K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2011, 13:16   #1
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Hvad kan jeg...........

Efter en uge med angst anfald har jeg fundet ud af, at min virksomhedskonsulent havde undladt, at informere mit arbejdsprøvningssted om, at jeg havde nogle skånebehov.

Det havde hun med vilje undladt at fortælle dem og nu skal vi så på tirsdag have en samtale sammen med stedet, hvor jeg er.

Fik så en mail fra hende og det er noget af det hun skrev, som gør mig lidt usikker og hvor jeg burde tage mig i agt.

Hun skrev :
" Det er ærgeligt, at det ikke lige kører efter planen/det ønskede. Men lad os forsøge at bruge det positivt på den måde forstået, at vi får afdækket, hvilke ting du har svært ved at være i og fungere godt i. Og det er jo lige præcis en del af det, vi skal have beskrevet i arbejdsprøvningen."

Pt har jeg meget svært ved at se det positive i det hun har lavet og kan da med bedste fantasi ikke se, hvordan jeg kan vende det til noget positivt, men det er nok fordi jeg stadig føler mig såret og skuffet over den behandling.

Men kan nogle fortælle mig, hvad hun mener og hvor jeg bør holde øje med hende, så hun ikke løber om hjørner med mig.

Kh. Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 14:15   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, jeg tror, at det såkaldt "positive" er, at du har fået det vildt dårligt, fordi I så kan se på hvad det var der skubbede dig ud over kanten...

Åndssvagt, men efter min overbevisning formodentlig sandt. :/

Du kan roligt spørge hende, om det er grunden. Og i så fald sige, at det ikke kan være rigtigt at du skal blive syg af at være i arbejdsprøvning.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 15:05   #3
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg tror, din sagsbehandler mener, det er positivt for dig, at beskrivelsen af din arbejdsprøvning netop kommer til at indeholde oplysninger om elementer, du i evt. fremtidig beskæftigelse ikke kan klare - og dermed skal være en del af dine skånehensyn.

Det er min udlægning af sagen.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 15:09   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Allerførst vil jeg sige, jeg synes, det er en forkert måde at gribe det an på fra hendes side. Jeg ville også have været gal, skuffet, ked af det og 1000 andre følelser i den retning.
Men det er jo rigtigt nok, hvad hun skriver. Nu har du/I en mulighed for at få afklaret, hvad du kan og hvad du ikke kan. Hvad det er der sker, når det går godt og går galt. På den måde kan du for alvor først få beskrevet dine skånehensyn i praksis. Så selvom du synes, det lyder træls når hun skriver sådan, så har hun jo ret.

Jeg skal selv snart ud i en lign. praktik, og jeg er da helt ærligt ved at ski.. små grønne snemænd over det. Jeg ved, jeg kommer til at blive presset ud over mine grænser. Men jeg ved også, det er nødvendigt for at vise, hvad der sker, når jeg bliver presset. I systemet er det ikke nok, at vi beskriver, hvad der sker. Der skal "beviser" til... Dem må vi så vise i en arbejdsprøvning, hvor hårdt det så end er.

Håber I får en god samtale på tirsdag, så det hele bliver lidt mere holdbart for dig.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 15:26   #5
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Lyder altsammen rigtig nok, og til dels også forståeligt nok. Men men pas nu på, at pågældende arbejdsprøvninger, praktikker eller hvad det end måtte hedde,
ikke skubber folk så langt ud over grænsen, at prøvningerne til sidst ender med at sætte en stopper for evt restevner. Des flere nederlag, des mere angst og muligheden for at klare et andet "skånsomt" job, kan ende med at blive problematisk. Har selv været afprøvet og afprøvet og bevilget flexjob, hvor jeg pga selv samme flexjob, forsøgte selvmord.

Det er ikke nemt!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 16:48   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Men men pas nu på, at pågældende arbejdsprøvninger, praktikker eller hvad det end måtte hedde,
ikke skubber folk så langt ud over grænsen, at prøvningerne til sidst ender med at sætte en stopper for evt restevner.
Lige præcis.

Hvis man f.eks. én gang har fået det værre af f.eks., at udføre en bestemt opgave eller af, at afprøve en bestemt arbejdsstilling og har beskrevet konsekvenserne i sin dagbog, så burde det ikke være nødvendigt, at afprøve den ting mere.

Og når man én dag har har øget sin medicin, og har beskrevet evt. bivirkninger i sin dagbog, så burde det ikke være nødvendigt, at afprøve den mulighed igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 17:24   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Frk. Horsens.

Bifalder sidste trådskrivere i arbjedsrestevne jo skal bibeholdes, og ikke nedbrydes.

Jeg læser problemet sådan ud fra dit flg. skriv:
Citat:
min virksomhedskonsulent havde undladt, at informere mit arbejdsprøvningssted om, at jeg havde nogle skånebehov.
Du bør derfor bede om aktindsigt m. specielt henblik på flg.: Skånehensyn, dvs. har din SB oplyst virksomhedskonsulent om skånehensyn og

samtale m. virksomhedskonsulent omkr. manglende oplysning af skånehensyn, og hvordan dene har tænkt sig at udbedre dette.

SB svar er af arten: "nyreligiøs positivbølge", som bestemt ikke er anerkende.

Hvis ikke din SB kan dokumentere dette, må hendes svar anses, som ansvarsforflyttielse. Hvis fjlen kune ligger hos virksomhedskonsulenten må vedkommende gøre sit arbejde langt bedre, og derpå skriftlig pr. brev fremgangsmåde som altid beskrevet, hvori du gør opmærksom på at virksomhedskonsulent ikke opfylder sin del af aftalen mel. denne og kommune.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:54   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Pedro, Vovse og Gunvor - helt enig!

Kendte skånebehov skal ikke tilsidesættes!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 21:19   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk. Horsens Se meddelelser
Efter en uge med angst anfald har jeg fundet ud af, at min virksomhedskonsulent havde undladt, at informere mit arbejdsprøvningssted om, at jeg havde nogle skånebehov.
Det er p.g.a. sådanne ting, at jeg plejer at anbefale, at man starter med at tjekke hvad stedet har modtaget fra kommunen, om ens person når man starter et nyt sted.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 21:34   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er p.g.a. sådanne ting, at jeg plejer at anbefale, at man starter med at tjekke hvad stedet har modtaget fra kommunen, om ens person når man starter et nyt sted.
Rigtig god anbefaling, Vovse - vi husker den!

Og jeg huskede det også i sidste uge ved første møde hos Anden Aktør :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension