K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2009, 12:58   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Nøvsen og Tante.

Herligt at der er kog i gryden. Nøvsen, som du beskriver din egen situation viser jo med al tydelighed at omgivelser ikke skal dømme før der er kradset lidt i overfladen.

Du har bla PTSD, andre har sclerose som for får siden blev kaldt "Den dovne Mands Sygdom" og vi ser stadigvæk sclerosepatienter der bliver mødt med skeptsis.

Gode spørgsmål du har stillet til EQ som egentlig kræver svar før de får vores grønne stempel. Nyd nu dagen. Vi høres. Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 21:05   #22
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg kender ikke den virksomhed du nu skal stifte bekendtskab med , men har netop selv afsluttet et 12 ugers forløb - 2 x ugentligt a 5 timer til en pris af 36000,00 pr.kursist. ( tvangsanbragt af min kommune-uden mulighed for at vælge anden aktør som fleksloven foreskriver)
Stedet benyttede sig næsten udelukkende af NLP- terapeuter. Kurset handlede om revurdering af arbejdsevne( tillæg til res.prof.) samt 4 ugers jobsøgningskursus

Bevares , det var da søde mennesker , men sikke en omgang selskabslege vi blev udsat for - kan du skrive med venstre hånd, hvem beundrer du - Hvilke kvaliteter har Pippi Langstrømpe og bl.a en bryd barriererne leg: hvor vi skulle interviewe hinanden med spørgsmål som: har du brune øjne - fået en fartbøde - har 2 børn - hertil skulle der svares ja eller nej - ( NLP-terapeuten fortalte at hun med stor succes havde anvendt skemaet med spørgsmål ved en personalefest i firmaet) der blev vist plancher hvor vi skulle tybebestemme os selv. Jeg kan blive ved- og ved -men så kommer min beskrivelse til at fylde 2 A4 sider

Formålet med de første 8 ugers terapi var at vi ville få et helt nyt syn på os selv - og være i stand til at skrive nye og anderledes jobansøgninger ..... dog sad vi ikke i lytte/svarposition hele tiden men var også en enkelt dag på bytur.

Så bortset fra at kurset er forbandet dyrt-og for mit eget vedkommende total spild af tid ( man kan virkelig undre sig over , hvad det er kommunerne falder for, når de takker ja til udbudsmaterialet , og i stor stil sender fleksjobbere i flok afsted med formålet at finde arbejde- eller for nogens vedkommende - anbefale pension. ) - så du behøver måske ikke være " spor nervøs" ved at møde disse terapeuter, og du vil sikkert møde nogle dejlige medkursister. ( vi havde det hamrende sjovt på kurset ) Så pøj pøj med projektet der ligger foran dig .- Vi er trods alt i stor stil med til at give smør på brødet til hele behandlerindustrien - de ku jo gå hen og blive arbejdsledige uden os.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 22:01   #23
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Lige med hensyn til EQ-Consult's ansvarlighed rejser der sig et par spørgsmål og/eller kritikpunkter
I denne brochure fra EQ-consult selv (http://www.eq-consult.dk/PDF/Brochure%20EQ.pdf ) oplyser de selv

1. at man bruger NLP i arbejdet (hvem er uddannet og hvor ? )

2. At man udarbejder en ressourceprofil, hvilket ikke er lovligt i forhold til gældende regler (søg evt. her på forummet omkring dette ) ,eller rettere man arbejder med personfølsomme oplysninger uden at det er lovligt at anvende i sagsbehandling hos kommunen.

3. man tilbyder psykologsamtaler uden at anføre hvem der er autoriseret psykolog ?( ingen af de tilknyttede er medlem af dansk psykolog forening ), for f.eks. familieterapeut uddannelse rækker ikke til at bruge betegnelsen "psykologsamtaler" , men alene til familieterapeutiske samtaler.

4.Yderligere er der ingen oplysninger om tilknyttet autoriseret læge? som kan vurdere i hvilket omfang klienter/kursister med deres fysiske problemstillinger kan deltage i en specifik virksomhedspraktik, eller evt. træning hos Equinox som man anfører som samarbejdspartner
Det der er nok noget af det mere skræmmende jeg har læst på det sidste.!

At man som virksomhed reklamere med at man ikke overholdet gældende lovgivning på området, men også at Aalborg Kommune bruger dem.
Håber da ikke de ender med at ville sende mig den vej.

På den anden side kunne man jo kaste lidt grus i maskinen ved at stille spørgsmål ved netop disse punkter.

Prøv at læse det her, de har ikke ansat en psykolog.

Citat:
Al vores undervisning er baseret på det hele menneske
Vi har fra 1. Maj tilknyttet Socialpædagog og familieterapeut Jane Ekstrøm, der med baggrund
i sin erfaring indenfor arbejdslivet og som selvstændig familieterapeut vil være en
fremragende støtte for vore kursister, når de har det svært. Jane Ekstrøm (f.1957) er uddannet
socialpædagog og familieterapeut fra The Kempler Institute of Scandinavia og har
derudover en lang række fagrelaterede kurser.

Udover det gratis tilbud om psykologsamtaler, så laver vi personanalyser som hjælper
deltageren til at forstå sin følelsesmæssige intelligens.
Forsat god weekend

Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 25-04-2009 kl. 22:04.
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 05:02   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skriver til jer i håb om at i kan hjælpe mig med at få opklaret nogle ting omkring jeres kurser , det er sådan at der pt er en meget interessant debat om kurser som jeres og jer i særdeleshed på hjemmesiden www.k10.dk (en hjemmeside for netop den type mennesker som i ønsker at få til jeres kurser ) og jeg må indrømme at der melder sig flere spørgsmål end svar jo mere jeg læser om jer i jeres brochure og jo mere jeg ser på det i skriver på jeres hjemmeside...

Jeg personligt bryder mig ikke om det koncept i har men må jo i retfærdighedens navn hellere høre fra hestens egen mund hvad det er der foregår steder som jeres og hvad jeres forudsætninger er for at afholde disse kurser for syge mennesker som i gør og håber derfor at i vil svare mig på nogle spørgsmål som unægteligt kommer til en når man læser om jer ...

Og jeg håber at i vil svare mig på disse ting og jeg vil så sætte det ind i tråden om jer på K10 ¨sådan at brugerne og de borgere der er ved at skulle sendes til jer har mulighed for at se sagen fra alle sider af....

Så jeg håber på jeres velvillighed til at svare på følgende spørgsmål ...

I skriver på jeres hjemmeside bla

I samarbejde med de eksperter, som der nødvendigvis må indhentes information fra, der kan vi tilbyde at gennemføre samtalerne og hjælp til inddatereingen af en borgers ressourceprofil.
Ressourceprofilen afleveret på diskette eller via mail til direkte indkopiering i sagsbehandlerens egen computer


Jeg har et problem med at få dette til at gå op i en højre enhed med loven om at kun sagsbehandler kan udarbejde en ressourceprofil og at der ligger en principel afgørelse om at hvis og så frem det er andre end sagsbehandler der har udarbejdet ressourceprofilen så liden den af så alvorlige mangler at den er ulovlig ..

afgørelsen kan læses på www.ast.dk og her fremkommer det ganske tydeligt

Resumé:
Ressourceprofilen skal udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces.


Hvis ressourceprofilen ikke er udarbejdet af sagsbehandleren, lider den af sådanne mangler, at den ikke kan bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.


Ankestyrelsen lagde vægt på, at udarbejdelse af ressourceprofilen er en myndighedsopgave, som ikke kan uddelegeres.


Da denne afgørelse står som gældene må man som borger formode at det er det der gælder og dermed kan man protestere over jeres salg af ressourceprofil.
Ligeledes kunne det være intressant at høre hvordan i overbriger kommunen mail og disketter med dybt personlige oplysninger på borger , der står via mail og diskette ..

Men hvordan ? er det krypteret mail eller er det en der kan havne i en forkert boks ved en slå fejl , og diskette hvordan bliver den overleveret til kommunen?

Man kan ligeledes læse hos jer at

At man bruger NLP i arbejdet og her kunne det jo være ganske intressant for borgerne at vide hvem der er uddaede i denne teknik og hvor

Ligeledes fremgår det at man tilbyder psykologsamtaler, men igen uden at anføre hvem der er autoriseret psykolog ?( ingen af de tilknyttede er medlem af dansk psykolog forening )

Yderligere er der ingen oplysninger om tilknyttet autoriseret læge? som kan vurdere i hvilket omfang klienter/kursister med deres fysiske problemstillinger kan deltage i en specifik virksomhedspraktik, eller evt. træning hos Equinox som man anfører som samarbejdspartner


Sidst men ikke mindst kan man læse over på K10 at i får en ny medarbejder nemmelig Socialpædagog og familieterapeut Jane Ekstrøm,

Det er jo så meget godt, men som jeg læser det hele så er det i forbindelse med hendes stilling at der tilbydes psykologbehandling, men jeg kan ikke se nogen steder at hun er autoriseret psykolog ?

Jeg håber et eller andet sted at det er mig og andre der helt har misforstået jeres kurser og det man læser i jeres brochure og på jeres hjemmeside og derfor ser jeg frem til svar på mine spørgsmål sådan at bruger på K10 der enten er på vej til jer eller kender andre der skal til jer , kan få ro i sindet og vide at alt går rigtigt til at der ikke bruges folk med mangelfulde uddannelser eller at der skøjtes for let hen over div lovgivninger og borgeres sikkerhed mht fortrolige oplysninger

Med venlig hilsen

xxxx
www.k10.dk

Info:
takker lige dem der i tråden har formuleret spørgsmålene
for mig (og jeg stjal dem så lige )
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 10:39   #25
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg ser da frem til at skulle læse hvad de svarer.

Men en super god ide at skrive til dem, for at se hvordan de forholder sig til spørgsmålene og menneskers utryghed ved det de skriver kontra lovgivningen.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 12:09   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Bare lige til orientering...

Læge er en beskyttet titel. Det er psykolog også.

Kun dem med universitetsuddannelse må kalde sig læge eller psykolog.

Jeg ved ikke, om det kaldes kvaksalveri, hvis man laver læge- og psykologarbejde UDEN universitetsuddannelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 12:15   #27
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Virkelig godt skrevet. Jeg glæder mig til at se, hvad de svarer, hvis de tør.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 12:36   #28
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
glæder mig over skrivelsen forfattet af Heidien .- værdifulde oplysninger jeg der kom i besiddelse af.
Jeg har tidligere omtalt et netop overstået forløb hos privat aktør, og afventer nu mail fra kursusudbyder - indput til Ressourceprofil - til godkendelse af mig, inden materialet videresendes til kommunens behandling.

Skemaet er udformet, så oplysninger fra udbyder, kan kopieres direkte i kommunens system ( Sådan forstod jeg det )

God søndag til alle
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 12:45   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen der er skam kommet svar og meget kan man jo så sige om dem , men lydhør det virker de da (så må vi lige holde øje med om de får rettet på deres side ) jeg har fået svar fra dem allerede og som jeg læser det så vil de rette et par ting og de har IKKE en psykolog ...

Jeg har lige skimmet deres side igen og jeg kan se at flere af tingene er fjernet hvis andre af jer kigger nærmere på den og kan se nogle ting der ikke er helt ok med den danske lov så skriv til mig, og så skriver vi da til dem igen ....

Og så vil jeg sige så meget at det for mig er glædeligt at nogen lytter og respektere at der er love der gælder og at de gør noget ved det (i hvert fald på deres hjemmeside )


Men i får lige svaret her


Citat:
Hej Heidi


Tak for din interesse og din dybtgående gennemgang af vort materiale.


Vedrørende ressourceprofiler hersker der ingen tvivl om at kommunen har myndighedspligten. Vi hverken kan eller skal udarbejde ressourceprofiler.

Konsekvens: Jeg sørger for at rette vort materiale, således at det følger lovene og de ændringer, der løbende er kommet.

Vedr. NLP – alle vore fast tilknyttede er enten uddannet NLP Coach eller NLP practitioner ved MindStep i Aalborg. Dette med henblik på den mest effektive kommunikation mellem mennesker.


Vedr. psykolog – igen må jeg påtage mig at rette op indholdet, således at denne del bliver updateret. Vi har i dag tilknyttet en Kepleruddannet familieteraput, men EQ havde tidlige en psykolog.


Vi samarbejder med Equinox, hvor deres personale tilrettelægger individuelle programmer for kursisterne efter den enkeltes behov. Dette er et udmærket symbol på hvad vi tilbyder folk. Nemlig en individuel empowerment aktivering. Vi tager udgangspunkt i det hele menneske.


Og ja - vores webside og brochure har brug for nogle faktuelle rettelser, så tak for hjælpen

Venlig hilsen

Henrik Romanius
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 13:01   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hejdien.
Flot arbejde. Dejligt befriende at Henrik Romanius svarer tilbage på en venlig og konstuktiv måde. Det er vi jo ikke vant med. Respekt for det EQ.

Vi kunne måske yde noget til EQ med vores erfaring og indsigt i lovgivningen., til glæde for kursisterne?
Kunne det tænkes at EQ også spurgte k10 til råds, når tvivlsspørgsmål dukkede op i deres dagligdag?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ortopæd-kirurg Nogle der kender dem?? Yanmik Alt det andet 1 08-06-2013 12:41
Kender nogle denne sagsbehandler?? Skolekridt Det er da strengt ! 1 03-10-2011 08:32
Nogle som kender Methotrexat og Imurel V_Brask Dit og Dat 2 28-06-2009 14:15
Læge - kender nogle hende her ????? jane At søge førtidspension 0 15-04-2008 17:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension