K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2013, 14:13   #11
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Ja jeg mener også det er et punkt der skal med i min anke.

Er der nogen her der før har set sådan et dokument ?

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 16:58   #12
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Du må endelig gemme dette dokument.
Det kan måske blive meget værd i din kamp for pensionen.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 18:48   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Enig med Marianne - interessant skema/dokument, Jango, aldrig set det før...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 21:52   #14
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Ja det bliver gemt og arkiveret

Har læst at skemaet bliver brugt til statistikker men
Stadig underligt at netop de to punkter er mangelfulde?

Nå jeg prøver og tage mig sammen i morgen til og få
skrevet den anke. Min lænd gør pokkers ondt for tiden
så det er lige det og samle kræfterne

Tak for jeres input jeg vender tilbage når anke kladden
Er klar.


jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 17:42   #15
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Hej nå det er så den anke jeg lige har lavet med hjælp
fra en god ven. Der skal så tilføjes kopier af de dokumenter
anken omhandler som jeg vedlægger i brevet til statsamtet.

Byd endelig ind med hvad i mener og hvad jeg evt mangler
og tilføje i anken


Anke over afslag på førtidspension – cpr.nr.:

Jeg anker hermed afslaget, af den 21. januar 2013, på min ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag.
Jeg har valgt, at anke afgørelsen, da jeg finder flere af begrundelserne i afgørelsen, i uoverensstemmelse med tidligere afmeldelsesskrivelser fra RevaHuset og lægeerklæringer, fra både social- og speciallæger. Jeg har valgt at vedhæfte de mest relevante dokumenter, hvori jeg finder disse uoverensstemmelser.
Derudover har jeg herunder beskrevet nogle af uoverensstemmelserne.

Af afslaget fremgår det, at der ikke findes dokumentation for, at min arbejdsevne på det foreliggende grundlag kan ses som varigt nedsat(1), eller at det på grund af særlige forhold er åbenbart, at min arbejdsevne ikke kan forbedres gennem behandling eller andre foranstaltninger(2).
(1) I speciallægeerklæringen fra Rygservice V. Claus Manniche pr. 10. oktober 2010, fremgår det i konklusionen, at det kan tænkes, at mit voldsomme fald har forsaget et svært knoglebrud, svarede til et facetled i rygsøjlen. Men at et sådan brud er vanskeligt at opdage på MR-skanning. Jeg indkaldes derfor til en CT-skanning, hvoraf konklusionen er, at der heller ikke her kan findes en forklaring på den varende betydeligt funktionskrænkende smerte thorakalt. Konklusionen afsluttes med meddelelsen, at smerterne må betragtes som permanente.
(2) I belysningspapirer fra OUH, anæstesiologisk-intensiv afdeling V pr. 5. december 2011, fremstår det, at min kroniske smertetilstand udgør en barriere i forhold til funktioner på arbejdsmarkedet. Det fremgår derudover, at smertetilstanden er stationær(1) og at behandlingsmulighederne vurderes udtømte, når behandlingsforløbet på Smertecenter Syd er gennemført.
Videre i afslaget fremgår det, at der har været opmærksomhed på, at jeg har været forsøgt afklaret ved RevaHuset men, at funktionsafklaringen imidlertid findes præget af en meget lav indsats og et kort forløb(3).
(3) I Afmeldingsskrivelsen fra RevaHuset pr. 27. marts 2012, forgår det, at mit fremmøde under afklaringsforløbet var 20 dage ud af 26 mulige arbejdsdage, hvor af 4 har været sygefraværsdage og 2 aftalte fraværsdage. Derudover har jeg 3 gange, måtte gå tidligere hjem grundet smerter.
Det fremgår videre i afmeldingsskrivelsen, at jeger gået positivt ind i afklaringsforløbet og opgaverne
Det fremgår også, at jeg har vist en yderst beskeden udholdenhed, men dette pga. stærke og konstante smerter.
Det fremgår under RevaHusets vurdering af afklaringsforløbet, at jeg forsat fremstår som med en god arbejdsidentitet og et oprigtigt ønske om at være selvforsørgende. Videre fremgår det, at det vurderes at jeg ikke vil kunne honorere kravene til det ordinære arbejdsmarked eller fleksjobmarkedet, ej heller med andre foranstaltninger(2)


Der udover kan jeg oplyse, at jeg for nylig, i starten af december 2012, fik stærkere og tiltagende smerter, som medførte at jeg faldt sammen på gulvet og efterfølgende blev indlagt på OUH, hvor en MR-skanning viste en lille diskusprolaps. Disse tiltagende og øgede smerter volder mig stadig øgede problemer. Jeg vil se dette som en forværring af min situation, og et tegn på en varig kronisk lidelse.

Det er mit indtryk, at mange af de begrundelser der ligger for afslaget, er afklaret eller modsagt i afklaringer, afmeldingsskrivelser, lægeerklæringer eller andre sammenhæng. Jeg anker derfor afslaget, med henblik på opmærksomhed på dette, de fremhævende punkter og vedlagte dokumenter.
.
Med venlig hilsen
………………….


Undskyld de lange sætninger men har ikke prøvet og uploade før
det var lidt nemmere i stedet for at skrive det hele forfra

Kan den bruges?

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 17:59   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den ser rigtig fin ud....kort og præcis og uden følelse i....

Så den er lige som en klage skal være....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 20:34   #17
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Jamen tusind tak for det webmaster

Er super glad for at det netop var dig der som
den første smed en kommentar om min anke.

Den ryger lige forbi min SB så hun lige kan
se den inden den ryger videre til amtet.

Tak for hurtig svar.

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 20:46   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
under (3) skriver du forgår jeg går ud fra du mener fremgår
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 20:48   #19
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Ups, jeps,godt set LUM

Det bliver rettet med det samme.

Tak for hjælpen

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 22:22   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skal vi gå helt ned i stavefejl...eller sammenhængende ord....så findes der lige en her under punkt tre

Citat:
Det fremgår videre i afmeldingsskrivelsen, at jeger gået positivt ind i afklaringsforløbet og opgaverne
Nu gør det ikke noget at man kan se at klagen er skrevet af et helt alm menneske....det var derfor jeg ikke skrev noget om denne slags fejl...men mere koncentrerede mig over selve indholdet i klagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension