K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2013, 14:52   #91
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
SÅ har jeg fået grønt lys til at få servicehund af boligselskabet!!!
Waauuuw, stort tillykke.

Men det skal vel så være en hund, som er uddannet til netop de ting, som din læge mener du har brug for?

Der har nok været skrevet om det før, her i tråden, men er det så noget du selv skal betale for, altså både hunden og det, at den er blevet special-trænet?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har talt med tovholderen i mit boligselskab i dag, og han siger, at grunden til tidligere afslag har været, at jeg har søgt dispensation. Der skal IKKE søges dispensation når der er tale om en servicehund, det skal blot meddeles. Og så mente han så også, at det var alt rigeligt, når det var min læge der meddelte det.
Når man søger dispensation, så er det åbenbart et helt andet bord sagen lander på, og de har ikke kompetencer til at behandle en sag om servicehund, og giver derfor afslag ud fra nogle dispensationsprincipper - han kunne ikke engang finde sagen.

Så jeg har også selv fejlet fælt

Takker pip.

Fint at få det med i tråden her, der kan jo være mange, som læser med, både nu og fremover.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 22:40   #92
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Waauuuw, stort tillykke.

Men det skal vel så være en hund, som er uddannet til netop de ting, som din læge mener du har brug for?

Der har nok været skrevet om det før, her i tråden, men er det så noget du selv skal betale for, altså både hunden og det, at den er blevet special-trænet?



Fint at få det med i tråden her, der kan jo være mange, som læser med, både nu og fremover.

Jeg syntes det er dejligt at Helene har fået lov til at have hunden, men er det i grunden flot???

For det står jo højt og tydeligt i lovgivningen at hun gerne må - MEEEEEN problemet har jo hele tiden været og er stadig, hvordan får man fat i sådan en hund??

Mit bedste bud er, selv at træne hunden, køb en hund som er nem at få til at lære, eks. en Löwchen som jeg selv har fat i, utrolig dejlig selskabs hund som er MEGET lærenem, det er jo også vigtigt når den skal trænes, at man ikke skal ud og kæmpe med en hund, for så er det absolut ikke til.

Få hunden som unghund, så du ikke skal gøre den renlig osv.

Der er kenneler der er villige til at holde hunden lidt længere.

Hvis du ikke kan få en hund så gør som jeg.

Ellers skal du skrives op til en, det er vist ikke mange hunde der bliver uddannet om året, min gamle hund, som er førehund i dag, han skulle ud til en bruger men først efter 1 år og han var 3 da jeg måtte af med ham.

Men fordi jeg selv havde trænet ham og han var så dygtigt og lydig, så tog de ham med, eller er det normalt kun hvalpe?!?

Men jeg siger det igen, vores sygdomme kan hæmme vores identitet og vores hverdag, bryd isen og sel træn din hund, jeg kæmper for at der kommer hold over hele Danmark, som KUN uddanner service hunde, dermed har man igen et fællesskab!!!

OG DET ER VIGTIGT!!!!


Sov godt derude
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 22:48   #93
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Waauuuw, stort tillykke.

Men det skal vel så være en hund, som er uddannet til netop de ting, som din læge mener du har brug for?

Der har nok været skrevet om det før, her i tråden, men er det så noget du selv skal betale for, altså både hunden og det, at den er blevet special-trænet?



Fint at få det med i tråden her, der kan jo være mange, som læser med, både nu og fremover.
Hvis alt går som det skal, så koster det mellem 0 og 2500 kr fortalte min læge, så det er til at overskue.

Men selvom alt måske skulle gå efter planen, så er det ikke lige NU og HER jeg skal have hund. Efter at have tænkt det hele meget grundigt igennem, så vil jeg allerhelst vente til børnene bliver lidt ældre. Jeg mener der var en der sagde, at det ville tage ca 2 år at træne hunden, så jeg forestiller mig at vente et års tid, og så søge. Så det bliver tidligst om små 3 år. Det vil passe mig bedst
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 01:10   #94
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis alt går som det skal, så koster det mellem 0 og 2500 kr fortalte min læge, så det er til at overskue.

Men selvom alt måske skulle gå efter planen, så er det ikke lige NU og HER jeg skal have hund. Efter at have tænkt det hele meget grundigt igennem, så vil jeg allerhelst vente til børnene bliver lidt ældre. Jeg mener der var en der sagde, at det ville tage ca 2 år at træne hunden, så jeg forestiller mig at vente et års tid, og så søge. Så det bliver tidligst om små 3 år. Det vil passe mig bedst
Hvis alt er indeholdt i de max. 2.500 kr., så er det jo billigt for en hund.

I dag koster en hund med stambog sjældent under 8.000 kr., min hund, som er ægte, men uden stambog kostede 3.500 kr.
Hvis man kigger på guloggratis eller dba, så får man hurtigt indtryk af, at det er med gadekryds som med folks brugte møbler, dem der vil sælge tror det er guld de sælger.

Nu husker jeg ikke hvor gamle dine børn er, eller hvor mange du har, men jeg vil give dig ret i, at hvis du har mindre børn, og måske endda flere af dem, og samtidig ikke altid har så meget overskud, så kan det være end god idé, at vente til børnene er blevet lidt større.

Når man har børn, og får en hund, så er det ikke kun hunden der skal opdrages, for samtidig skal børnene lære, at omgås hunden på en ordentlig måde.
Her hos os har problemet ofte været, at min søn er tilbøjelig til, at være alt for omklamrende overfor hunden, han kan pussenusse og pylre om hunden så den ender med at være totalt ubehjælpsom, og får problemer med at være alene hjemme o.l.
Først da jeg skar igennem og sagde til ham, at det bliver 1 dag uden pc hver gang han pylrer om hunden, så fes den ind.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 10:50   #95
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min datter er 7, og brødrene er 9 og 10 (11 om et par dage). Min vurdering er, at de skal være markant ældre.

Og så skal man heller ikke glemme, at det er en arbejdshund som skal varetage nogle bestemte funktioner, så de kan jo ikke rigtig rende rundt med den og præge den i en uhensigtsmæssig retning. Så de skal være i en alder hvor de forstår, at det er MIN hund og at den kun har én ejer som varetager alle dens interesser, herunder luftning og alle kommandoer - og uanset hvordan jeg vender og drejer det, så rimer det ikke lige på børn som er glade, spontane og som rigtig gerne vil være med.
Så et eller andet sted, så er jeg også nær en beslutning om simpelthen at vente til de står med kufferterne og ér på vej ud af lejligheden......for når de er flyttet ud, så skal jeg flytte i en mindre og billigere lejlighed, og her kunne det være genialt at hunden kunne komme ind i billedet. Så er der kun hunden og undertegnede. Stille og roligt.

Tænker meget på, at hvis hunden skal opfange de signaler jeg udsender, bla på angstanfald hvor jeg fx hyperventilere og besvimer, så nytter det ikke meget hvis den ligger inde på et værelse og bliver kløet på maven af et kærligt barn.
Sådan en hund skal have fuldstændig faste rutiner, og kun én ejer at koncentrere sig om.
Så jeg ligger på vippen mellem store børn kontra ingen børn, og må indrømme jeg tipper mere og mere mod, ingen børn sammen med en servicehund, jo mere jeg tænker over det.

Jeg kan ikke selv træne en hund - det ville være utopi at tro at jeg kunne anskaffe mig en hund, og så selv træne den op til at blive servicehund. Det projekt ville 100% gå galt. Både fordi jeg ikke aner hvordan man gør, men også fordi jeg ikke ville kunne deltage i kurser hvor man måske kunne lære det. Og de få ressourcer jeg har til rådighed, bruger jeg på mine børn og på at få en stabil hverdag til at fungerer. Så her ville det være et vanvittigt forsøg, dømt til at fejle. SPECIELT med 3 børn inde over
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 11:00   #96
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan en hund skal have fuldstændig faste rutiner, og kun én ejer at koncentrere sig om.
Så jeg ligger på vippen mellem store børn kontra ingen børn, og må indrømme jeg tipper mere og mere mod, ingen børn sammen med en servicehund, jo mere jeg tænker over det.
Jeg forstår udmærket hvad du mener.

Du må jo simpelthen vurdere situationen efterhånden som børnene bliver ældre.

Jeg har en datter på 17 og en søn på 13, datteren har fundet sig en kæreste, og nogle gange sover de hos ham, og andre gange sover de her, og nogle gange sover de selvfølgelig også hver for sig.
Knægten har nogle gode kammerater, og ind i mellem spiser de hos hinanden.
Hver formiddag prøver jeg at få styr på, hvor mange jeg kan forvente til aftensmad, og nogle af de dage hvor jeg så har planlagt aftensmad ud fra, at det kun er knægten og mig selv til spisning, så er jeg alligevel endt med, at spise alene.

Så nogle gange lever de store børn s'gi næsten deres eget liv.
Og det gi'r jo så også os andre nogle muligheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 11:16   #97
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Nu har jeg selv haft hund i 3 år og tro mig, der er kun en der er alfa han i huset og det kan hunden godt mærke.

Og selvom dine unger leger med hunden så kan den sagtens mærke dig på den anden side af en dør, husk på det er et levende væsen og ikke en robot

Der er da ikke noget bedre for en hund end at have selskab, så det med at vente til børn er lige ved at flytte, ja det hjælper dig jo ikke nu og her, som jeg forstod det?

Men det er helt i orden du vælger at gøre det på den måde, det er dig der skal have det godt med det og det skal jo også passe ind når du føler.

Men jeg mener ikke du slipper for træning, for hunden skal jo trænes til dig, mener faktisk der er 8 måneder hvor du også skal deltage.

For mit vedkommende så ville jeg helst selv træne ham, fordi han lære en 100% at kende på signaler kommandoer osv. men jeg syntes det er fint at melde ud hvis man ikke kan.

Lidt ekstra:

Jeg kan huske da jeg var hundeejer sidst, dengang kørte jeg taxa og der fortalte min kæreste mig at KATO som han hed blev helt vild når han kunne HØRE jeg trillede ind på parkeringspladsen og han gjorde altid også tegn hvis han hørte vores egen bil.

De kære hunde er så godt et redskab at de "opsnuser" det mindste og giver tegn i god tid.

Det var lige et skud fra hoften
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 00:38   #98
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
De kære hunde er så godt et redskab at de "opsnuser" det mindste og giver tegn i god tid.
Det er fuldstændig rigtigt.

En hund kan også mærke hvis ejeren er usikker ell.

Og som min mor sagde engang, hunden kan ikke blot lugte hvad vi selv skal have til aftensmad, den kan lugte hvad hele opgangens beboere skal have til aftensmad.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 20:04   #99
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Jeg kan jo blive ved

For når man "får" en servicehund, så skal man jo heller ikke tro at den selv holder sin træning trop, hvis man kan sige det på den måde.

Hunden skal jo løbende trænes og ifølge canix, ja så skal de til prøve hvert år, om det så er derfra hvor man får hunden, som skal træne den, det ved jeg ikke, men jeg skal op til en test hvert år.

Men det holder vel også en motivation oppe når man igen er flere sammen om træningen.

Så lige som en bil skal holdes vedlige, så skal hundens "næse" det samme
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 09:34   #100
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alle servicehunde skal til prøve jævnligt med ca 1 år i mellem, det synes jeg lyder meget betryggende

Og ja, jeg må løbende overveje hvad jeg gør - børn er jo børn og vil gerne være med i det hele, så jeg skal vælge mine kampe. Det falder ikke i god jord at de ikke må gå med hunden, og da den jo netop ikke er en robot men et levende væsen, så kan den ''fornemme'' mig nok så meget, men det hjælper lige fedt hvis jeg er i lejligheden og ungerne er på nede boldbanen med hunden
De skal være gamle nok til at forstå, det er en servicehund og ikke en social hygge hund de kan rende rundt og lege med nede på græsarealerne, som de jo gør med de hunde de passer/lufter. Og den forskel kan de ikke rumme endnu.
Da vi snakkede om servicehund, var de allerede oppe og toppes om, HHVEM den skulle sove hos, HVEM der skulle gå med den, HVEM der skulle give den mad, og HVEM der skulle lære den HVAD

Så det kan ikke blive foreløbigt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension