K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2013, 10:17   #1
johngp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
johngp er ny på vejen
tab af erhvervsevne

Hej

Er der nogen der kan hjælpe !

Jeg har af mit pensionsselskab fået tilkendt tab af erhvevsevne med 2/3 og der kommer en udbetaling hver måned , Dejligt .

Men mine sygedagpenge stopper 1.7.2013 , men jeg er ikke færdig behandlet på Risskov sygehus før end om 2 år

Har fået at vide at jeg skal på kontant hjælp 1.7.2013

mit spørgsmål , tror i at forsikringsselskabet betaler for de 2 år eller mere ..?
johngp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 10:40   #2
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af johngp Se meddelelser
Hej

Er der nogen der kan hjælpe !

Jeg har af mit pensionsselskab fået tilkendt tab af erhvevsevne med 2/3 og der kommer en udbetaling hver måned , Dejligt .

Men mine sygedagpenge stopper 1.7.2013 , men jeg er ikke færdig behandlet på Risskov sygehus før end om 2 år

Har fået at vide at jeg skal på kontant hjælp 1.7.2013

mit spørgsmål , tror i at forsikringsselskabet betaler for de 2 år eller mere ..?
Hejsa

Uden at ville hænges op på det, så er mit korte svar, ja det tror jeg. Så længe du ligger på de 2/3 eller derunder. Og det vil jeg da mene du gør, så længe behandlingen står på.

Jeg troede at min forsikring stoppede efter 2 år. Men det gjorde den ikke. De spurgte bare efter oplysninger ved kommunen. Og så kørte den videre.

Nu er jeg blevet FTP, og det fortsætter. De har skrevet de hvert 2. år, vil høre om der er sket nyt. Og er der ikke det, så kører det videre, dog maks. til jeg bliver folkepensionist.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 14:22   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Det er pensionsselskabets egen lægekonsulent, der vurderer dit tab af erhvervsevne, selvfølgelig ud fra oplysninger fra behandlere. Og således ikke hvad kommunen kommer frem til. I min egen sag har lægekonsulenten (fra pensionsselskabet vurderet min arbejdsevne nedsat med halvdelen, men det synes kommunen ikke... Og kommunen tager ikke det med i deres vurdering!

Men ellers har thomas helt ret
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 14:39   #4
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Det er pensionsselskabets egen lægekonsulent, der vurderer dit tab af erhvervsevne, selvfølgelig ud fra oplysninger fra behandlere. Og således ikke hvad kommunen kommer frem til. I min egen sag har lægekonsulenten (fra pensionsselskabet vurderet min arbejdsevne nedsat med halvdelen, men det synes kommunen ikke... Og kommunen tager ikke det med i deres vurdering!

Men ellers har thomas helt ret
Grunden til at de indhenter oplysninger ved kommunen, er for at få sidste nyt, da hele ens sag jo ligger samlet hos dem. De vil f.eks. også gerne vide om man er i arbejdsprøvning, og hvor mange timer man i givet fald har
De er ligeglade med hvad kommunen vurderer ja. Men de drager deres egen konklusion, ud fra samme grundlag. Læge erklæringer osv. Og hvad der er igang pt.

Sådan gjorde Danica i hvert fald, i mit tilfælde. Samt at jeg gav dem samtykke til at indhente oplysninger, de steder jeg var i behandling også.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 04-03-2013 kl. 14:42.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 13:39   #5
johngp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
johngp er ny på vejen
Angry

Tak for info alle sammen .
Det hjalp lidt, men der er nye spørgsmål som trænger sig på !!

1. jeg er blevet arbejdsprøvet og blevet vurderet til 1 time pr dag. danica skriver at min dækning af erhvervsevne kun dækker det job som jeg ikke har længere ! hvad nu hvis jeg får et fleksjob betaler danica så differancen imellem løn fra fleksjob op til min forsikringsberettinge dækning ?
Eller hvad hvis jeg ikke kan finde et job som tager skånehensyn som jeg er beskrevet fra kommunen, holder forsikringen så op med at virke ?

Håber der er nogen som kan give et svar :-)
johngp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 13:58   #6
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Læser med på sidelinien . Må jeg spørge hvor lang tids sagsbehandling der er i sådan en vurdering??? Mine papirer sendes ind i morgen. jeg er lige blevet tilkendt pension, men de skal stadig vurdere selvstændigt
__________________
Husk altid at selv bag de mørkeste skyer kommer solen altid frem igen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 18:04   #7
johngp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
johngp er ny på vejen
mit er gået forholdsvis hurtigt , ca 1 måned efter min arbejdsprøvning var slut, kom det beskreve timeantal fra Arbejdsmarkedcenter Syd i AArhus.
Men er ikke godkendt til pension ! venter svar fra sb.
johngp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tab af erhvervsevne Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-08-2013 12:18
erhvervsevne hoewbo Spørgsmål ang fleksjob 5 25-06-2013 08:53
Tab af erhvervsevne Diablo Alt det andet 8 31-07-2011 23:34
Erhvervsevne Hamselv Alt det andet 3 08-10-2009 12:13
Tab af erhvervsevne Martin-Prolaps Alt det andet 15 03-06-2009 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension