K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2010, 22:26   #1
aloecare
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
aloecare er ny på vejen
Thumbs down mister alt????trods nye love osv.???

Hej :-)

I maj 2007 fik jeg en arbejdsskade, hvor jeg blev overfaldet på mit job og fik piskesmæld, hjernerystelse og et bækken ryg traume.

dvs.:
har konstant hovedpine, migræneanfald kvalme, smerter i lænd, korsben som stråler ud ned i venstre ben og min venstre skulder har jeg smerter i og snurren ud i ventre arm og hånd/fingre. Hertil er højre side også metaget men ikke i samme grad som venstre.
Jeg har hukommelsesbesvær - før huskede jeg ALT!!!
magter ikke stress og kører hurtig op i det røde felt.
Kan ikke side stå for længe i samme stilling og at løbe er et overstået kapitel for mig
lys og lydfølsom og jeg er bare altid træt, men når så jeg skal sove sover jeg bare ikke. vender og drejer mig pga. smerter og indre uro. er endda oppe flere gange oppe at nattisse - hvilket jeg aldrig har været før??? drikker altså heller ikke mere end før.
har samsynsproblemer - har været hos samsynsoptiker, men staidg ikke som før.
og så har jeg nu fundet ud af at jeg i meget længe har haft angstanfald men ikke anet hvad det var??? min søster fortalte mig at det var angstanfald når jeg fik smerter i bryst og løben op af nakken og halsen samtidig med at jeg ikke kunne få luft.
ja og så har jeg ondt i øret en pressen.
smerter nakken - og kan ikke holde mit hoved føles det som om. samtidig med at der er en der står og strammer ind på min nakke.
mangler fuld bevægelighed i nakke og ryg.
regne kan jeg heller ikke mere og overskue at lave mad rydee op osv ..nej
har svært ved sammenkomster og besøg da jeg bliver mega dårlig efterfølgende og sover jeg ude i andre senge end min egen kn jeg ikke bevæge mig af smerte om morgenen.

kontaktede vagtlæge samme dag og blev undersøgt to dage efter da min egen læge ikke have tid før.
Jeg har prøvet alt og intet hjælper.
fik arbejdsskade 22 maj 2007
Har været til to neurologer - den ene havde mere travlt med at kigge og måle med et målebånd mit ar fra kejsersnit. han målte ikke det lange ar jeg har på venstre arm??? for så ellers at mene at jeg bare skulle ud og arbejde -
i nov 07 rykkede jeg til Sverige med min datter.
fyret fra mit job 2008 i februar.
gravid maj juni 2008
daghøjskolen i centrum august til december
sygemeldt pga barsel 8 december 2008
barsel slut 21 marts

nu står jeg jo så der og er ikke arbejdsprøvet, og kan ikke få kontanthjælp da jeg har hus i sverige og bosat der -kan flytte og flytter til dk hvis nødvendigt. men så får jeg to huslejer... to børn enlig sygemeldt

min så fantastiske socialopgiver mener at jeg skal henvende mig til sverige - stille mig ledig i min akasse eller søge kontanthjælp???
jeg siger jeg vil arbejdsprøves, for de ved jo ikke om jeg skal revalidres - hvilket e skønner jeg er for dårlig til - MEN de er heller ikke helt sikre på om ikke jeg kunne klare et fuldtidsjob??? og fleks og førtidspension har ikke været på tale for jeg er jo ikke arbejdsprøvet

socialopgiveren siger så ja du falder jo inden for § 26 stk. 1 og § 32 stk. 2 nr 3 - MEN hun kunne ikke få mig ind under 1 eller 2 i § 27 da de jo var opbrugt - HOV VAR DER NOGET PÅ ARBEJDSMARKEDSSTYRELSENS HJEMMESIDE OM AT DET NU VAR 39 OG MAN KUNNE FORLÆNGE???? kan jeg det??? har jo været på barsel da den trådte i kraft og kommer fra barsel.
HERTIL mener jeg jo jeg falder ind under § 27 nr. 4. MEN NEJ DER TOG JEG FEJL IGEN !! SIGER MIN SOCIALOPGIVER FOR JEG ER FOR LIDT AFKLARET - IKKE ENDELIGT AFKLARET OM JEG KAN VENDE TILBAGE TIL ET ALMINDELIGT JOB OG IKKE AFKLARET NOK TIL DET HELLER - jeg sagde jamen hvad skal der til???

ARBEJDSPRØVNING!!!


Hvorfor kan jeg så ikke forlænges på en § 27 nr. 4??????????????????

har aktinsigt og har fundet noget hvor der stod at jeg faktisk kunne men det skyndte hun sig at sige var en fejl og skulle rettes.....????????????
må hun IKKE og det ryger med i min partshøring! De tror vist de skal arve kommunekassen eller hva?
så nu står jeg der og aner ikke hvad jeg skal
- der har været skjult fejl i mit hus og det er revet op indenfor og udvendigt - så ved salg giver det kun gæld lige nu

har søgt hjælp hos SRbistand og DUKH - men endnu ikke fået fundet netop det hul


skal lige sige jeg fik 8 dage til min partshøring FRA FRK. SOCIALOPGIVER HAVDE SENDT. DVS. 2 DAGE TIL AT LÆSE SKRIVE ETC.
Jeg synes bestemt ikke det er god karma!

Men er der nogen der kan hjælpe og evt fortælle om deres oplevelser OS GODE!! og rigtig gerne om gode kommuner for skal jo nok flytte så vil ikke ind i en kommune som f.eks. Frederikssund - der eksisterer whiplash nemlig ikke??? altså bare mystisk med de foreninger og mennesker der får diagnosen så af en læge - neurolog?????

tak for at du læste

glæder mig til at høre fra jer - og bare en super side!!!
aloecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:01   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Du kan ikke gå inde under 27 stk. 4 da dine skade ikke er livstruende.

Er der kommet en afgørelse fra arbejdsskadestyrelsen.?
Hvis ikke så skal du ind under 27 stk. 5, da der er her tale om en arbejdsskade.!

Og velkommen til siden.

Desværre så er der stadigvæk mange læger som ikke vil anerkende piskesmæld, men de skulle have lov til at prøve det bare i en uge. Så de kan se hvad det er vi går igennem.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:09   #3
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Du kan ikke gå inde under 27 stk. 4 da dine skade ikke er livstruende.

Er der kommet en afgørelse fra arbejdsskadestyrelsen.?
Hvis ikke så skal du ind under 27 stk. 5, da der er her tale om en arbejdsskade.!

Og velkommen til siden.

Desværre så er der stadigvæk mange læger som ikke vil anerkende piskesmæld, men de skulle have lov til at prøve det bare i en uge. Så de kan se hvad det er vi går igennem.

Mvh.
Jsn
Jsn, §27 stk. 1 punkt 4 er den nye hvor man enten skal afklares til flex, revalidering eller pension. Den med livstruende sygdom hedder nu punkt 5.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:30   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Er dit dårlige helbred stationær, altså kan lægerne ikke gøre noget mere for dig? Det skal man lige tænke på. For jobcentret skal have vurderet din arbejdsevne. Du siger, du ikke er blevet arbejdsprøvet, så tænker jeg, at om du kunne gå under § 27 nr. 2 for at de kan få afklaret din arbejdsevne.

Jeg har en svoger som har piskesmæld, som i dag er fleksjobber. Du skal forlange at få jobcentrets afslag, hvis de vil stoppe dine sygedagpenge. Du har krav på at få det skriftligt. Du kan klage over afgørelsen, det skal man gøre inden 4 uger. Du kan måske klage over, at de ikke har kunne opfylde § 28, da de skal have afklaret din arbejdsevne, FØR de stopper dine sygedagpenge - eller rettere de skal finde ud af, om du skal i revalidering, visiteres til fleksjob eller førtidspension.

Se linket Sygedagpengestop på forsiden i venstre side.

Læg også mærke til § 7 i linket sygedagpengestop.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 14:15   #5
aloecare
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
aloecare er ny på vejen
hej :-)
Tak for svar skulle lige finde ud af hvordan jeg kom herind på siden :-)
tak for svarene. jeg talte med DUKH igår og er ved at få skrevet min pratshøring.
de her ikke opdateret min RP, og jeg er jo ikke afklaret - det var de igang med inden barsel men ikke afsluttet.
Det er utoligt hvad de byder mennesker i dagens Danmark. det ikke menneskeligt!
Jeg kunne godt tænke mig at der var en side hvor dem der bare havde gode erfaringer med deres kommune skrev så andre vidste hvor de evt kunne søge hen - det kan da vel ikke være det samme over hele dk?
ja det er den nye lovgivning i § 27 stk 4 jeg mener
Og nu her 1 april kommer der jo os den i stk 2 hvor det ikke hedder 26 MEN 39 uger. og jeg havde stadig 11 dag tilbage da jeg røg på barsel - måske en mulighed?
Men det bliver en hård kamp er jeg sikker på.
har aktindsigt - men hertil har min socialopgiver ment der var fejl på et af papirerne som hun lige ville gå ind og rette ..... der stod at jeg ikke ville falde for varighedsbegrænsning ved endt barsel og en ny sygemelding var hvad der var behov for :-9
mvh
Line

så er statusattest og sygemelding det samme? for har ikke på skrift at det ikke var nødvendigt med sygemelding.
Mvh
Line

Lige til curls
Ja det er stationært. jeg har haft det sådan i 3 år nu og behanling forværrer og så ryger jeg tilbage til det niveau som det var inden behandlingen.
De kan ikke operere.
Jeg var på en forrevalidering - daghøjskolen i centrum -fra 11 august til 8 devcember - som egentlig var sat til at ophøre 19 dec. men sluttede før grundet min graviditet.
Og kommunen mener hertil at de ikke har fået noget videre ud af det forløb - selvom de på skolen henviser til at jeg evt kunne blive revalideret til speciallærer.
mvh
Line

Sidst redigeret af Stezu; 31-03-2010 kl. 23:38. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
aloecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Love og procedurer Firedragon Skal kommuner ikke overholde loven? 14 24-09-2010 08:31
hvor finder jeg let læslige love og paragraffer? blueeyes Dit og Dat 9 22-04-2010 10:29
love og paragraffer tije At søge førtidspension 12 03-09-2009 22:48
Love og paragraffer for fleksjob zuza Nyt om loven 0 28-11-2007 14:17
Direkte adgang til love m.m. (link) majs Den nyttige viden vi alle har 5 29-01-2007 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension