K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2014, 10:27   #11
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
laisonklinikken anerkender fibromyalgi som en både fysisk og psykisk sygdom hvilket det ozze er... jeg har selv fibromyalgi og der har været tale om laisonklinikken men pga skoliose i
min ryg kan jeg ikke klare.transporttiden derind... jeg havde takket ja til samtale derinde og bedt min jobkonsulent eller en autoritær bisider være med da det bestemt giver dig bedre muligheder... jeg er ked af jeg ikke engang fik muligheden for at se om de måske kunne smertelindre mig til en hvis grænse...
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 12:16   #12
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Angelsbaby: Der fik jeg lige kaffen galt i halsen;

FIBROMYALGI ER EN FYSISK LIDELSE - IKKE EN PSYKIATRISK DIAGNOSE.

Du kan selvfølgelig godt have skoliose, fibromyalgi og en psykiatrisk lidelse.

Jeg har en speciallægeerklæring på at jeg ikke er psykisk syg, heldigvis, jeg har rigeligt at kæmpe med "bare" med fibromyalgien.

Er fibromyalgien psykisk for dig så fred med det.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 14:19   #13
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
På Liason Klinikken er der bla ansat psykiatere som IKKE tror på fibromyalgi som en fysisk lidelse, jeg ved Bla Henrik Day Poulsen er Ansat ude på liason på Frederiksberg, og han er altså en rigtig grim fætter at havne hos, da han mener det hele er psykisk...

Og de andre har ret.. Eksperimentiel behandling skal du ikke sige ja til, der findes også et dokument et sted officielt svar fra en politiker som siger det samme, og der findes et papir fra Per Fink klinikken i arhus at alt fra liasson klinikkerne er eksperimentiel behandling og KUN med til at forbedre livskvaliteten..


Hvis jeg var dig ville jeg kun takke ja hvis du har noget psykisk oveni hatten, ellers kan de ikke hjælpe dig..

Så får du mere ud af smerte kursus på frederiksberg om fibromyalgi......
Der er lang ventetid men who cares, så viser du også din kommune at du prøver, de kan ikke give dig skylden for at der er et par års ventetid..

Kender flere der har været på fibromyalgi kursus i 14 dage og som det har hjulpet...


Og Husk giver de dig først en dejlig funktionel lidelse på liasson klinikken, kommer du aldrig af med den.....
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lilje Se meddelelser
Angelsbaby: Der fik jeg lige kaffen galt i halsen;

FIBROMYALGI ER EN FYSISK LIDELSE - IKKE EN PSYKIATRISK DIAGNOSE.

Du kan selvfølgelig godt have skoliose, fibromyalgi og en psykiatrisk lidelse.

Jeg har en speciallægeerklæring på at jeg ikke er psykisk syg, heldigvis, jeg har rigeligt at kæmpe med "bare" med fibromyalgien.

Er fibromyalgien psykisk for dig så fred med det.
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 16:12   #14
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
FibroMcs - tak.
Jeg har været på frb's kursus for over et år siden, og det var godt. Jeg har en del papirer derfra, bl.a. en AMPS test der viser mit funktionsniveau i forhold til ADL (almindelig daglig livsførelse). Det var også dem der stillede diagnosen i sin tid.

Jeg har ret mange lægenoteter og statusrapporter der entydigt siger at tilstanden er stationær og at behandlingsmulighederne er udtømte.

Ved du hvor jeg kan finde de dokumenter du omtaler? Jeg vil gerne have dem med til min læge der som jeg tidligere har nævnt, ikke kender Liaison modellen.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 23:40   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.782
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Stor tak til Stine Brix for at stille spørgsmålene til ministeren.

http://www.fibromyalgi.dk/index.php?...fra-stine-brix

Spørgsmål fra Stine Brix (Enhedslisten) til Sundhedsminister Astrid Krag

Dansk Fibromyalgi-Forening mener:
Dansk Fibromyalgi-Forening er stærkt bekymret over udviklingen i retning af psykiatrisering af flere vanskeligt diagnosticerbare lidelser som fx fibromyalgi. Det forstærker blot foreningens bekymring, at Sundhedsministeren i sin svar på Stine Brix fra Enhedslistens spørgsmål til emnet, ikke vil forholde sig til Forskningscenter for Funktionelle lidelsers rettigheder (eller mangel på samme) til at omdefinere diagnoser til psykiatriske på trods af WHOs internationalt anerkendte klassificeringer. Risikoen er, at retssikkerheden sættes fuldstændigt ud af kraft for de mennesker der fra regionen henvises til Forskningsenheden. Der skal fra foreningens side lyde en stor tak til Stine Brix for at stille spørgsmålene til ministeren.

Stine Brix (Enhedslisten) spørgsmål til Sundhedsministeren
Svar på spørgsmål 751
Svar på spørgsmål 752
Svar på spørgsmål 753
Svar på spørgsmål 754
Svar på spørgsmål 755

Se linket hvor videreførelse til svarende findes.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 02:55   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Spørgsmål fra Stine Brix (Enhedslisten) til Sundhedsminister Astrid Krag
Det væsentlige i kontekst er at stille spørgsmål om 1) hvorfor denne trafficking imellem de somatiske og psykiatriske fagspecialer pågår og 2) hvad der skal til for at forebygge, at det pågår, herunder pågår på et usagligt grundlag.

Så kan man i øvrigt mene hvad man vil og spilde tiden på at diskutere konsekvenserne for patienterne af at denne trafficking pågår.


Som i anden form for trafficking står der typisk nogle bagmænd/kvinder bag fænomenet, der er i branchen for (typisk) egen vindings skyld.

Et af midlerne til generelt at imødegå trafficking kunne være at begrænse eller illegitimere efterspørgselen af den "vare" som denne trafficking bidrager med.


I kontekst kan man sige:

§1 Patienter der falder ind under de medicinske fagspecialer sidestilles mht. behandlingsmuligheder og behandlingsgarantier.

§2 Patienter der kortsigtet og langsigtet er invalideret af en given lidelse kompenseres for det midlertidig eller varig tab af erhvervsevne, så længe lidelsen giver et indtægtstab og derved bringer patientens indtægt under et givent indtægtsniveau.

§3 Ift. forsikringsaftaler gælder, at a) patienter der falder ind under de medicinske fagspecialer ikke må diskrimineres ift. hvilket fagspeciale patienten hidrøre under og b) forsikringsaftaler pålægges retspligt til at indeholde vilkår for erstatning ved forsikringstagers midlertidige indtægtstab som følge af en medicinsk tilstand.


Når sådan et forslag kommer op og vende på Tinge, så skal I se hvordan de alfonserne i privat og offentlig regi med sundheds- og socialøkonomiske agendaer "slår sig i tøjret" og bræger efter tudekiks.

Præmissen som disse trafficking alfonser opererer ud fra, det er det dogme, at det er en påbydende nødvendighed, at værdierne bevæges fra de mange til de få i oligarkiets top.

Problemet - set fra mit skrivebord med udsigt ud over fjorden og en fyldt vinkælder - det er, at netop det oligarki-dogme skubber væsentlig til stabiliteten i samfundet og truer derved direkte demokratiets og i en mere bred forstand fællesskabets fundament ...

Eller sagt på anden vis: Når folket sulter længe og tilstrækkelig nok (fordi oligarkerne løber med væsentlige dele af produktionskagen) ender det i ragnarok i én eller anden form, fx som under den Russiske Revolution (1917) eller i en mere blød form som Lensafløsningen (1919) her til lands.

Man skal være No-Brainer - også som: vælger - for ikke at kunne se og forudse begivenhedernes gang og konsekvenser i et større tidsperspektiv.


Og for at vende tilbage til udgangspunktet, så er det fint at EL stiller disse spørgsmål, men det er i bund og grund kun: symptombehandling man derved giver sig i lag med ... man skal gribe om nældens rod ... og den finder man kun ved at stille de rigtige spørgsmål ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension