K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2012, 18:51   #1
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Søge §17 på det foreliggende: Mister man sin

fleksjob visitering, hvis det som ventet skulle give et afslag?

Har efterhånden været på kontanthjælp i mange år, hvor de sidste 5 har været som visiteret til fleks. Men da helbredet bare er blevet værre og jobbet åbenbart ikke kan findes, med de skånehensyn jeg har. Har jeg gået og tænkt på om jeg ikke skulle prøve at søge en §17 på det foreliggende, så der måske kunne ses på min sag med lidt andre øjne, om ikke andet?

Men som sagt, mister man sin bevilling ved afslag, og hvad skal der skrives i sådan en ansøgningen? Skal man skrive, en forklaring på hvorfor man søger, eller skal man bare nøjes med at skrive kort og godt jeg søger sådan en, og så med sin cpr nr ? Eller hvad har i gjort/gøre hvis det var jer

PS: ved godt at man nok ikke får en Ftp på en § 17 forliggende, så det behøver I ikke kommentere på
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 19:29   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Den private socialrådgiver, der er tilknyttet min sag, siger at man IKKE kan miste sin fleksjobvisitering ved at søge en paragraf 17 på det foreliggende. Den eneste måde du skulle kunne miste den på er ved 1) du ikke samarbejder og 2) du tilkendes fp.

Mht hvad du skal skrive i en evt. ansøgning lytter jeg spændt med - overvejer selv en paragraf 17
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 19:43   #3
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Den private socialrådgiver, der er tilknyttet min sag, siger at man IKKE kan miste sin fleksjobvisitering ved at søge en paragraf 17 på det foreliggende. Den eneste måde du skulle kunne miste den på er ved 1) du ikke samarbejder og 2) du tilkendes fp.

Mht hvad du skal skrive i en evt. ansøgning lytter jeg spændt med - overvejer selv en paragraf 17
Du lytter bare alt det du vil
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 19:58   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For at søge en §17, på det foreliggende ...... behøver man blot at skrive:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen Xxxxx Xxxxxx
Cpr.nr."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 21:38   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
For at søge en §17, på det foreliggende ...... behøver man blot at skrive:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen Xxxxx Xxxxxx
Cpr.nr."
Men kan det evt. være en fordel, hvis man skriver en begrundelse, hvor man fx peger på, hvorfor man selv mener, at alle behandlingsmuligheder er udtømte eller lignende?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 07:06   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Men kan det evt. være en fordel, hvis man skriver en begrundelse, hvor man fx peger på, hvorfor man selv mener, at alle behandlingsmuligheder er udtømte eller lignende?
Det tror jeg ikke du får noget ud af.
Det skal fremgå af lægepapirerne, at alle behandlingsmuligheder er udtømte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 10:15   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Nu skal jeg passe på ikke at hugge emks tråd, men i mit tilfælde er lægepapirer ret klare, men lægekonsulent er kommet i tanke om at smertecenter er en behandlingsmulighed. Dette har min egen læge kommenteret , hvor hun rigtig fint forsøger at forklare, hvorfor hun ikke tror på, at smertecenter vil hjælpe noget. Hun henviste mig kun fordi lægekons. havde sagt det og sb havde mere end antydet, at hvis jeg ikke kom derhen, så ville min sag 'gå i stå' - nu vasker sb hænder og siger, at det jo er lægens ansvar, at hun har henvist mig, og at det da kun havde gavnet min sag, hvis hun havde nægtet . Smart træk, da det betyder, at jeg på ingen måde kan nå at indstilles til pension før januar
Og undskyld emk, at jeg blander mig med min egen historie i din tråd - håber det er ok...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 13:32   #8
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Nu skal jeg passe på ikke at hugge emks tråd, men i mit tilfælde er lægepapirer ret klare, men lægekonsulent er kommet i tanke om at smertecenter er en behandlingsmulighed. Dette har min egen læge kommenteret , hvor hun rigtig fint forsøger at forklare, hvorfor hun ikke tror på, at smertecenter vil hjælpe noget. Hun henviste mig kun fordi lægekons. havde sagt det og sb havde mere end antydet, at hvis jeg ikke kom derhen, så ville min sag 'gå i stå' - nu vasker sb hænder og siger, at det jo er lægens ansvar, at hun har henvist mig, og at det da kun havde gavnet min sag, hvis hun havde nægtet . Smart træk, da det betyder, at jeg på ingen måde kan nå at indstilles til pension før januar
Og undskyld emk, at jeg blander mig med min egen historie i din tråd - håber det er ok...

Det er helt fint, jeg har jo som sådan fået svar på mine spørgsmål. Men skulle der sidde flere,der har noget input, så bare kom frit frem
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 14:32   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tjek det godt ud og spørg dig for, at du ikke ved at søge en §17 indikerer, at du ikke er parat til fleksjob. Åbenbart flere udlægninger.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 15:36   #10
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tjek det godt ud og spørg dig for, at du ikke ved at søge en §17 indikerer, at du ikke er parat til fleksjob. Åbenbart flere udlægninger.
Nok bare mig. Men det forstod jeg ikke meningen med, det du der skrev
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
Paragraf 17 på foreliggende Lotus80 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2013 22:08
Ankestyrelsen om FTP på foreliggende dok. g.. Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-06-2011 17:09
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45
søge pension §17 på det foreliggende grundlag dobar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 20-10-2010 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension