K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2011, 21:18   #21
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej sara7,

Puha, først har jeg skrevet alt det der kommer efter og så ser jeg at at du højst sandsynligt er havnet på kh, siden de skriver match 2, har jeg ret ???

Mht. sygedagpenge og den første partshøring havde jeg flg. kommentarer, men har du modtaget sygedagpengestop endeligt som vel er idag ?? For så kan du såmænd bruge det samme, du skal i al fald klage og sygedagpenge stoppet og det har du 4 uger til. Jeg skrev først som flg. :

Jeg ved en del om sygedagpenge og forlængelse af disse efter varighedsbegrænsningens udløb. Det er fint nok at du forklarer en masse om dine sygedomme og din første læge mm. Jeg har al forståelse herfor, men indtil videre skal du arbejde med dette for dit eget bedste. Du skal ikke, som andre skriver indhente yderligere rapporter, lad kommunen om dette i en evt. partshøring.

Det du har modtaget ovenfor er netop en "partshøring", det er altså et brev om varsling af sygedagpenge(sdp) stop, hvor du har mulighed for at komme med indvendinger for forslag iht. evt. dokumentation omkring hvilke pkt. i sdp. loven som du bør forlænges efter.

Det er vigtigt at du kort sætter dig ind i sdp. lovens 7 forlængelses punkter, de ligger under K10´s forside på flg. http://www.k10.dk
/index.php?pageid=sygedagpengestop

Da du er ny her og, som det virker, ret forvirret vil jeg citere §27 stk. 1 her, for den bliver din bibel indtil du enten er blevet forlænget på sdp. eller ej:


§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.


Som §27 starter med at citere, så syntes den meget snæver og det er den. For hvis du ikke kan komme under et af de 7 punkter kan du ikke forlænges på sdp. Endvidere kræves det at din(e) lidelser er stationære, dvs. afklaret rent lægeligt, alternativt kan det blive meget svært at forlænge dig, da kommunen jo f. eks. ikke må sende dig i arbejdsprøvning, hvis dine lidelser ikke er stationære.

Læs lidt på det, jeg gætter på at §27 også er citeret i den partshøring du har modtaget ??

Ps. Jeg røg selv ud af sdp. i 2007, uden at fatte noget som helst, så du er ikke alene og tro mig fagforeningen er heller ikke for skarpe ang. sdp.

Føler du at kommunen bør indhente yderligere lægelig dokumentation, skal dette naturligvis også skrives i din partshøring/stop. Denne skal ligge til grund for hvorfor dine sdp. ikke skal stoppes, men forlænges iht. §27 stk. 1 pkt.???!!!

Sidste ps.: op til 6 timer efter dit indlæg kan du trykke i højre side på "redigér" knappen og rette dette, således at du ikke skal skrive flere nye indlæg efter hinanden, det bryder web, sig nemlig ikke om.
Mange tak nu har jeg studeret dit svar lidt. Jeg er ikke sikker på at jeg har forstået alt da jeg ikke er gået i gang med at skrive klagen endnu. Det vil jeg begynde på lidt senere iaften. Jeg for rastløs/ked af det/vred til at gøre det nu. Jeg skal lige have taget mig sammen. Håber at det er i orden at jeg spørger igen hvis jeg kører fast. Jeg er RIGTIG GLAD for dit svar.
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 21:41   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sara7,

Forstår dig udemærket, man har bare lyst til at skrige og råbe af sin sagsbehandler og sige "HVAD TÆNKER DU PÅ, JEG ER SYG FOR F.....".

Det hjælper ikke desværre, den dag i dag er der f.eks. op til flere kræft patienter, der skal bevise deres værd på arbejdsmarkedet, vi kan vifte og vinke så meget vi vil, det handler om afklaring helbredsmæssigt såvel som arbejdsmæssigt.


Dette er §27 iht. evt. forlængelse efter varighedsbegrænsningen for udbetaling af sygedagpenge på de obligatoriske 52 uger. Håber at du lærer den inden du ryger du, vi skal nok hjælpe dig så meget vi kan. Jeg kan ikke over skue din sag pt. så hvis du vil have hjælp er du velkommen til at skrive den i overskuelig form på din tråd..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-11-2011 kl. 22:00.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 22:47   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så vidt jeg forstår, vil de afbryde sygedagpengene, da de ikke mener at du er så syg, at du behøver at være, sygemeldt. At du altså kan genindtræde på arbejdesmarkedet.

Misforståelsen stammer fra din læge!

Hvor er status.?
Be sagsbehandler, redegøre for hvor din sag er; stopper de sygedagpengene, og/eller afvendter din indsigelse.
Eller har de styr på, at der er skedt en misforståelse, og vil indhendte en ny opdateret status?

Du kan således IKKE bruge forlængelsmulighederne til noget, endnu. Disse gælder først når du har været på sygedagpenge 52uger!

Hvad gør/siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 00:33   #24
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Så vidt jeg forstår, vil de afbryde sygedagpengene, da de ikke mener at du er så syg, at du behøver at være, sygemeldt. At du altså kan genindtræde på arbejdesmarkedet.

Misforståelsen stammer fra din læge!

Hvor er status.?
Be sagsbehandler, redegøre for hvor din sag er; stopper de sygedagpengene, og/eller afvendter din indsigelse.
Eller har de styr på, at der er skedt en misforståelse, og vil indhendte en ny opdateret status?

Du kan således IKKE bruge forlængelsmulighederne til noget, endnu. Disse gælder først når du har været på sygedagpenge 52uger!

Hvad gør/siger din fagforening?

VH Popiae
Nu bliver jeg forvirret igen. Du har fuldstændigt ret i at jeg ikke har været på SDP i 52 men næsten.
Jeg har jo konstant haft min fagforening i røret og hun sagde:
(Først får jeg et brev om påtænkt ophør d. 26.10.2011.)
"du skal hurtigst muligt skrive til din sagsbehandler en mail, hvor du forklarer at det er en forældet statusopdatering, og at du ikke er enig i sagen da du stadig er fuld uarbejdsdygtig"
det har jeg gjort samme dag jeg snakker med fagforeningen d.27.10

28.10 kontakter fagforeningen mig igen og spørger om der er nyt i sagen og det er der ikke da sagsbehandleren ikke svarer på hverken mine mails ellet tlf beskeder jeg ligger til hende om at ringe mig op.
Min fagforening mailer til hende og kommer i tlf. kontakt med SB. Fagforeningen ringer til mig og spørger om jeg har skrevet i min mail til SB at jeg giver KRIFA satykke til at udveksle og indhente oplysninger vedr. min sag.
det bekræfter jeg at jeh har gjort. FF kan ikke forstå at uanset hvad hun sagde til min SB så svarer hun det må du spørge Sara om, sig det til hende osv. hun ville slet ikke snakke med hende.
Vi aftaler at vi skal vente til på mandag hvor jeg skal til partshøring hvor jeg mundtligt skal forklare SB at det er en misforståelse mellem kommunen og min læge at det er en gammel statusatt.

d.31.10 kommer jeg til partshøring og får ikke meget ud af det. Da hun kommer for at tage imod mig siger hun: "Du har gjort noget ved dit hår, jeg kunne slet ikke kende dig!!" " Jeg var målløs men svarede: "jeg har ikke gjort noget ved mit hår, som du ved så mister jeg hår, jeg er syg" "når, når... svarer hun"

det sortner pludseligt for mine øjne og jeg kan mærke koldsved, jeg standser og holder i gælenderet for ikke at falde ned ad trapper. En eller anden kommer og spørger om jeg er ok, hvor jeg svarer det går over lige om lidt. der går et par sec. og mit syn kommer igen men jeg kan ikke se SB, jeg prøver at indhente hende men pga smerter i underlivet kan jeg ikke gå hurtigt og tænker. Tag' det nu stille og roligt Sara du når det nok.

Rundt om hjørnet står hun og venter på mig. Vi går ind og jeg sætter mig på stolen. Hun siger: Du er nød til at forstå at jeg er i nød til at følge loven og ifølge statusatt. fra din læge er du ikke syg mere.

Jeg svarer: som jeg skrev i min mail til dig så er det her en misforståelse og min læge har sendt en statusatt. fra i sommers. Jeg vil bede dig om at tage kontakt til ham for at rede det ud.

Hun svarer: "det er statusatt. jeg går ud fra og ifølge den er du rask. Hvis der er nogle misforståelser så må du selv kontakte din læge. Jeg har hermed afsluttet sagen du stoppes for SDP fra d. 4.11.2011. Hvis du stadig står fast ved at du er syg må du søge om kontanthj."
Jeg svarer: " ja men hvis jeg fortæller dig at det er en fejl så kan du jo ikke stoppe SDP. Jeg følger jo alle lægens henvisninger fysiot. gynekolog, psykolog du kan jo læse i psykologens journal alt det jag har været igennem siden juli mdr. til nu."

Hun svarer: "jeg har aldrig indhentet oplysninger fra din psykolog, det synes jeg ikke er nødvendigt, da det står i statusatt. det jeg skal bruge."

"ja men den er jo forældet.....jeg kan ikke forstå at du ikke har indhentet opl. fra psyk. hvis der er noget der er vigtigt så er det hendes mening jeg er jo sygemeldt med depression og jeg har det være nu end nogensinde, synes du ikke at det er relevant???"

hun svarer: "nej det synes jeg faktisk ikke, jeg har jo hvad jeg skal bruge"

Dermed var vores samtale slut!!!

Min FF fortæller mig at hun vil tale med SB igen og vil også skrive en mail til hende...hvor hun vil skrive at jeg undrer mig over hvorfor der ikke er indhetet noget fra psyk. da jeg finder det relevant for min sag. Det samme skulle jeg gøre.

d.1.11.2011. Der sker ikke noget. Intet svar. Min læge skriver et svar på min mail med disse ord: "jeg forstår godt din bekymring og jeg vil kontakte din SB for at rede misforståelsen ud" denne mail sender jeg til min SB. Intet svar!

d. 2.11.2011 kommer FF i tlf kontakt med SB, ringer FF tilbage til mig og siger at SB har snakket med min læge og at han fastholder i statusatt. Så Sara imorgen får du den endelige afgør. for SDP-stop. Den skal du bruge i din sag og kan søge kh ved kommunen, du skal jo have en indtægt.

d.3.11.2011 Jeg skriver til lægen med det samme og beder ham om at forklare hvad i alverden der sker. Han svarer samme dag. " Jeg har snakket med din SB igår og jeg har fået det indtyk at hun vil se lyst på sagen igen"

Jeg modtager et brev om at mine SDP ikke stoppes før at SB har været i tlf. kontakt med lægen. Udkrevet d.2.11.2011. (På det tidspunk har hun jo allerede snakket med ham jo) Da jeg fortæller det til FF var hun helt forvirret. Det forstår jeg ikke hun sagde igår at lægen står fast ved statusatt. hvad er nu det??? Det forstår jeg heller ikke svarer jeg. Så meget klogere blev vi ikke lige igår.
Jeg aner ikke hvem jeg skal henvende mig til mere og kommer i tanke om min tidligere sagsbehandler fra i sommers (hende som har lavet forespørgslen på attesten. På statusatt. står der jo også til: XX (min tidligere sagsbehandler))
Jeg beder hende om hjælp og forklarer det hele. Hun skriver tilbage at den mail jeg har sendt til hende har hun videresendt til Jobcenterets leder og at hun er sikker på at lederen vil kontakte mig mandag, da hun ved at hun er til møde idag og imorgen)

Men idag.d.4.11. får jeg brev at de er stoppet. Snakker med lægen og han fortæller at det er en misforståelse at det er han meget ked af den att skulle aldrig have sendt....bla bla bla

Jeg sidder her og skriver og aner ikke hvad der får mig til at kæmpe den kamp! Jeg er tappet for energi og kan ikke overskue noget som helst mere. Heldigvis har jeg mine mails som kan minde mig om hvad jeg sendte til hvem og hvornår.
Min FF fastholder at jeg skal søge kontanthjælp og så skal vi snakke på madag om hvad hun mener så der skal ske. Jeg tror heller ikke at hun helt ved hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan. Det finder jeg ud af. Men hun har i hvertfald været en kæmpe moralsk opbakning og givet mig gode råd, så vidt.
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 01:04   #25
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej Sara.
Det lyder lidt som om brevene fra kommunen kommer fra flere forskellige (SB og udbetalingskontoret) Det lyder også lidt som om de går forbi hinanden.

Da du ikke kan stå uden indtægt er du nok nød til at søge kontanthjælp, men du skal klage over afgørelsen af stop af sygedagpenge. I klagen skal du selvfølgelig stille spørgsmål ved at status rapporten er fra i sommers, du skal også stille spørgsmål til hvorfor de ikke har ønsket at få status fra psykolog.

Nu skal kommunen så kikke på din sag endnu engang, fastholder de så afgørelsen skal de sende sagen i ankenævnet. Du vil så modtage brev fra ankenævnet hvor du vil få mulighed for endnu engang at fortælle dem hvorfor du fortsat menere du er berettiget til sygedagpenge og gør her igen opmærksom på den forældet status og manglende udtagelse fra psykolog.

Alt dette tager desværre tid, kommunen har så vidt jeg husker 2-4 uger til at genbehandle din sag inden de sender den videre og ankenævnet har i perioder op til 14 ugers behandlingstid. Så derfor skal du søge kontanthjælp nu.

Håber det bedste for dig.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 09:09   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, som AnetteH skriver.

Du bør dog endnu engang be læge rette op på fadæsen. Skriftlig! Og be ham om at gøre det skriftlig!

Kan du vende tilbage til ordinært arbejde på sigt eller er det uklart?
Og hvornår ville dine sygedagpenge, de 52uger være gået?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 09:18   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Sara, kan godt forstå at du bliver forvirret, men hvis dine sdp. ikke er endeligt udløbet kan du ikke bruge §27 og forlængelses mulighederne pt.

Godt at Popiae og Annette fangede den . De har helt ret i det de skriver og kan du få din læge til at rette op på fadæsen skriftligt, så er du meget bedre stillet. Det manglede da også bare at han tog lidt ansvar.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 11:43   #28
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ja, som AnetteH skriver.

Du bør dog endnu engang be læge rette op på fadæsen. Skriftlig! Og be ham om at gøre det skriftlig!

Kan du vende tilbage til ordinært arbejde på sigt eller er det uklart?
Og hvornår ville dine sygedagpenge, de 52uger være gået?

VH Popiae
Det vil jeg gøre. Men hvis han ikke vil, så hedder det patientklagenævn, har jeg forstået det rigtigt??

På nuværende tidspunkt kan jeg ikke vende tilbage til ord. Når jeg finder ud af hvor de smerter jeg har i underlivet kommerfra og hvorfor, kommer i behandling.....og jeg får det bedre psykisk, så er jeg klar, men som det ser ud nu, er det noget der ligger langt ud i fremtiden, hvis jeg skal igennem alt det her. Jeg er meget dårlig til at udtrykke mig, og uanset hvordan jeg har det, bliver jeg spurgt hvordan jeg har det, svaret er "jeg har det godt". Jeg har svært ved acceptere at jeg ikke er den samme Sara som jeg var for bare 3 år siden. Det snakker jeg også med min psykolog om og jer som jeg bare helst vil give en stor kram (har tårer i øjnene) tusind tak

De 52 uger ville være gået d. 30.november
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 18:27   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sara,

Det kan såmænd altid hedde patientklagenævnet hvis man har noget at klage over, det har ikke noget med sygedagpenge at gøre.

Jeg syntes at du udtrykker dig meget klart i det du skriver, men jeg kender godt det med at man lidt "pakker ind" hvordan man selv har det. Sådan er det jo, hvis man så bare lærer, at acceptere at man er hvor man er, så er man nået et godt stykke ad vejen.

Tror du virkelig selv at du når på det ordinære arbejdsmarked igen, altså 37 timer om ugen min. ?? Jeg kan forstå at du var rask for 3 år siden, der går ca. 5 år før man er varig alt efter lidelse nok. Det jeg mener det er at du nok skal passe på ikke at "love" for meget.

Jeg kender det fuldstændigt fra mig selv og den holdt ikke, jeg er på vej mod en førtidspension og det har jeg lært at det er det jeg må. For "blot" 5 år siden troede jeg at jeg var tilbage for blot nedsat tid, 2 år efter måske fleksjob, men året efter indså jeg at min arbejdsevne ligger på ftp. niveau. Det er super vigtigt at huske, at man også skal have et liv ved siden af arbejdet og kunne "eksistere".

Sygedagpengeydelsen er en kortvarig ydelse på max 52 uger i første omgang, der skal kommunen arbejde på at man kan komme tilbage på arbejdsmarkedet og helbredsmæssigt skal de naturligvis sikre sig at man kan dette dokumenterbart ikke mindst. Hvis ens lidelser og læger tillader det kan man komme i arbejdsprøvning for at få belyst hvad man kan klare.

Bliver sygedagpengene afbrudt undervejs som ved dig, så må der være en grund, men denne har jeg ikke helt forstået endnu? Er det fordi de vurdere at du er for syg til afklaring ? Eller er du blevet varslet om sdp. udløb indtil 30 nov. ? Måske har kommunen blot ventet på special lægeerklæringen/status attesten fra din og efter flg. valgt at stoppe dine sdp. efter flg.? Er det fordi han skriver at du bliver rask ? Jeg husker den ikke lige pt.

Alt andet lige skal du kæmpe for den "reviderede" eller tilføjende udtalelse fra din læge og i dine klage til kommunen nævne at du har bedt herom og ligeledes anmode dem om at han kommer hermed inden endeligt stop.

Du skal stadig søge kh. men arbejde på at forblive på sdp. og tag det hele som det kommer, det er svært at sige hvor man er om 2 - 3 år, helbredsmæssigt ikke mindst, du kan jo altid komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked.


Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 05-11-2011 kl. 18:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 19:39   #30
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sara7 Se meddelelser
Det vil jeg gøre. Men hvis han ikke vil, så hedder det patientklagenævn, har jeg forstået det rigtigt??
Det hedder ikke længere patientklagenævnet. Det hedder i dag patientombuddet.
Har skrevet det i indlæg # 20 i den her tråd. Der er et direkte link til der hvor du kan klage over lægens behandling af dig..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension