K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2013, 22:14   #71
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
De skriver tilgengæld, at man som kontanthjælpsmodtager står til rådighed, men jeg mener, når kommunen sygemelder en, at så står man ikke til rådighed for arbejdsmarkedet. Er der nogen der ved om det er rigtigt?
Hmmmm, havde det nu været dengang, der var noget, der hed AF, så havde det jo kunnet komme an på, om kommunen forlangte, at du var tilmeldt AF.

Men som reglerne er nu, så kræves det vel, at man, hvis man står til rådighed for arb.markedet, søger et vist antal jobs pr. uge ell.l.

Så hvis kommunen ikke stiller sådanne krav til dig, så må der ihverfald kunne sættes spørgsmålstegn ved, om du står til rådighed for arb.markedet.

Og så tænker jeg, om der måske kan stå en lille notits om det i din sagsmappe, altså om du står til rådighed for arb.markedet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 22:44   #72
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
I den nye lov er der jo intet der hedder at frede folk mere....

Der er kun de arbejds parate og de Aktiverings parate..

Der er ikke noget der hedder de syge der ikke kan.... er aktivering til alle....

De ende med endnu flere tunge klienter som kører dø i aktiveringen......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 00:10   #73
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det der med at man skal stå til rådighed....det er jo elastik i metermål og kan trækkes alt efter hvad kommunen lige har brug for...

Man har jo kunne være i match 3 og ikke skulle være til rådighed....

De har så behændigt fjernet de match kategorier....men så længe man sætter syge mennesker på kontanthjælp...ja så giver det ikke mening...

Hele kontanthjælps systemet er jo bygget op efter folk som bare skulle have et job.....og ikke bygget til syge mennesker...

Lige i dit tilfælde og når det drejer sig om angst....gad vide hvorfor de så ikke har tilbudt at det kan forgå på en anden måde...det møde...evt hos dig...forudsat du vil det...

Men det her system...det er sg som at slå i en kæmpe stor blød dyne....men det skal selvfølgelig ikke forhindre en i at slå der ud af...
Tak for jeres kommentar.

HÆ HÆ jeg har opdaget en lille finurlighed. Matchgrupperne bliver afskaffet fra 01.01.2014, altså matchgrupperne 1-3, MEN der er jo 5 grupper. Matchgruppe 4 og 5 er aldrig blevet ophævet ved lov, så vidt jeg ved, og den kommende kontanthjælpsreform ophæver kun 1-3 Spørgsmålet er så, om det vil kunne bruges til noget. Jeg har været i matchgruppe 5 i mere end 20 år.

En anden spøjs ting er, at kommunen har skrevet til mig, at jeg er sygemeldt og ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, indtil næste sygeopfølgnings samtale, men den har aldrig fundet sted, såååå har det på skrift. gnæk gnæk.

Og så bider de sig i halen, jeg skal stå tilrådighed for arbejdsmarkedet og beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, jo, men jeg har jo lige den 15. april 2013 modtaget brev om, at jobcentret ikke kan tilbyde mig job, fleksjob revalidering eller andre beskæftigelsesforanstaltninger. Banker CDU i hovedet HHAALLLÅÅÅÅÅ NOGEN HJEMME EMME EMME emme emme?????

Så flammeskriften på væggen. Jeg har 5 gange på 2 mdr. udbedt en redegørelse om lovgrundlaget for, ikke at ville acceptere et skrifteligt afbud, selv ikke CDU kan svare på det. OK FINT I HAR INDRØMMET LOVBRUDET, så nu bliver klagen til Borgerrådgiveren udvidet til også, at omfatte CDU.

Webmaster, jo de har været på besøg 2 gange, men kun efter at have klaget til Borgerrådgiveren 2 gange, men de har jo ikke fået nogen redegørelse fra min psykolog som grundlag for, at de vurdere, at der ikke er noget til hinder for, at jeg kan komme til dem. Vurderingen er udelukkende truffet ud fra et kommunalt, hvad er nemmest for os, synspunkt.

STOR TANKE, gad vide om man kan anmelde forligspartierne bag den kommende kontanthjælpsreformen, for at bringe andres liv i fare????

Jeg vil være jurist i mit næste liv....... Bare tanken om at tjene penge på at få systemet ned med nakken...... det gør jo en salig.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 08:39   #74
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
En anden spøjs ting er, at kommunen har skrevet til mig, at jeg er sygemeldt og ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, indtil næste sygeopfølgnings samtale, men den har aldrig fundet sted, såååå har det på skrift. gnæk gnæk.

Og så bider de sig i halen, jeg skal stå tilrådighed for arbejdsmarkedet og beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, jo, men jeg har jo lige den 15. april 2013 modtaget brev om, at jobcentret ikke kan tilbyde mig job, fleksjob revalidering eller andre beskæftigelsesforanstaltninger. Banker CDU i hovedet HHAALLLÅÅÅÅÅ NOGEN HJEMME EMME EMME emme emme?????
Det var noget i den stil jeg tænkte, at du kunne finde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 08:43   #75
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hej Klanst

Jeg har fået at vide for ca. 3 år siden at match-grupperne 4-5 var blevet afskaffet. Jeg er selv i gruppe 3. Tidligere var jeg i nr.4 men nu er jeg i nr.3
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 14:02   #76
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hej Klanst

Jeg har fået at vide for ca. 3 år siden at match-grupperne 4-5 var blevet afskaffet. Jeg er selv i gruppe 3. Tidligere var jeg i nr.4 men nu er jeg i nr.3
Det er jo sådan set også lige gyldigt, i det kommunen aldrig har overholdt loven, så matchgrupperne har ikke i mit tilfælde spillet nogen rolle.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 14:58   #77
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kunne det ikke fremme netop din sag, hvis du glemte det meste om, hvordan du tolker loven og hvem der ikke gør det på din måde og koncentrerer dig om lige præcis dig selv og hvordan du kommer videre/bliver afklaret? Vi har jo kun en vis mængde energi og så kan man jo lige så godt først anvende den rent egoistisk. Selvfølgelig hatten af for, hvis man senere kan hjælpe andre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 16:43   #78
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kunne det ikke fremme netop din sag, hvis du glemte det meste om, hvordan du tolker loven og hvem der ikke gør det på din måde og koncentrerer dig om lige præcis dig selv og hvordan du kommer videre/bliver afklaret? Vi har jo kun en vis mængde energi og så kan man jo lige så godt først anvende den rent egoistisk. Selvfølgelig hatten af for, hvis man senere kan hjælpe andre.
Du har ret og det har jeg også prøvet, men opdagede, at der er noget der er større end en selv, måden systemet fungere på.

Det er lykkedes kommunen, at lave en catch22 i min sag, hvilket betyder, at uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke komme videre.

Min FTP sag blev afgjort sidste år. Der er 3 grunde til at jeg ikke kan få FTP.

1. Jeg er ikke arbejdsprøvet. Privat aktør, psykologer og psykiater har beskrevet, at jeg aldrig vil kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet. Dermed overtræder kommunen formålsreglen med arbejdsprøvning. Hvad er formålet med en arbejdsprøvning, når det ikke vil kunne få mig tilbage til arbejdsmarkedet?
På grund af min sygdom, kan jeg ikke gennemføre det. Kommunen siger så, at så må jeg medicineres. Beskæftigelsesministeren siger, at det kan man ikke, for du kan ikke vurdere en arbejdsevne, når personen er bedøvet af medicin. Kommunen fastholder, at jeg skal medicineres med beroligende i den tid en arbejdsprøvning foregår. Min egen læge sagde nej, for det ville være en overtrædelse af lægemidelstyrrelsens direktiv for anvendelse af stærk vanedannende medicin. Jeg risikere at få en afhængihed.
Jeg er blevet afklaret således, at jeg ikke kan arbejdsprøves og at der ikke er noget formål med det.

2. Jeg skal medicineres. Min læge blev i den konkrete situation ikke spurgt, hvilket er brud på reglerne. Jeg er blevet medicinsk afklaret. A. psykiater har redegjort for, at der ikke findes en medicinsk behandling af den type angst jeg lider af. B Jeg har været forsøgt medicineret 3 gange allerede, men det er blevet stoppet pga. svær negativ respons. B. er blevet allergistestet som kemisk allergikker.

3. Jeg skal være terapeutisk færdigbehandlet. Hvornår er man terapeutisk færdigbehandlet? Hvad vil det sige, at være terapeutisk færdigbehandlet? Hvem afgør hvornår man er terapeutisk færdigbehandlet? Der er ingen der har sagt, at det vil ske. Desuden skal jeg selv betale for al behandling, hvilket betyder, at jeg skal låne 4 - 5.000 kr. pr. måned, det kan ikke lade sig gøre. På den måde har kommunen sikret sig, at jeg aldrig vil kunne opfylde de krav de stiller (Catch22)

Jeg klagede til BAN, som gav kommunen medhold. Jeg klagede til ankestyrelsen, som afviste idet der ikke var tale om en generel eller principiel sag og at det var deres opgave at lave principafgørelser, men ikke at sørge for, at regler og love blev overholdt. Jeg klagede til FO, som gav mig medhold, men intet kunne gøres, når der ikke er nogen sanktionsmuligheder i loven. Jeg har klaget til Beskæftigelsesministeren og ordfører og forlangt en § 77 gennemgang af sagen og der står den så nu.

Du skal ikke tage fejl, jeg kæmper min egen sag, men problemet er for mig, som 1000 vis af andre, at det er gratis med store besparelser, for kommunerne at bryder loven.

Sådan som min sag er skruet sammen, vil jeg ikke kunne ændre meget. Jeg har fået det råd fra SR-bistand, at klage så meget jeg kan, for derigennem, at kunne opnå "kværulant"pension.

Kommunen vil ikke acceptere, at sagen er afklaret pga. det ligger uden for "normalen". Jeg NÆGTER at gøre vold på mig selv, for at tilpasse mig en samling "kriminelle". Jeg vil ikke leve med et ekstremt smerte helvede, som det er, at være kemisk allergiker. Jeg vil ikke risikere at få et afhængigheds problem, jeg har nok af problemer som det er. Jeg vil ikke re-traumatiseres ved at forsøge, at gennemføre noget jeg ikke magter. Der ingen i mit liv, der har beskyttet mig førhen, derfor er jeg i denne situation, der er kun mig.

Du skriver i en tråden om fattigdomsgrænsen, om det ikke er bedre, at skrive til odrfører, fx. i DF, SF og EL, end at stemme blankt. Det har jeg gjort, både udvalg, ordfører og ministre, men jeg forventer ikke noget som helst, af de politikere, der har vedtaget lovene.
Det der kan ændre lovene er
1. en mediestorm med lig på bordet.
2. En retsag der viser det groteske i det stystem de har lavet
3. at stemme blankt.
Er der noget politikere frygter, så er det lige præcis det. Et folkestyre kan kun eksistere, så længe folket vil det, så ved at stemme blankt, kan man rystet systemet og vise, at de er ude af trit og takt med befolkningen.

Her kunne jeg så komme med en lang smøre, om det at stemme blankt og om det samfundskolaps der allerede, efter min mening, er i gang.

Jeg er bevidst om at kæmpe min egen sag, men når jeg også er lige så bevidst om andre, så er det naturligt for mig, for at give min stemme mere tyngde og kraft ved at bruge VI og for at vi står stærkere sammen en hver for sig.

Det jeg slutteligt vil sige er, at jeg vil forsøge pkt. 2 at få en gruppe advokater til at se sagen igennem og forhåbentlig få den til domstolene, med det ønske og håb, at jeg kan være med til at slå hul på den dyne, som webmaster omtaler, så jeg kan få afsluttet min egen sag, men også åbnet en eller flere døre for andre, så den danske velfærdsmodel igen kan virke som den er tiltænkt, at vi tager os af hinanden, støtter og hjælper, som noget naturligt.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 17:38   #79
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
JEg var også match gruppe 5 indtil de lavede dem om også 3....

Også derfor jeg kun får sagsbehandlerer som er vant til at man er dybt fordrukken eller på stoffer....

De blir altid helt overaskede når man hverken tager det ene eller det andet...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 17:42   #80
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kunne det ikke fremme netop din sag, hvis du glemte det meste om, hvordan du tolker loven og hvem der ikke gør det på din måde og koncentrerer dig om lige præcis dig selv og hvordan du kommer videre/bliver afklaret? Vi har jo kun en vis mængde energi og så kan man jo lige så godt først anvende den rent egoistisk. Selvfølgelig hatten af for, hvis man senere kan hjælpe andre.
Skulle man gøre som der bliver så fint forslået af Stampe her....

Ja så ville alle skulle klare sig selv....der ville ikke være nogen som kunne hjælpe andre....feks ingen K10....for man skal bare tænke på sin egen sag...og ikke andres...

Lige det du skriver her....det er årsagen til at hele går skævt...og det er egentlig det som systemet gerne vil have....

De vil nemlig ikke have folk står sammen og hjælper hinanden...

Selvfølgelig skal man kunne tænke på sig selv....men skal noget ændres her i samfundet....ja så kræver det sg at vi ikke er egoistiske og det kræver at vi også tænker på andre og er villige til at gøre noget....ud over egen vinding...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension