K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2009, 02:00   #11
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Ja, jeg har ikke opnået at få et 6 ugers kursus eller noget som helst der ville kunne forøge min jobchancer. Skal under ingen omstændigheder have kursus i "fliser" ved AMU, ligesom jeg ikke skal bogholderting på Tietgenskolen. Derimod vil jeg gerne lære noget der støtter / styrker mine evner, faglighed og forcer. OG DET LIGGER DET OVRORDENLIGT TUNG MED!!
Havde selv fundet en 6 ugers ting der virkelig ville kunne hjælpe med at liste nogen døre op for mig. Privat tilrettelagt men med udført i offentligt regi!
MEN NEJ. Af ren desperation foreslog jeg at tage det skide inseminør kursus!!
Det var en vits! Men øhh...hmm og nå!!
Andre steder i landet har diverse fleksere fået bevilget tilsvarende kursus. Har naturligvis undersøgt dette og kursus leder bekræfter! Nu er løbet kørt for denne gang, men opstår muligheden igen, finde jeg nok den indre bisse frem og kører anderledes på!!!

Ja jeg har så stadig ikke fået job og jeg er ærlig talt monster røv irriteret. KRÆFT HELVEDE. pusler med "**** you -at all" modellen..melde mig ud af det skide system og tager hvad jeg selv kan rage til mig af vikar ting!!
pT søger jeg alm. deltidstillinger inden for eget fag....hold kæft hvor er jeg træt af det ,og efterhånden pisse bitter på den idiot der absolut skulle overfalde mig, så jeg blev så syg....at jeg i en lang periode hverken kunne gø eller gokke. Det KAN jeg nu og har kunnet længe...men sat'me om jeg kan få arbejde! Jeg har aldrig før været syg eller ledig...åh jeg kunne kvæle det svin der har lavet så meget lort i mit liv!! Hans 4-5 måneder i skyggen er længe overstået...men jeg er her endnu.
Det var da lige enormt belastende at ønske omgivelserne god arbejdslyst, da ferien var slut!! UDEN MAN OGSÅ KUNNE SIGE DET TIL MIG!! Jeg skulle bare ind og pille videre i navlen...ARGH!

Sorry hvis jeg stødt nogen med "kvababbelsen" - plejer jo heller ikke være nævneværdigt negativ. Men nu kom det altså væltende.....
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 07:04   #12
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Faldt lige over den her, ved ikke, om du kan få lov her, men de skulle vist have afdeling i København, så man kan tage det PC-kørekort:
http://www.futurecom.dk/ledig/kobenhavn-pckorekort.html

Det ser ud til, at man kan søge det via jobcenter, så måske??
hvis du skulle benytte dig af det tilbud, skal du, fordi du overskrider dine 6 ugers selvvalgt også søge dit jobcenter om en jobplan på de sidste 2 uger.

men har nu aldrig hørt om at noget jobcenter har nægtet det, slet ikke hvis det har direkte relevans til at få én i arbejde igen
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 11:34   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannepanne Se meddelelser
Ja, jeg har ikke opnået at få et 6 ugers kursus eller noget som helst der ville kunne forøge min jobchancer. Skal under ingen omstændigheder have kursus i "fliser" ved AMU, ligesom jeg ikke skal bogholderting på Tietgenskolen.
Hannepanne hvorfor har du ikke opnået at få et 6 ugers kursus og hvorfor kan du ikke nå det mere ?
Hvem siger du skal på AMU kursus i fliser ?
Har din jobkonsulent ikke snakket med dig om div uddannelser der findes mulighed for ?

Citat:
Derimod vil jeg gerne lære noget der støtter / styrker mine evner, faglighed og forcer. OG DET LIGGER DET OVRORDENLIGT TUNG MED!!
Havde selv fundet en 6 ugers ting der virkelig ville kunne hjælpe med at liste nogen døre op for mig. Privat tilrettelagt men med udført i offentligt regi!
MEN NEJ. Af ren desperation foreslog jeg at tage det skide inseminør kursus!!
Det var en vits! Men øhh...hmm og nå!!
Andre steder i landet har diverse fleksere fået bevilget tilsvarende kursus. Har naturligvis undersøgt dette og kursus leder bekræfter! Nu er løbet kørt for denne gang, men opstår muligheden igen, finde jeg nok den indre bisse frem og kører anderledes på!!!
Hvad med følgende kurser er der virkelig ikke et af dem du kan bruge om ikke andet så bare for at komme lidt ud (virker som om du trænger til det )


Citat:
Personer, der er visiteret til fleksjob, kan deltage i følgende uddannelser:

Erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse

1) Arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) efter lov om arbejdsmarkedsuddannelser m.v., dog undtaget Træningsskolens arbejdsmarkedsuddannelser (TAMU).

2) Enkeltfag på erhvervsuddannelserne (EUD) efter lov om åben uddannelse.

3) Deltidsuddannelser efter lov om åben uddannelse på niveau med erhvervsuddannelse (EUD) og enkeltfag herfra.

4) Enkeltfag på landbrugsuddannelserne efter lov om åben uddannelse.

5) Enkeltfag på fodterapeutuddannelsen efter lov om åben uddannelse.

6) Enkeltfag på social- og sundhedsuddannelserne (SOSU) og deltidsuddannelse ved social- og sundhedsuddannelserne efter lov om åben uddannelse, og enkeltfag herfra.

7) Merituddannelsen på pædagogisk grunduddannelse ( PGU-merit-uddannelsen ) under lov om åben uddannelse.

8) Individuel kompetenceafklaring efter lov om arbejdsmarkedsuddannelser m.v. og kompetenceafklarende forløb m.v. efter lov om erhvervsrettet grunduddannelse og videregående uddannelse (videreuddannelsessystemet) for voksne.

9) Uddannelsesforløb, der udbydes med tilskud fra danske myndigheder i overensstemmelse med bestemmelser fastsat i henhold til lov om administrationen af Den Europæiske Socialfond.

Det almene niveau

1) Forberedende voksenundervisning (FVU) efter lov om forberedende voksenundervisning.

2) Almen voksenuddannelse ( avu ) efter lov om almen voksenuddannelse og om voksenuddannelsescentre.

3) Enkeltfagsundervisning på folkeskoleniveau efter lov om folkeskolen.

4) Specialundervisning for voksne efter lov om specialundervisning for voksne.

5) Danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl. efter lov om danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl.

6) Hf-uddannelsen og hf-enkeltfag efter lov om uddannelsen til højere forberedelseseksamen (hf-loven).

7) Studentereksamen efter lov om uddannelsen til studentereksamen ( stx ) (gymnasieloven),

8) Hhx og htx efter lov om uddannelserne til højere handelseksamen (hhx) og højere teknisk eksamen (htx).

9) Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne efter lov om teknika og lov om universiteter m.fl.

10) Særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, der omfatter dele af flere af de uddannelser, der er nævnt under nr. 1-9.

Det videregående niveau (Undervisningsministeriets område)

1) Uddannelser på videregående niveau, som udbydes efter lov om åben uddannelse (erhvervsrettet voksenuddannelse) mv., og som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

2) Supplerende uddannelsesaktiviteter med henblik på at opfylde adgangskrav på uddannelser, hvor der er fastsat adgangskrav, og som er udbudt efter § 2, stk. 2, i lov om åben uddannelse (erhvervsrettet voksenuddannelse) mv.

Under Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udviklings område

1) Masteruddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 1, i lov om universiteter (universitetsloven), som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

2) Anden efter- og videreuddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 2, i lov om universiteter (universitetsloven), som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

3) Supplerende uddannelsesaktiviteter med henblik på at opfylde adgangskrav på kandidatuddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 3, i lov om universiteter (universitetsloven).

4) Enkeltfag på de deltidsuddannelser, som universiteterne er godkendt til at udbyde på heltid, jf. § 5, stk. 2, i lov om universiteter (universitetsloven).

Andre ministerområder:

1) Biblioteksassistentuddannelsen efter bekendtgørelse om biblioteksassistentuddannelsen ved Danmarks Biblioteksskole.

2) Kvæginseminøruddannelsen i henhold til § 14, stk. 2, i bekendtgørelse om tyresæd og kunstig sædoverføring på kvæg.
Man kan vælge mellem disse uddanseler og det burde din jobkonsulent have orinteret dig det er godt nok efter et års ledighed men har din jobkonsulent ikke oplyst dig om hvad du kunne og hvornår så burde det sagtens kunne nåes ved at skrive en klage til kommunen , det er jobkonsulentens opgave at informere dig og vejlede dig også om uddannelser ..

Se også i loven her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=114866
Citat:

Ja jeg har så stadig ikke fået job og jeg er ærlig talt monster røv irriteret. KRÆFT HELVEDE. pusler med "**** you -at all" modellen..melde mig ud af det skide system og tager hvad jeg selv kan rage til mig af vikar ting!!
pT søger jeg alm. deltidstillinger inden for eget fag....hold kæft hvor er jeg træt af det ,og efterhånden pisse bitter på den idiot der absolut skulle overfalde mig, så jeg blev så syg....at jeg i en lang periode hverken kunne gø eller gokke. Det KAN jeg nu og har kunnet længe...men sat'me om jeg kan få arbejde! Jeg har aldrig før været syg eller ledig...åh jeg kunne kvæle det svin der har lavet så meget lort i mit liv!! Hans 4-5 måneder i skyggen er længe overstået...men jeg er her endnu.
Kan klart godt forstå at du er bitter det er sgi ikke lige sådan at rende og vide med sig selv at en overfaldsmand er ude og kan leve videre og have det godt , de burde hver dag tvinges til at høre en daglig historie om hvordan deres offer nu er invalideret og i klemme i velfærdssystemet ...

Men at søge et deltidsjob er nok ikke det rigtige for du risikere at gå ned på det og miste din fleks på det, de deltidsjob du søger kan du jo prøve at få lavet om til fleksjob nu ved jeg ikke hvilket erhverv du kommer fra men måske de kan bruge dig som flekser og dermed opnå at at få refusion , det et jo ikke meget dyre end at ansætte dig i fleks men du vil få en løn der er til at leve af ..

Citat:
Det var da lige enormt belastende at ønske omgivelserne god arbejdslyst, da ferien var slut!! UDEN MAN OGSÅ KUNNE SIGE DET TIL MIG!! Jeg skulle bare ind og pille videre i navlen...ARGH!

Sorry hvis jeg stødt nogen med "kvababbelsen" - plejer jo heller ikke være nævneværdigt negativ. Men nu kom det altså væltende.....
Hvis ikke du er oplyst om uddannelse inden for det år som loven forskriver du skal i gang inden så ville jeg klart klage over dette og så prøve at finde et kursus du kan komme på så du kan komme lidt ud .. og sure opstød er også velkommen man kan have brug for det engang imellem
  Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 12:00   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Talking

Citat:
2) Kvæginseminøruddannelsen i henhold til § 14, stk. 2, i bekendtgørelse om tyresæd og kunstig sædoverføring på kvæg.


Ja det ku være man skulle gå ind i den branche...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 13:54   #15
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Hej Heidien

Jeg er faktisk blevet frataget min udmærkede jobkonsulent! Det har man ikke krav på i Odense,--- siger sagsbehandleren! Jeg bliver tildelt en tilfældig, hvis jeg skaffer mig et job de skal med ind over. Det var et tilfælde, at jeg opdagede at jeg ikke havde en navnenævnt jobkonsulent mere...

Jeg søger deltid stillinger som jeg vil kunne konverteres til fleks.

Der er mange af de ovennævnte "kurser" jeg ville kunne bruge. Men jeg kan kun få AMU eller handel-værk her i Odense...Da det var tilbagemeldingen, havde jeg andre og mere presserende ting i gang,- og derfor fik det lov at blive ved det. Jeg er almindeligvis ikke en type der lader mig overrule af nogen som helst, og er også "kvinde for at klare ærterne". Som regel bliver folk der overruler mig efterfølgende temmelig forskrækkede.

PT er jeg nok opfyldt af skuffelse over endnu ikke at været kommet igang..og så at det, at jeg kan finde på at tænke...at jeg melder mig ud af den såkaldte fleksordning og klarer mig selv. Så kan jeg i det mindste få job i vikar bureauer.
Men jeg gør det ikke!! Jeg SKAL have et fleksjob og dermed den beskyttelse, i det jeg jo som andre fleksere har måttet opsige min A-kasse.
Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at så snart jeg har job ( og forhåbenligt klarer det) vil jeg begynde at forfølge muligheden, for at komme ud af det kommunale fangenskab. Og klare mig selv igen.
Det bliver så uden om sagsbehandlers vidende.. men med fagforbund ind over. jeg skal nemlig ikke risiskere at smides af ordingen før noget andet er tilrettelagt.

Tak for øren....og nu er jeg efterhånden der, hvor jeg skal have fat i noget kursus..af den slags som jeg kan bruge til noget...skal lige have overstået en mindre opr...så er jeg KLAR!!!!
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 01:57   #16
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
hej
Du skriver dette:


""""Jeg er faktisk blevet frataget min udmærkede jobkonsulent! Det har man ikke krav på i Odense,--- siger sagsbehandleren! Jeg bliver tildelt en tilfældig, hvis jeg skaffer mig et job de skal med ind over. Det var et tilfælde, at jeg opdagede at jeg ikke havde en navnenævnt jobkonsulent mere...""""""


hmmmm er det mig der er helt galt på den eller er det ikke jobkonsulenten der skal finde et flexjob til dig ???????
ved godt at vi selv skal være aktive, men ligefrem ikke ha en jobkonsulent,vil jeg da mene er forkert.
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 00:03   #17
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Ja jeg fatter heller ikke den med ingen jobkonsulent!!
Jeg har godt kæmpet for at finde arbejde,- men desværre.....Og jeg har indtil videre ikke kunnet få hjælp!
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 12:52   #18
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Jeg har haft noget forviring omkring 6 ugers kursus, er nu
startet på pc kørekort og har undervejs fundet ud af......
Kommer du fra KBH, kan du udover Niels Brock også tage dem på
Teknisk skole. Du kan planlægge med 1 uge af gangen ex tage
hver anden uge. Dette er rigtigt fint for alle os som ikke holder til så
meget, eneste krav fra jobcenteret er at du i dine ledige uger stadig
er jobsøgende.

Ovenstående var ikke noget jobcenteret var klar over , såååå

Håber nogen kan få glæde af
mine erfaringer

Hilsen Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
6-ugers kursus ved sygdom??? hej Alt det andet 3 10-10-2012 01:27
6 ugers kursus Simmer Spørgsmål ang fleksjob 2 25-12-2011 23:54
6 ugers selv valgt kursus ? c.l.e.o. Alt det andet 1 10-08-2011 14:43
De 6 ugers kursus Simmer Spørgsmål ang fleksjob 3 20-06-2009 22:15
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension