K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2011, 22:22   #281
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men har du nogen speciel læger
du skriver kun om din egen læge
ham kan du hverken bruge mod kommunen eller hvis du anker en sag
der skal være speciel læger indblandet i din sag

hvad siger lægekonsulenten
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 22:34   #282
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Men ifølge kommunen skal der en ny arbejdsprøvning til, hvor jeg bare skal tage en masse ekstra smertestillende medicin så jeg kan være der de timer kommunen forlanger ellers bliver den ubrugelig igen
Jeg synes, at du skal sende en mail til din sb hvori du skriver, at du forstod på hende, på mødet, at du skal i en ny arb.prøvning, og at du i den forbindelse skal tage ekstra smertestillende medicin, så du kan opfylde kommunens krav om time-tal.
Slut af med at spørge, om du har forstået det korrekt.

Hvis du kan få dem til at give dig det på skrift, så tager du det med op til din læge, og spørger hvad han mener om det.

Så vidt jeg ved må kommunen ikke begynde at blande sig i din medicinering.

Det var noget helt andet, om de havde bedt dig snakke med din læge om bedre smertedækning..
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 22:36   #283
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes, at du skal sende en mail til din sb hvori du skriver, at du forstod på hende, på mødet, at du skal i en ny arb.prøvning, og at du i den forbindelse skal tage ekstra smertestillende medicin, så du kan opfylde kommunens krav om time-tal.
Slut af med at spørge, om du har forstået det korrekt.

Hvis du kan få dem til at give dig det på skrift, så tager du det med op til din læge, og spørger hvad han mener om det.

Så vidt jeg ved må kommunen ikke begynde at blande sig i din medicinering.

Det var noget helt andet, om de havde bedt dig snakke med din læge om bedre smertedækning..
Hverken kommune eller læge konsulent må blande sig i medicinering... De må højst foreslå at borgeren går til egen læge og får en snak om det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:45   #284
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville følge VOVSES råd, og få dette på skrift.

Der er blevet en kedelig vane med, at borgere SKAL op på et vidst antal timer for at bevise at man ikke kan arbejde???
Hvordan kan dette nogensinde lade sig gøre???
Absurd situation, som promte bør stoppes!


VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 08:02   #285
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hverken kommune eller læge konsulent må blande sig i medicinering... De må højst foreslå at borgeren går til egen læge og får en snak om det...
Lige præcis, og netop derfor kunne det jo være interessant, om jasch kunne få sin sb til at komme med kravet på skrift.

Men lur mig, om ikke hun får et svar om, at der er noget hun har misforstået, "for det var da noget helt andet der blev sagt".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 00:40   #286
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har modtaget krav om at tage medicin på arbejdet samt at sove/hvile på arb. pladsen for at opfylde kommunens krav om timer.

Min sb har dog skrevet at det er udtalelser fra hendes faglige teamleder, men jeg har det på diktafon samt på skrift nu.

De glemmer bare en ting, der findés ingen smertelindrende behandling for min sygdom, de forsker stadig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 00:43   #287
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvordan er det skrevet?

Som led i skånehensyn, eller som et direkte krav?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 10:01   #288
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
overholdelse af skånehensyn er også et krav, hvis de alle ikke bliver overholdt er alle muligheder ikke afprøvet -der er åbnet op for et uendeligt og fantasifuldt afprøvnings forløb
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 21:25   #289
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg har modtaget krav om at tage medicin på arbejdet samt at sove/hvile på arb. pladsen for at opfylde kommunens krav om timer.

Min sb har dog skrevet at det er udtalelser fra hendes faglige teamleder, men jeg har det på diktafon samt på skrift nu.

De glemmer bare en ting, der findés ingen smertelindrende behandling for min sygdom, de forsker stadig.
Hej Jasch,

Du må jo tage det med din læge, psykiater eller den speciallæge du nu er tilknyttet. Det er jo dem der ved hvordan du bør medicineres og ikke din sagsbehandler eller dennes teamleder.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension