K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 07:43   #1
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
sygedagpenge

hej jeg er ny her inde det er vedr. min kone som er syg vi kom ud for en trafikudlykke den 22.01.10 og her mistet vi vores søn på 13 år og han var død på stedet så det meget svært og hårdt vi savne ham meget og ikke kan kommer over der her min kone har været syg siden den dag hun græde meget og er ked af det helle tiden er i behanling lige nu med medicin som hun for af sin læger og spykiatri hun har mange smerte efter den udlykke og har meget hoved pinde hun kan ikke sover og mm det var lidt om hende hun er syg og ikke har det godt idag komunne sige hun kan kun for sygedagpenge i 52 uger er det rigtig !!!!!!!!! jeg forstå dem ikke rigtig hvad de vil hun kan ikke klar noget lige nu og komunnen får deres penge som de give hende tiltage af vores forsikring så det koste ikke dem noget men de er ikke søde og sige til os at det stoppe her om to mdr og forsikring betale fra sygepenge og op til hendes fuld løn nu når de stoppe det ved jeg ikke om forsikring bare betale det helle til os!!!!! vores forsikring sige gøre det så længe hun er sygmeldt jeg ved ikke rigtig hvordan det er jeg er ny her inde er da nogen som har prøvet der her med forsikring oh komunnen!!!! hvad skal sker her om to mdr når de stoppe sygepenge jeg tro min forsikring betale så længe hun er syg !!!!!
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 09:00   #2
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
du får lige en masse

det er en frygtelig tragedie i der har været igennem, desværre er det sandt hvad kommunen siger man kan kun få sygedagpenge i 52 uger, med mindre de kan forlænge dem som de kan af forskellige grunde, jeg ved ikke om der er nogen af de kategorier din kone passer ind under.

hvad angår forsikring så aner jeg intet om det så der kommer nok nogle andre som kender lidt til det.

ord virker så meningsløse med det i har været igennem, men jeg håber i en dag igen ser lyset forude
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 09:25   #3
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Gør mig ondt for jeres tragedie. Din kone kan stadig være sygemeldt selv om hun ikke modtager sygedagpenge efter 52 ugers sygedagpenge.

Sygedagpenge er en midlertidig ydelse. Om hun kan forlænges på sygedagpengene afgøres af om hun kommer ind under en af forlængelsesparagrafferne.

At miste sygedagpengene på grund af varighedsbegrænsningen, de 52 uger er ikke en raskmelding, og kommunen skal stadig hjælpe din kone til at komme tilbage til arbejdsmarkedet.

Det er kun hvis kommunen skønner at man ud fra de lægelige oplysninger godt kan arbejde igen, at man bliver raskmeldt.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 09:31   #4
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
TAK for din svar Garfield

det er meget svært og hårdt det vi er igennem lige nu jeg håber bare hun komme over der her og starte på job igen hun har haft det job siden 1996 så hun var meget gald for det men kan ikke lige nu da hun er syg

forsikring betale i dag hendes løn fra sygepenge til fuld løn og betale komunnen de sygepenge som hun får så det koste ikke komunne en kr.

håber da er nogen da ved hvad da sker efter komunnen stop sygepenger forsikring sige de betale så længe hun er syg ved bare ikke hvordan der virker

Sidst redigeret af faro; 18-11-2010 kl. 09:38.
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 09:36   #5
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak for svar Empowerment
jeg tror bare vi for vores penge fra forsikring efter de stoppe sygedagpenge så bliver vi nok også fri for at gå der ind til komunnen helle tiden og brug tid på samtale og møde jeg tro det give os lidt ro og fred det har vi brug for lige og bare være os sig og slap af og håber med tiden at hun komme op igen og starte på sin job
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 13:47   #6
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære faro!

Citat:
Oprindeligt indsendt af faro Se meddelelser
hej jeg er ny her inde det er vedr. min kone som er syg vi kom ud for en trafikudlykke den 22.01.10 og her mistet vi vores søn på 13 år og han var død på stedet så det meget svært og hårdt vi savne ham meget og ikke kan kommer over der her min kone har været syg siden den dag hun græde meget og er ked af det helle tiden er i behanling lige nu med medicin som hun for af sin læger og spykiatri hun har mange smerte efter den udlykke og har meget hoved pinde hun kan ikke sover og mm det var lidt om hende

Det er svært at miste et barn, I elskede og passede på, og nu savner! Hils din kone og fortæl, vi tænker på jer og føler med jer.

hun er syg og ikke har det godt idag komunne sige hun kan kun for sygedagpenge i 52 uger er det rigtig !!!!!!!!!

Hvis en psykiater vurderer din kones chok og krise er en betydelig og langvarig psykisk belastningstilstand - så skal sygedagpenge forlænges efter § 27 stk 4 i sygedagpengelov - og så skal sygedagpengekontor videre vurdere om din kone skal have fleksjob/ledighedsydelse - eller førtidspension.

jeg forstå dem ikke rigtig hvad de vil hun kan ikke klar noget lige nu

I skal bede om, at sygedagpengekontor indhenter psykiatrisk speciallægeerklæring omkring din kones helbred - med længerevarende chok- og krisereaktion - efter tab af søn.

Hvis denne psykiatriske speciallægeerklæring viser tegn på varig funktionsnedsættelse, med varige skånebehov - så skal sygedagpenge forlænges efter § 27 stk 4 med henblik på afklaring af behov for fleksjob eller førtidspension.


og komunnen får deres penge som de give hende tiltage af vores forsikring så det koste ikke dem noget

Jeg tror, det er arbejdsgiveren, som i første omgang ved din kones sygdom betalte løn til din kone og fik refusion for lønudgift af forsikring, og din kone nu videre får kommunens sygedagpenge suppleret op til fuld løn af forsikring - under sygdom. Det er en god ordning!

men de er ikke søde og sige til os at det stoppe her om to mdr og forsikring betale fra sygepenge og op til hendes fuld løn nu

I skal bede sygedagpengekontor om at indhente psykiatrisk speciallægevurdering, som kan pege på om din kones - langvarige chok- og krisereaktion - vil reducere funktionsevne også på længere sigt - for så skal sygedagpenge forlænges efter § 27 stk 4 for at afklare om din kone videre skal have fleksjob eller førtidspension - og forsikringsudbetaling fortsætter også.

når de stoppe det ved jeg ikke om forsikring bare betale det helle til os!!!!! vores forsikring sige gøre det så længe hun er sygmeldt jeg ved ikke rigtig hvordan det er jeg er ny her inde er da nogen som har prøvet der her med forsikring oh komunnen!!!!

Forsikringsydelse fortsætter! Hold også evt. kontakt med fagforening om forsikringsordning - og om støtte til kontakt med sygedagpengekontor - vedrørende mulighed for at forlænge sygedagpenge efter § 27 stk 4 i Sygedagpengelov.

hvad skal sker her om to mdr når de stoppe sygepenge jeg tro min forsikring betale så længe hun er syg !!!!!

Ja - jeg forestiller mig også forsikringsydelse fortsætter mens din kone er syg. Men tal også med sygedagpengekontor om evt. mulighed for forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk 4, hvis psykiatrisk speciallægerklæring viser langvarig og betydelig funktionsnedsættelse m.h.t. erhvervsevne med vurdering af varige skånebehov - så skal sygedagpengekontor videre afklare om din kone har behov for fleksjob eller førtidspension.
Sygedagpengelov § 27 stk 4 fortæller om mulighed for forlængelse af sygedagpenge i 26 uger - ved varig funktionsnedsættelse med varige skånebehov p.g.a. sygdom - med henblik på afklaring omkring fleksjob eller førtidspension, når:

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=5a39c4835e

Hvordan dokumenteres evt. behov for forlængelse af sygedagpenge med henblik på afklaring af fleksjob eller førtidspension - for din kone?

Bed i et brev sygedagpengekontor om at indhente psykiatrisk speciallægeerklæring omkring vurdering af din kones sygdom - om sygdom er varig - om der lægefagligt er helbredende behandlingsmuligheder - om der er betydelig og varig funktionsnedsættelse med varige skånebehov.

Søg også råd hos DUKH, Den Uvildige Konsulentordning for Handicappede. De har gratis telefonrådgivning for mennesker med sygdom og handicap:

DUKH er et tilbud til både borger og sagsbehandler

Som borger kan du bruge DUKH, når du:
• mangler konkret viden om lovgivning og støttemuligheder
• har svært ved at komme i dialog med sagsbehandleren
• undrer dig over forvaltningens behandling af din henvendelse
• oplever at være kastebold mellem forskellige offentlige systemer
• er utilfreds med en afgørelse i din sag og er i tvivl om mulighederne for at klage

Retssikkerhed er et nøglebegreb i DUKH. For os handler det om at:
• sikre, at borgeren får de ydelser, han eller hun har ret til. Det er ikke altid det samme, som at borgeren får de ydelser, han eller hun har søgt om eller har brug for.
• sikre, at sagsbehandlingsreglerne er overholdt. Overholdelse af sagsbehandlingsreglerne medvirker til, at der træffes afgørelser i overensstemmelse med lovgivningen.

Men retssikkerhed handler også om, at borgeren bliver inddraget i sagsbehandlingen. Et positivt samarbejde mellem borger og sagsbehandler er derfor også af betydning for retssikkerheden.

Telefontider i DUKH

Mandag: 9-15
Tirsdag: 9-17
Onsdag: 9-13
Torsdag: 9-17
Fredag: 9-15

Vores telefonnummer er 76 30 19 30


Held og lykke! Det fortjener I! Og giv din kone knus fra mig!

Sidst redigeret af Katharina; 18-11-2010 kl. 15:08.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 13:57   #7
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak for svar Katharina
lige er det min kone som komme først så **** komunnen de kan barer beholdt de penge de har hente lægeoplysninger fra flere læge og da stå at vi har brug for tid og ro og det kan gå lang tid i nu før hun komme over måske aldrig kommer hun over det det er da ikke nogen son ved i nu men håber hun klar det det er svært og maget hårdt at miste ens søs savner ham maget lige men tak for din svar vi må se med tiden hver de vil og hvad da sker ha det godt kram her fra
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 14:54   #8
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære faro!

tak for svar!

Citat:
Oprindeligt indsendt af faro Se meddelelser
lige er det min kone som komme først så **** komunnen de kan barer beholdt de penge

Det kan jeg godt forstå, du tænker!


de har hente lægeoplysninger fra flere læge og da stå at vi har brug for tid og ro og det kan gå lang tid i nu før hun komme over måske aldrig kommer hun over det det er da ikke nogen son ved i nu men håber hun klar det

Ja, det håber vi. Hils hende og giv hende knus!

det er svært og maget hårdt at miste ens søs savner ham maget lige

Ja!

men tak for din svar vi må se med tiden hver de vil og hvad da sker

Du har lov til at skrive et brev til kommunen, at I ønsker endnu en psykiatrisk speciallægeerklæring - om vurdering om din kones chok- og krisereaktion vil give varige skånebehov på arbejdsmarked - så skal sygedagpenge forlænges efter § 27 stk 4 i Sygedagpengelov - og det skal vurderes om din kone videre har brug for fleksjob eller førtidspension.
Lov mig at ringe om råd hos DUKH: 76 30 19 30.

Og se disse udsendelser i Danskernes Akademi - med professor i psykotraumatologi Ask Elklit - om at komme sig over chok og kriser ved samtaleterapi med forståelse og omsorg - men at det nogen gange kan være svært, hvis man før i sit liv har oplevet svære tab.

Har din kone før oplevet svære tab i sit liv?

Hvis din kone før har oplevet svære tab, skal I fortælle det til psykiater, som skal lave næste speciallægeundersøgelse af din kone, det har betydning for vurdering af varighed af din kones belastning ved chok og krise efter tab af søn.

http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akad...aumatologi.htm

http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akad...ed_traumer.htm

http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akad...ed_traumer.htm


Giv din kone knus fra mig!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 15:02   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Katharina:

-Du får det største af mig -fordi du er så suveræn i dine svar.

Tak for det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 15:19   #10
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak for svar Katharina
hun har ikkr mistet nogen før så det er svært for hende også mig men vi har to sønne mere som har brug for os så de var også i bilen så det er godt at da ikke skert dem noget de har det godt idag og vi må tag det stille og rolig vi har brug for ro og tid det sige lægen også så komunnen dem vil jeg ikke mere de vil jo stop om to mdr og vores forsikring vil betale så længe hun er syg så det er dem vi har brug og det er også dem som betale i dag komunnen er barer mellem mand så det blive nok godt når de komme vek og vi så bliver fri for alle de møde med dem jeg håber bare hun snart komme over det bare lidt af gang men idag gå det ikke godt hun vil ikke noget og er meget ked af det men tak for svar ha en rigtig god dag kram her fra
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension