K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 22:37   #21
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej sims, jeg tror de traekker beloebet minus max formue = rest modregnes kth.

I mit tilfaelde faar jeg 6700 brutto paa kth, saa jeg mangler 10.000 ca foer skat. (Sdp ydelse 16500 ca?)
Har foedselsdag i december, der blir jeg 25.

Saa for mit vedkommende drejer det sig naesten om 8-9 maaneder, hvor jeg ingen ydelse faar. Konen studerer socialraadgiver, og lider selv af en skjult depression, har laegen sagt. Saa jeg vil ikke stresse hende og sige at hun skal arbejde nu hvor hun har mindre end seks maaneder tilbage af uddannelsen.

Det er virkelig hul i hovedet.. Jeg skylder 35000 for de sidste 10 maaneder. Men det er privat gaeld. Ellers kan jeg da slet ikke faa det til at loebe rundt. Vi har ingen indbo, ingen ulykkeforsikring, ingen bil. Hvis jeg boede alene ville jeg have ca 50 kroner at leve for hver maaned

Sidst redigeret af Bodrum; 19-06-2013 kl. 22:41.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:39   #22
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 12
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Jeg har fulgt de forskellige tråde omkring tilbagebetaling af sygedp i noget tid nu, da jeg også har frygtet at kunne havne i lign. situation pga sygdpstop (anke deraf) hvor jeg også overgik til kh. Afventer stadig afgørelse.

Spørgsmål:

1) Hvordan skal det helt forståes med at kommunen modregner de sygedagpenge der skal udbetales. Er det sådan at hvis man eksempelvis skal have 21.000 tilbage og hvis man får 10.500 brutto i kh om måneden, så lader de vær med at udbetale kontanthj i 2 måneder (idet man skal leve af formuen først) eller måske "kun" for en måned fordi man godt må have 10.000 i formue.?

2) Handler jeres tilbagebetaling om så høje beløb, at kommunen kan holde tilbage med udbetaling af kontanthj i 3-4 måneder.?
1: Nu kan jeg ikke huske hvor meget sdp satsen var, men for at tage et eksempel, hvis man får cirka 10.000 om måneden i kontanthjælp og du får 15.000 på sdp, så giver det en forskel på 5.000kr som de mangler at udbetale dig. Så ja så går jeg ud fra de holder op med at give kontanthjælp i et x antal mdr el også bare modregner.. Jeg ved det ikke, da jeg intet har fået på skrift endnu.

2: Kommunen skylder mig fra januar til oktober sidste år, så det bliver da til en del penge, men har ikke overblik over hvor meget... Men som det tyder på (hvis det jeg har fået afvide herinde er rigtigt), så er det jo næsten ligegyldigt om det er 1.000 el 1 mio de skylder, for de trækker dem jo tilbage over kontanthjælpen alligevel.. Så hvis man vinder sagen hos BAN, så vinder man egentlig ingenting alligevel :S

Men afventer svar fra kommunen om hvad de har tænkt sig - det var kun lige kort telefonisk jeg snakkede med dem idag og fik afvide at sagsbehandleren var i tvivl omkring det skulle modregnes el ej... To sagsbehandlere har sagt til mig det ikke skal modregnes og jeg ikke skulle være nervøs for det.. Så det bliver spændende at se hvad det ender med...
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:44   #23
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Naar du faar svar, saa vil jeg meget gerne hoere hvad det bliver. Somjeg fortalte harjeg mistet rigtig mange penge paa det her nr som sdp har gang i.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:46   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
DE KAN SIMPELTHEN IKKE BEREGNE OVERSKYDENDE LØN, DAGPENGE, SYGEPENGE kald det hvad du vil for formue!!!?? Den er jo for manges vedkommende ikke stationær, kan forstå hvis de tager friværdi og bil med i det, men ellers nej.

Og BubberDK for dit vedkommende skal vi lige høre iht. hvilket pkt. sdp. loven du blev forlænget således at man kan forestille sig hvorledes du evt. ville blive videre forlænget for det ville jo have været en mulighed hvis kommunen havde gjort som BAN efter flg. anviste.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 19-06-2013 kl. 22:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:49   #25
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 12
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Naar du faar svar, saa vil jeg meget gerne hoere hvad det bliver. Somjeg fortalte harjeg mistet rigtig mange penge paa det her nr som sdp har gang i.
Ligeså snart jeg ved noget, så skal jeg nok skrive det herinde :-) hvis de nægter at give mig pengene uden modregning, så går jeg til medierne, for det er ikke fair borgerne skal straffes når kommunen laver fejl - det er jo derfor man har mulighed for at klage så retfærdigheden sker fyldest!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
DE KAN SIMPELTHEN IKKE BEREGNE OVERSKYDENDE LØN, DAGPENGE, SYGEPENGE kald det hvad du vil for formue!!!?? Den er jo for manges vedkommende ikke stationær, kan forstå hvis de tager friværdi og bil med i det, men ellers nej.

Og BubberDK for dit vedkommende skal vi lige høre iht. hvilket pkt. sdp. loven du blev forlænget således at man kan forestille sig hvorledes du evt. ville blive videre forlænget for det ville jo have været en mulighed hvis kommunen havde gjort som BAN efter flg. anviste.

Jeg er slet ikke blevet forlænget el noget som helst... Jeg modtog sdp i cirka 3 mdr hvorefter min rådgiver fik den smarte tanke at nu var jeg frisk og derfor stoppede mine sdp... En kendelse jeg jo så fik omstødt i BAN.
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:53   #26
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Enteller, jeg tror ikke at din caps lock er nok til at vaekke dem paa borgen

Bubber Uanset hvad, om jeg kommer tilbage paa sdp eller ej, saa vil jeg gerne staa ved dig. Saa gaar du til medierne, saa sig endelig til. At staa paa kanten er ikke spor sjovt. Slet ikke i to maaneder..

Modtog du ikke partshoering ved sdp stop?

Sidst redigeret af Bodrum; 19-06-2013 kl. 22:58.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:59   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bodrum,

Jeg kender noget til sdp. systemet efter jeg røg ud på r.. og albuer i 2007. Derefter søgte jeg ikke kh. da jeg pga. penge fra samtidig skilsmisse og hussalg dengang ikke ville kunne få det. Hold da k... hvor har jeg kæmpet.

Jeg kan dog ikke råbe nogle op end ikke på Borgen, dog prøver jeg at hjælpe andre så godt jeg kan. F.eks tlf. damen der var lost fik ftp. til sidst. og Linus mor der med tilbage virkende fik. sdp. modregnet i kh. så jeg forstår ikke hvad kommunen her forsøger at postulere omkring formue? Vi må se det på skrift..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 23:01   #28
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 12
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Enteller, jeg tror ikke at din caps lock er nok til at vaekke dem paa borgen

Uanset hvad, om jeg kommer tilbage paa sdp eller ej, saa vil jeg gerne staa ved dig. Saa gaar du til medierne, saa sig endelig til. At staa paa kanten er ikke spor sjovt. Slet ikke i to maaneder..

Modtog du ikke partshoering ved sdp stop?
Helt enig og jo flere med samme problem der står frem, jo stærkere vil vi stå i håb om at få lavet det om, hvis ikke de udbetaler pengene til mig

Uha det må jeg indrømme, det kan jeg sku ikke huske... Jeg tror det rent faktisk ikke.. Min rådgiver dengang, bad om at få en specifik helbredsattest fra lægen til vurdering, men da denne vurdering ikke hverken sagde jeg var rask el syg, så kunne rådgiveren ikke vurdere sagen ordentlig og derfor blev jeg smidt af sygedagpengene.. Jeg fortalte hende, at jeg kunne få fat i en udtalelse fra min psykolog som hun tidligere havde fået, så hun kunne få en ny update derfra da psykologen kendte mig bedst.. Det afviste rådgivere og lukkede så sagen... Klagede så over det, men fra kommunen side blev dette afvist og så klagede jeg til BAN, hvor jeg så næsten et år efter, fik medhold i sagen.. Så det var sådan set forløbet
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 23:04   #29
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du er ogsaa yderst hjaelpsom og meget aktiv herinde

Fik du principafgoerelsen jeg skrev paa side 1? Der stod der at de godt maa. Jeg har ikke kunnet finde noget som helst om at de ikke maa.

Jeg vil saa sandelig ogsaa kraeve en skriftlig afgoerels, det drejer sig for mit vedkommende over 100.000 foer skat. Det er sku rigtig mange penge.

Hvad er det for noget med linus' mor??

Bubber: du sku gerne modtage partshoering paa sdp stop efter ban's afgoerelse. Efter du fik medhold saa skal de revurdere om du fortsat er berettiget. Jf forvaltnimgsloven skal sagsbehandleren indrage borgeren, hvis resultatet er til ugunst for dig.

Sidst redigeret af Bodrum; 19-06-2013 kl. 23:07.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 23:08   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok så du fik medhold i at dine sdp. skulle fortsætte og dette erkender kommunen pt. Det var så nok mere hvis de, sdp. var blevet stoppet efter varighedsbegræsningen på de "alm" 52 uger, at man efter BAN´s tilkendelse ville kunne gå efter endnu en forlængelse, men sikkert nej.

Har du en fagforening der kan svarer på dine spm. omkring modregning af sdp. i kh.?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 19-06-2013 kl. 23:11.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-04-2013 01:41
Kontanthjælp tilbagebetaling med tilbagevirkende kraft? Freddy282 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-03-2013 14:49
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige At søge førtidspension 1 12-06-2008 19:48
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension