K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2013, 02:28   #1
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
Unhappy Når Kommunen er klogere end speciallæger og psykologer

Hej til alle på K10.

Dette er min første tråd, men nu MÅ jeg bare finde ud af, om det er mig, systemet eller Aalborg Kommune, som er HELT gal på den.

Jeg har efter en arbejdsskade for en del år siden fået ødelagt 9 diskus fordelt fra nakke til hale. Mine problemer, smerter og medicinforbrug er løbende blevet dårligere og for ca 2 år siden gik det helt galt og jeg har været helt/delvist sygemeldt siden.

Jeg har været igennem en lang virksomhedspraktiv, hospitalindlæggelse, speciallæger samt psykologer. Resultatet er, at jeg pga mine disk skader og diagnosen kronisk non malign smertetilstand ikke kan arbejde på ordinære vilkår.

Det har en psykolog brugt ca 1 år på, at få mig til at acceptere og få mig til at erkende, at det aldrig bliver anderledes. Derfor har min fagforening søgt fleksjob til mig.

Det har Aalborg Kommune afvist, da de ikke mener, at mine skader gør, at jeg ikke vil kunne arbejde på ordinære vilkår. Det eneste de vil tilbyde mig af hjælp, er støtte til, at jeg får udviklet mit arbejdsmarkedeperspektiv, så jeg igen kan se mig selv på det ordinære arbejdsmarkedet. Jeg skal altså lære, at glemme alt det, som psykologen og lægerne har banket ind i hovedet på mig.

Og kommunen smækker nu også kassen i. Og da jeg bør alene i eget hus, så har jeg temmeligt svært ved at se lyset for enden af tunlen, da beskæftigelsesankenævnet har stadfæstet afslaget, da de mente, at alle tilbud og foranstaltninger ikke var afprøvet.

Jeg er bare så gal og vildt ked af det. Hvad kan jeg gøre, når kommunen bare ikke tror på, at mine skader forhindre mig i at kunne arbejde mere end ca 12,5t/ugen effektivt? Lægekonsulenten skriver ikke noget, som modsiger alle mine lægepapir, men det til trods, så tror kommunen ikke på mig.

Er der andre, som har prøvet noget tilsvarende - eller kendskab til Aalborg kommune?
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 10:11   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor mange timer, viser resultat af din arbejdsprøvning, at du kan klare?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 13:19   #3
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
Resultatet af min virksomhedspraktik var, at jeg kunne arbejde 12,5 t/ugen UDEN frokost, men inkl. en del mindre pauser.

Dette var efter, at mine arbejdsopgaver var ændret, så jeg kun skulle snakke i telefon, da jeg ikke kan holde til at arbejde ved en PC ret længe af gangen. Og at mit fagområde var VÆSENLIGT indskrænket, da jeg ikke kan holde til det press og stress, som det medfører, at holde sig fagligt opdateret på et område, hvor der tit sker ændringer.

Skal måske også fortælle, at jeg får en HEL del stærk smertestillende medicin - bl.a. Palexia, hvor jeg får 450 my.g. om dagen og hvor man MAX må få 500 my.g/dag.
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 13:24   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er begrundelsen for stop af ydelsen, der har betydning. Det må stå i det skriftlige, du bør have fået/eller får.

Og herfra kan du klage over afgørelsen og evt. komme med f.eks. oplysninger, som kommunen måske ikke lige har været bekendt med osv... Jeg synes da, det lyder hårdt med alle de diskoprolapser. Tror selv ikke det er så ligetil at blive helt 100 % rask igen med så mange af dem...

Men måske har det noget med behandlingsmuligheder, der fortsat er til stede, så kommunen mener, du ikke kan fortsætte på sygedagpenge? Men kig på begrundelsen....

Det er vel sygedagpenge, de har tænkt sig at lukke? Du skriver ikke hvilken ydelse... Og har du været forlænget før osv? Ydelsen har meget at sige, så man ved, hvor du er henne i systemet....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 14:20   #5
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Det er blevet lettere at få flex job

Det er her efter januar blevet lettere at få flex job når du er syg, men det afhænger af din alder..
Det er pga den nye lov der siger at der ingen syge er under 40 år mere, så dem der meget syge får nu ikke tilbudt pension men kun flex job, eller en aktivering på kun 2 timer om ugen, for tror reelt ikke de ved hvad de skal gøre med alle de syge mennesker de nu står med..
Men klag, og når du har klaget så klag igen, for de første par gange blir klagen behandlet af de samme mennesker som gav dig dit afslag, til sidst blir det sendt indtil en anden instands som så laver en rigtig vurdering og der får rigtig mange medhold..
Der er bla mange kommuner der har fået øjnene op for at folk ikke klager men tror at kommunen har behandlet deres sag ordenligt, dette er ikke tilfældet for kommunerne har undersøgt og fundet ud af at ud af all der fik afslag, ja der var der kun 60% der klagede.. Det er altså 40% sparet..
Bund ulovligt, men er man i systemet ved man jo at reglerne kun gælder borgerne og ikke kommunerne...
Men lyder tosset at de ikke vil give dig flex job, nr 2 ting du kan gøre er som den anden også sagde at læse eller få en anden til det hvad der er skrevet, der skal nogen gange ikke mere til end at en læge har skrevet ud i fremtiden håber vi på det blir muligt at behandle før kommunen tolker det som at der står du er frisk som en havørn hvis de bare venter på det...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 19:59   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Men klag, og når du har klaget så klag igen, for de første par gange blir klagen behandlet af de samme mennesker som gav dig dit afslag, til sidst blir det sendt indtil en anden instands som så laver en rigtig vurdering og der får rigtig mange medhold..
Når man anker en afgørelse, så har kommunen først 4 uger til, at "remonstrere" deres afgørelse, d.v.s. at de skal genoverveje afgørelse..
Hvis kommunen fastholder deres afgørelse, skal de sende sengen videre til BAN (beskæftigelsesankenævnet).

Når BAN har modtaget sagen plejer de, at give borgeren besked, og på dette tidspunkt bør man bede om aktindsigt hos BAN, så man kan tjekke, om kommunen har sendt alle relevante akter/oplysninger med.

Hvis BAN giver kommunen ret i deres afgørelse kan man klage videre til ankestyrelsen, som kun tager sagen hvis den er af principiel betydning.

Så du har ikke ret i, at sagen bliver behandlet af de samme mennesker de første par gange man klager.

Ved ansøgning om enkeltydelse (til mig selv) og hjælpemidler (til min mor) har jeg flere gange oplevet, at kommunen ændrer deres egen afgørelse indenfor de 4 uger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 04:58   #7
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Kære Justitia,
Du er - mildest talt!! - ikke alene
Hvis du er på Facebook vil jeg anbefale gruppen "Syg i Aalborg kommune - stil op for anstændighed". Vi støtter hinanden, og vi har direkte kontakt til Ricky Magnussen, Privatrådgiver.

0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 10:48   #8
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Justitia Se meddelelser
Det har en psykolog brugt ca 1 år på, at få mig til at acceptere og få mig til at erkende, at det aldrig bliver anderledes. Derfor har min fagforening søgt fleksjob til mig.

Det har Aalborg Kommune afvist, da de ikke mener, at mine skader gør, at jeg ikke vil kunne arbejde på ordinære vilkår. Det eneste de vil tilbyde mig af hjælp, er støtte til, at jeg får udviklet mit arbejdsmarkedeperspektiv, så jeg igen kan se mig selv på det ordinære arbejdsmarkedet. Jeg skal altså lære, at glemme alt det, som psykologen og lægerne har banket ind i hovedet på mig.

Og kommunen smækker nu også kassen i. Og da jeg bør alene i eget hus, så har jeg temmeligt svært ved at se lyset for enden af tunlen, da beskæftigelsesankenævnet har stadfæstet afslaget, da de mente, at alle tilbud og foranstaltninger ikke var afprøvet.

Jeg er bare så gal og vildt ked af det. Hvad kan jeg gøre, når kommunen bare ikke tror på, at mine skader forhindre mig i at kunne arbejde mere end ca 12,5t/ugen effektivt? Lægekonsulenten skriver ikke noget, som modsiger alle mine lægepapir, men det til trods, så tror kommunen ikke på mig.
Det må hedde "SOCIALT MAGTMISBRUG" eller "SOCIALT BEDRAGERI"!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 12:54   #9
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
Wink

Det lyder super med en gruppe på FB, men jeg kan ikke finde den - heller ikke, hvis jeg kun søger på syg i Aalborg Kommune. Hedder gruppen noget andet eller skal jeg søge på en anden måde?

Aalborg Kommune erkender, at der ikke er flere behandlingsmuligheder - hverken indenfor det fysiske eller psykiske.

Men som de siger, så har jeg mange år tilbage på arbejdsmarkedet og der kan jo komme ny medicin eller behandlingsmuligheder i fremtiden - måske om 5, 10 eller 15 år, så derfor kan jeg ikke få fleksjob og så tror de i øvrigt ikke på, at mine skader gør, at jeg ikke kan arbejde på ordinære vilkår, for jeg har stærke personlige og uddannelsesmæggige ressourcer.

Jeg har forsøgt at forklare, at dette ikke ændre på, hvor længe jeg kan sidde, stå, arbejde ved pc mv., men det vil kommunen bare ikke forstå. Det er vildt frustrerende, for de siger jo indirekte, at jeg bare skal tage mig sammen. Og jeg bliver meget ked af det, for jeg KÆMPER virkelig alt, hvad jeg kan for, at forbedre min arbejdsevne.

Min sb siger, at når nu de stopper mine sygedagpenge, så ved jeg, hvordan jeg står økonomisk - det vil så frigive energi og så vil jeg kunne arbejde mere? Jeg tror desværre ikke, at det få den virkning.
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 16:13   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De burde jo helt klart give dig fleks nu - og med fleks nu, ligger der også en revurdering hver 5 år. Så hvis de mener der kommer behandlingsmuligheder om 5, 10 eller 15 år, så er du jo stadig med i deres ''game''......

De kan jo ikke sylte folk på den måde, ved at sige at der måske kommer en behandlingsmulighed om måske 15 år - så er der jo ingen mennesker der nogen sinde vil kunne få fleks eller førtidspension, da ingen kan spå om fremtiden.

De må KUN tage udgangspunkt i nu'et og den helt nære fremtid. Og hvis der ikke er behandlingsmuligheder, jamen så skal de forholde sig til det, og sikre deres borger en fair sagsbehandling udfra de værktøjer de har. Sgu ikke efter hvad videnskaben kan, eller ikke kan, om 5, 10, 15 år.

Rigtig synd for dig, at du skal alt den ballade igennem, men du er desværre ikke den eneste....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen, man kan blive klogere... phhmw Nyt fra Ankestyrelsen 1 07-07-2013 08:32
Så blev jeg så meget klogere..... Ragdoll Accept fra vores omgivelser 14 09-04-2012 00:56
Så blev jeg dét klogere.. Synf Alt det andet 28 31-10-2010 08:52
Hvornår bliver jeg klogere... sun-lady Dit og Dat 2 20-09-2008 12:39
Psykologer i Danmark zuza Et godt link! 0 28-05-2008 13:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension