K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2015, 11:58   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Mentors tavshedspligt?

Hej
Har fået tildelt en mentorordning ifm. med et jobafklaringsforløb, inden der findens praktik til mig.

Er en mentor " på min side" eller en der skal melde tilbage til jobcenteret uden tavshedspligt? Altså hvad er dennes rolle helt præcist?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 13:25   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej 7smådværge

Det gør mig ondt at sige det, men jeg vil nok ikke være alt for fortrolig med en mentor, der er ansat af kommunen for at hjælpe mig.

Det sted jeg har fundet, som bedst beskriver en mentors opgaver er Håndbog om etablering, opkvalificering og vedligeholdelse af mentorkorps i beskæftigelsesindsatsen. Det er stor pdf fil som du downloader.

I den kan du på side 21-22 læse om den koordinerende sagsbehandlers samspil med mentoren.
Der står blandt andet at mentor skal huske at indhente samtykke fra borgeren, når der udveksles fortrolige oplysninger mellem sagsbehandler og mentor. Der står også at hvis mentor anvender en logbog, skal borgeren være bekendt med indholdet for at sikre hans/hendes accept heraf. Og at borgeren kan til enhver tid bede om aktindsigt.

Sidst i håndbogen er der henvisninger til redskaber og cases som du kan finde på STARs webside: http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...aandbogen.aspx
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 17:24   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hej 7smådværge

Det gør mig ondt at sige det, men jeg vil nok ikke være alt for fortrolig med en mentor, der er ansat af kommunen for at hjælpe mig.

Det sted jeg har fundet, som bedst beskriver en mentors opgaver er Håndbog om etablering, opkvalificering og vedligeholdelse af mentorkorps i beskæftigelsesindsatsen. Det er stor pdf fil som du downloader.

I den kan du på side 21-22 læse om den koordinerende sagsbehandlers samspil med mentoren.
Der står blandt andet at mentor skal huske at indhente samtykke fra borgeren, når der udveksles fortrolige oplysninger mellem sagsbehandler og mentor. Der står også at hvis mentor anvender en logbog, skal borgeren være bekendt med indholdet for at sikre hans/hendes accept heraf. Og at borgeren kan til enhver tid bede om aktindsigt.

Sidst i håndbogen er der henvisninger til redskaber og cases som du kan finde på STARs webside: http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...aandbogen.aspx
Tak for brugbar information.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 12:58   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hej 7smådværge

Det gør mig ondt at sige det, men jeg vil nok ikke være alt for fortrolig med en mentor, der er ansat af kommunen for at hjælpe mig.
En mentor kan også være ansat hos en privat jobaktør.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 08:08   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Ja, jeres svar bekræfter nok lidt mine egne tanker. Tror dybest set også det er i forbindelse, med at vurdere mig på andre punkter og der skal jobcenteret vel have besked.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 15:25   #6
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Jeg har også haft en mentor og havde fået det klare indtryk at hun var til for at hjælpe mig. Men måtte erkende at dét var hun bestemt ikke - hun var snarere en slags kontrollant og helt bestemt ikke på min side!

Jeg tror aldrig jeg kommer til at stole på nogen "i systemet" igen!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 07:50   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
En mentor kan også være ansat hos en privat jobaktør.
Desværre er det nok hip som hap, om det er direkte via kommunen eller en privat jobaktør. Min erfaring er desværre at jobcenteret nærmest dikterer, hvad der skal stå i deres rapporter. Nå men mit oprindelige problem er løst...min sagsbehandler valgte ikke at følge Rehab-teams anbefalinger, så får slet ikke en mentor. Problem solved.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2018, 07:02   #8
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Bumper lige en gammel tråd

Har lige afsluttet et langvarigt mentorforløb og er i chock over hvad der stod i den afsluttende rapport.

Stol ikke på jeres mentor !
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2018, 08:09   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mentorhåndbogen:

https://www.k10.dk/showthread.php?t=36213

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-07-2018, 08:38   #10
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
7smådværge

Hvad stod der da i den?

Er lidt nysgerrig fordi jeg på et tidspunkt selv havde en "mentor" - som dog var fra et andet firma, men betalt af kommunen jo.

Jeg så ikke nogle logbøger eller noget andet på papir for den sags skyld, overhovedet.

Men kan nok forestille mig hvad der har stået, når det primære vi lavede var at køre i Fakta og købe ind. (øller).
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension