K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2020, 12:41   #1
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Ventetiden er den værste!

... d. 5. feb. 2020 valgte et enstemmigt rehabiliteringsteam at indstille mig til førtidspension. Det i sig selv bør jeg være glad for, men det er jeg ikke ... Jeg ved at pensionsnævnet har det sidste ord, og efter flere år i kommunens klamme hænder, så kan jeg simpelthen ikke tro på noget somhelst længere.

Nu sidder jeg så bare og venter, og venter (og venter) Når man læser andre - der har været til rehab.møde, efter min rehab. dato, og de allerede har fået deres afgørelse - så mister man bare både mod, håb og man går i en klokke - og bare venter! Der er stor forskel på kommuners sagbehandling I KNOW

d. 18. maj er fristen for pensionsnævnet i mit tilfælde, men bare tanken om at jeg har mange dage endnu i den forbandede uvished ender med at "tage livet af mig"

Skulle bare lige have lidt luft
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2020, 18:37   #2
OneDude
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
OneDude er ny på vejen
Først tillykke med det. Burde ikke være noget man skulle sige tillykke til, burde være noget som var meget nemmere at få, men sådanne er det desværre ikke. Så derfor tillykke

Jeg havde det på helt samme måde. Jeg blev også indstillet, men ventetiden til den endelig afgørelse var ret hård. Jeg tror dog her at der gik en 14 dage tid her. Det eneste jeg kan fortrøste dig med er at, når man først er indstillet så er det meget sjældent at man så ikke også får det Men kan sagtens forstå nervøsiteten på den endelige besked, den følelse havde jeg også.
OneDude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2020, 00:11   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
... d. 5. feb. 2020 valgte et enstemmigt rehabiliteringsteam at indstille mig til førtidspension. Det i sig selv bør jeg være glad for, men det er jeg ikke ... Jeg ved at pensionsnævnet har det sidste ord, og efter flere år i kommunens klamme hænder, så kan jeg simpelthen ikke tro på noget somhelst længere.

Nu sidder jeg så bare og venter, og venter (og venter) Når man læser andre - der har været til rehab.møde, efter min rehab. dato, og de allerede har fået deres afgørelse - så mister man bare både mod, håb og man går i en klokke - og bare venter! Der er stor forskel på kommuners sagbehandling I KNOW

d. 18. maj er fristen for pensionsnævnet i mit tilfælde, men bare tanken om at jeg har mange dage endnu i den forbandede uvished ender med at "tage livet af mig"

Skulle bare lige have lidt luft
Jeg føler med dig. Hvor længe har du kæmpet med jobcentret?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2020, 07:58   #4
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Tak OneDude. Ja, man burde egentlig være hærdet, og være vant til at skulle have is i mavsen, men man vænner sig alligevel aldrig helt til ventetiden.

Vovse. 20 år, i år, i systemet - on/off. Dog desværre mest "on".
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2020, 21:15   #5
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Så kom afgørelsen (Y)

Nu er ventetiden overstået.

I dag d. 19.05.2020 blev jeg tilkendt førtidspension.

Jeg er bare endnu ikke færdig med kommunen. De har begået SÅ mange bevidste fejl, og lovbrud - at jeg har besluttet at kæmpe til aller sidste bitre ende, selvom afgørelsen er faldet, og mit ønske opfyldt.

Hele håndteringen af sagen, har kostet mig så mange søvnløse nætter. Tårer og ikke mindst penge hos psykologen - så nu har jeg besluttet at de som kompensation for deres arrogance og bevidste systematiske psykiske vold, at de skal betale hver eneste krone det har kostet mig i stolen hos psykologen, penge som burde have været blevet brugt, så jeg kunne få hjælp til at genfinde livskvalitet, men som gik til brandslukning.

Jeg vil mægtig gerne give jer min historie, men den er lang og tung, så jeg lover, at den dag hvor jeg sætter det endelige punktum, så vil jeg give jer min historie, viden og hvad jeg gjorde i min kamp.

Nu vil jeg give mig selv den mulighed at holde sommerferie, og kun tænke på kommunen (hvis muligt) når de dukker op med besvarelser på mine spørgsmål.

Tak for nu, og vi høres ved
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2020, 06:44   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du finder kun livskvalitet, ved at se fremad. Nogle gange skal man ligesom i den der børnefilm blot sige "let it go" og komme videre.

Nu har du fået ro. Du burde nyde den.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2020, 11:02   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Nu er ventetiden overstået.

I dag d. 19.05.2020 blev jeg tilkendt førtidspension.
Tillykke med, at du nu er herre i dit eget liv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Du finder kun livskvalitet, ved at se fremad. Nogle gange skal man ligesom i den der børnefilm blot sige "let it go" og komme videre.

Nu har du fået ro. Du burde nyde den.
Jeg er helt enig.
Man bør overveje, om kampen er værd at kæmpe. Er det realistisk, at tro på en erstatning, eller ender man blot med flere frustrationer og evt. flere udgifter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2020, 17:10   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Lige nøjagtig, systemet frelser altid sig selv i sidste ende, det har jeg måtte erkende på nært hold.

Man har ikke nødvendigvis tabt, fordi at man kommer videre.

Pøj med det hele og dit nye liv.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2020, 12:42   #9
Bjerget
Fik bevilget FØP jun 2018
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Gladsaxe
Alder: 48
Indlæg: 18
Styrke: 11
Bjerget er ny på vejen
Til "fatternada"
Her er en kopi af mit brev til Gladsaxe byråd. Jeg blev så vred over at kæmpe i 4 år mod den holdning hos kommunen at der ikke skal bestilles nogen undersøgelse. Jeg har min fulde ret til at kræve at kommunen bestiller en speciallægeundersøgelse hos Klinisk funktion i regionen. Jeg blev til sidst så vred at jeg skrev papirbreve til 21 byrådsmedlemmer i Gladsaxe over fejl og forsømmelser i sagsbehandlingen. Du kan læse mere om det her:
www.gunnar-pv.dk/til-gladsaxe-byraad-2017.pdf
Bjerget er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension