge to.

Men der er åbenbart én af os der skal miste noget i indtægt hvis vi flytter sammen? ved du noget om beløbets størrelse Pixiline? jeg er 59 ½ år og går selv på fleksydelse til næste sommer:-)

Jeg kan ikke finde ud af at sætte diverse ikoner ind herinde - men et stort kram herfra.

tullee
Desværre ikke. Men det kan du jo find ud af. Der sker jo ikke noget ved at spørge.

Jeg ved de klare det på den måde at enken så engang imellem giver en ekstra tank benzin, lidt ekstra til madkassen eller gør noget andet godt de kan hygge sig med.

Håber det lykkedes at blive 2. Held og lykke med det.

Sidst redigeret af Pixeline; 03-10-2012 kl. 09:53. Årsag: Tilføjet
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 10:12   #9
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej igen

Jeg har lige talt med Statens Administration.....for jeg blev lige pludselig i tvivl m.h.t. min egen situation.

Jeg mister nemlig IKKE min enkepension selvom jeg skulle gifte mig igen da min mand og jeg IKKE var skilt da han døde. Havde vi været skilt havde jeg netop mistet min enkepension hvis jeg havde giftet mig igen.

Uha - hvor kan diverse love godt nok være kringlet.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension