K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2008, 11:59   #1
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Vedr.Statusrapport fra kommunen

Hej

Jeg er ny herinde men jeg har brug for hjælp til hvordan jeg kommer videre i min sag.
Jeg var ude for en arbejdsskade sidste år i oktober hvor jeg fik et piskesmæld.
Jeg var sygemeldt i ca 10 dage hvorefter jeg startede på arbejde igen men blev sygemeldt igen i januar og er det stadig.

Jeg har været i arbejdsprøvning hvor jeg kun kunne klare 3 timer om dagen.

Jeg modtog min statusrapport fra kommunen af i går og jeg fik et chok deres lægekonsulent mener at jeg ikke fejler noget selvom jeg har papir på at jeg har et piskesmæld og dagligt må tag piller for smerter.Han mener jeg skal have foretaget en psykologisk vurdering kan det virkelig værer rigtigt???
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 12:27   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Skynd dig at bede om aktindsigt. Du kan her på siden finde en formular du kan bruge til det.
Det er ikke sikkert, at din sagsbehandler har givet lægekonsulenten de relevante papirer om dig, d.v.s. at lægekonsulenten KAN have skrevet det på et mangelfuldt grundlag. Så bed også om, at få oplyst hvilke papirer han har haft til sin rådighed (jeg får indtryk af, at du har lægepapirerne i orden).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 13:57   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hejsa.
velkommen til.
jeg har også piskesmæld, og papir på det, og slås stadig med kommunen.. jeg kom galt afsted i januar 06. jeg har ikke så meget tid lige nu, men der står da lidt om min situation under mine indlæg.
det er jo desværre en af de svære sygdomme vi har pådraget os.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 14:07   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Samtidig ville jeg i hast kontakte min egen læge, forklare situationen og tikke denne om at give en henvisning til en psykolog/psykiater der kan vourdere mig, på den måde går du uden om at det er din sagsbehandler der finder en af dem denne har liggende i sit register som kommune venlig.... Når sagsbehandler så beder om en vurdering henviser du bare til den der er lavet lavet, kommer sagsbehandler før den tid du får gennem din læge, tager du bare med, men sørger for at den nye vurdering (den du selv har sørget for) bliver sendt videre til kommunen.

I teorien er det den sidste der tæller, men selv om at de sniger sig uden om den, vil det at den ligger i din sag, komme dig til hjælp, fordi du igen og igen og igen kan (og bør) henvise til den fordi de så er nød til at få den oversat hvis de ikke kan forstå hvad der står)

Og husk nu at få det afleveret så de ikke kan komme til at smide den væk, glemme dem, eller slet ikke har modtaget den.

Nu er du ret tidelig i din sag, og med min ny erhvervet viden fra Jens-ole (http://www.k10.dk/showthread.php?t=6226) ville jeg samtidig bruge tid på at lede efter §§ der siger at ALLE papirer skal inddrages (bruges) i vurderingen af borgeren, og samtidig lige smide den § til sagsbehandler, fungere det ikke, vil jeg gøre sagsbehandler opmærksom på at denne kan stilles personligt til ansvar, og så skrive et eller andet med at jeg naturligvis går ud fra at sagsbehandler vil sørge for at få inddraget de papirer til vurdering/oversættelse snarest mulig, da jeg kan se at sagsbehandler tydeligvis fejlagtigt må have glemt at videregive de papirer til oversættelse hos lægekonsulenten, da der intet står omkring dem i oversættelsen fra lægekonsulenten, ydermere vil jeg gøre opmærksom på at lægekonsulenten IKKE må vurdere at fx en psykologisk undersøgelse bør foretages, i henhold til bla bla bla.
Men nu er jeg så heller ikke bange af mig, hvad den slags andgår, de kan næsten ikke gøre mig mere syg end de allerede har gjort, og sanktioner kan ikke gøres værre end hvad jeg allerede har prøvet (smide mig på kontanthjælp kan de ikke, det har jeg på skrift fra kommunalbestyrelsen) jeg har intet at tabe og alt at vinde, men at andre er tilbageholdende forstår jeg godt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 17:35   #5
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Hej igen

Jeg siger mange tak for de råd som i har givet mig.
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 18:17   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Og husk nu at få det afleveret så de ikke kan komme til at smide den væk, glemme dem, eller slet ikke har modtaget den.
Kort sagt: Ligemeget hvad du afleverer på/til kommunen, så BED OM EN KVITTERING (ellers "forsvinder" det), også selvom du kan fornemme, at de synes at du er r..irriterende.
Bare min erfaring.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusrapport Ang Svarfrister Webmaster Skal kommuner ikke overholde loven? 865 10-03-2024 18:10
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension