K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2013, 12:08   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Få noget ud af det?

Kære Gunvor.

Nej, der har både du og jeg erfaring nok til at se i fremtiden, som vil vise svar "med uld i mund".

Men hvis jeg skulle sidde over for en HKer eller en socialrådgiver, med øjenkontakt, vil jeg gå langt for at få svar på om vedkommende har økonomisk interesse i at smide mig af sygedagpenge-ordningen.

Hvis, ikke jeg skulle vide det, hvem skulle så?

Nu må vi se hvad fremtiden bringer desangående.

Min mening er klar!

Det er utilstedeligt og usmageligt.

Derfor råber jeg også op om, at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen.

Men jeg må give Arno Kruse ret i følgende:

"Nu er det så, jeg bliver nødt til at rette skytset imod de syge selv, for jeg er bombesikker på, at de syge også ved valget i november genvælger de mennesker, hvis beslutninger er årsag til, at de står med håret i postkassen, og det fatter jeg simpelthen ikke, at de gør."

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-10-2013 kl. 12:15.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 12:15   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Derfor råber jeg også op om, at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen.
Og det er jo også fint, men hvis kommunerne kun ansætter folk der ikke er uddannede socialrådgiver, så er vi jo lige vidt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 12:26   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg ser ikke forhindringer...

Kære Nøgne Tær.

..... men løsninger.

Det skal jeg naturligvis have den fulde viden om, hvilket ansvar den person jeg sidder overfor har. Det kan kun lade sig gøre ved at melde sig ud af Flinkeskolen og stille krav og spørgsmål, til de mennesker man sidder over for.

Men jeg går ud fra, at ingen kunne leve med at jeg som autoriseret flymekaniker, skulle skifte motor på det fly DU skulle på ferie i, modtog bonus hvis jeg kunne skifte motoren inden 8 timer med trimning.? Altså, under tidspres, en tirsdag morgen kl 0400 uden søvn i 2 døgn.

Det ville være helt uacceptabelt men når HKer og socialrådgiveren sidder med DIN skæbne i hånden eller anmeldelse på børnesex-misbrug, så sidder vi med hænderne i skødet og ved ikke hvad vi skal gribe i af dårlige undskyldninger.

Men starter man en social sag op og er "bange" for kommune fra dag et af, ser det sort ud.

Alt for mange, også her på k10, starter deres sag om med frygt i bagagen.

Værktøj til denne frygt er VIDEN VIDEN og atter VIDEN. Det kan/skal man bruge K10 til.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-10-2013 kl. 12:29.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 16:53   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man er ilde stedt hvis man af ren frygt for kommunen ikke tør holde på ens rettigheder...

Det har desuden vist sig tydeligt herinde på K10 at dem der har denne frygt, dem som ikke engang tør bede om aktindsigt, ikke klager, ja ikke aktivt holder på deres rettigheder, ja de bliver holdt hen i deres sagsbehandling...de bliver løjet for, mange af dem får forkerte afgørelser..

Hvor dem som går i gang med at tage ansvaret for sin sagsbehandling og som aktivt går ind i den og viser at man skam også kan læse diverse love og regler....ja deres sager går hurtigere og uden alt for mange fejl...

Værktøjet imod denne frygt er VIDEN VIDEN og atter VIDEN...plus DOKUMENTATION DOKUMENTATION OG ATTER DOKUMENTATION...

Jeg tror måske heller ikke at man vil få så forfærdelig meget ud af at spørge den enkelte sagsbehandler...

Det tror jeg ikke fordi de fleste formentlig godt kan se det etiske og moralske forkerte i disse ordninger..

Man kunne måske bedre få viden fra socialrådgiverforeningen eller "frafaldende" sagsbehandlere....ja måske fra fagforeninger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 17:56   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man er ilde stedt hvis man af ren frygt for kommunen ikke tør holde på ens rettigheder...

Det har desuden vist sig tydeligt herinde på K10 at dem der har denne frygt, dem som ikke engang tør bede om aktindsigt, ikke klager, ja ikke aktivt holder på deres rettigheder, ja de bliver holdt hen i deres sagsbehandling...de bliver løjet for, mange af dem får forkerte afgørelser..

Hvor dem som går i gang med at tage ansvaret for sin sagsbehandling og som aktivt går ind i den og viser at man skam også kan læse diverse love og regler....ja deres sager går hurtigere og uden alt for mange fejl...
Selvom jeg ikke er den der lader mig trykke og kue af kommunen... som mange sikkert har fornemmet, er jeg ikke den der stiller mig op på forhånd og laver rav i den.

Det har jo ikke noget med rettigheder at man "stiller sig op" på forhånd
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 18:30   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, det er kun godt...

Kære Nøgne Tær

... at du ikke er bange for at sige din mening, men...

... du mente det ikke var en god ide at spørge direkte ens SB om der var økonomi med i dennes sagsbehandling af en given sag. Mit forslag.

Du mener: "Det har jo ikke noget med rettigheder at man "stiller sig op" på forhånd"

Men hvordan skal den enkelte borger, der ikke, som os to, tør råbe op, få indsigt i om SB har en økonomisk interesse i, at smide en af sygedagpenge?

Hvis nu SB`s aftale går ud på, at hver 10 borger der kan fjernes fra sygedagpenge og jeg netop er den 10ende borger der mangler for at få udbetalt 10.000 kr eksempelvis. Skulle vi være trygge ved det?

Når vi køber en bolig kræver samfundet at køberen uopfordret får oplysninger om rådgiverens økonomiske interesse i salget.

Nøjagtig når du modtager rådgivning i banken.

Nøjagtig som Folketingets medlemmer bliver opfordret til i dag, muligvis krævet "i morgen".

Her stiller vi ingen spørgsmål.

Men når vi har med svage borgers sociale sager må vi endelige ikke spørge ind til nøjagtig det samme..... om personen er uvildighed.

Det forstår jeg simpelthen ikke.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 09:57   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I de fleste kommuner idag, har rollen fra socialrådgiver, i ordets betydning, ændret sig til at være stik i ren dreng for administrationen.

i de fleste kommuner, må socialrådgiveren ingen beslutninger tage.

det er selvsagt nemmere, med de omtalte HKèr der alene er uddannet i kommunen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 12:18   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
I de fleste kommuner idag, har rollen fra socialrådgiver, i ordets betydning, ændret sig til at være stik i ren dreng for administrationen.

i de fleste kommuner, må socialrådgiveren ingen beslutninger tage.

det er selvsagt nemmere, med de omtalte HKèr der alene er uddannet i kommunen.

VH Popiae
Ja det er et stort problem at kommune om man så må sige "føder" sine medarbejdere fra bunden... der kommer ingen "nyt blod" til... og vi kender jo alle resultatet af indavl.

Ligesom mennesker der er indavlede bliver forkrøblede på den ene eller ande måde, bliver kommuner det også.
Hos mennesker kan indavl føre til "åndsvaghed"
Hos kommuner bliver "hjernen" bare blæst ud, hvilket resulterer i total uvidenhed, mangel på evne til at tænke selv og svært nedsat logisk sans.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:38   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må kræve åbenhed...

... om præcis hvem der modtager bonus, for at opnås bestemte mål.

Det kan ingen vel argumenterer imod.

http://www.avisen.dk/1424-boeder-udl...ef_256221.aspx

"Hos Fyns Politi har man i år nået at uddele 242 bøder til cyklister, der har overtrådt færdselsloven. Hvis de skal nå deres måltal for i år, skal der i alt sigtes 1424 cyklister.

Hvis politikredsen når deres mål, udløser det en stor bonus til chefen. Det er indskrevet i deres kontrakter
."

Hvis socialrådgivere, forvaltningschefer og kommunaldirektører modtager bonus, hvis bestemte mål opnås og som kan indvirke på deres beslutningsgrundlag eller indvirkning på de svages retssikkerhed, skal det frem i lyset.

Et punkt jeg vil forsøge at tage op senere.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 14:04   #20
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Du har helt ret, men Nøgne tær har desværre ret i, at som ansat i kommunalt regi, HAR du bare ikke ret til at ytre dig. ALT skal gå gennem din chef, som igen skal referere til sin, o.s.v., o.s.v.

Det er et hieraki uden lige og derfor meget, MEGET svært at rydde op i.

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension