K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2008, 11:40   #21
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ressorce profil

hej igen katrine
ja 15 sider og er slet ikke færdig med den endnu da jeg lige skal i arbejdsprøvning først og ikke har fået alle erklæringer endnu fra læger..!
min situation er sådan jeg aldrig har været i normalt arbejde og er 35...jeg har kun været i aktiveringer hvor jeg tit er blevet afvist pga mit temp... så der står flere steder at jeg har lidt nederlag på nederlag......det kunne du jo feks også skrive ??og det med.....(Står der fx ting som: Ingen far, deprimeret mor, 3 søskende, begyndte til psykiater som 15 årig eller ?) kunne du uddybe meget mere`*sssss*feks jeg mistede min far for antal ? år siden og havde sådan og sådan et forhold til ham... hvor lang tid din mor har været syg og hvor meget det har påvirket dig og din opvækst..og hvorfor du i sin tid som 15 årige gik til psykiater.....:-) og hvis du endnu ikkehar fået aktindsigt i din journat så få det ...for man kan bruge noget derfra...!!
jeg var til en psykologisk undersøgelse via komunen og omkring den undersøgelse står der en masse i min ressorceprofil--..
der står beskrevet hele min barndom opvækst næsten...jeg er vokset op hos min mormor og morfar...gik ud af folkeskolen i 9 kl...har stofskifte sygdom ...mit forhold til min mor ...forholdet til min søster og så står der de årstal jeg har født mine børn og hvordan fødslen og eftertiden var...hvordan jeg håndtere mine børn osv..
held med det

ps syntes egentligt det er svineri de ikke selv går ind starter med lave den profil for dig...i min konkludere min sagsbehandler jeg er socialt handicappet

Sidst redigeret af pruttenQ34; 27-11-2008 kl. 11:42.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 11:51   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Kathrine! Nej, en "win-win"-situation er det ikke just at være syg og på kh. Er i disse dage bare SÅ træt af den situation, jeg befinder mig i - og har befundet mig i, i det over 1 år min ftp-sag har kørt nu... Det er en ulige kamp op ad bakke. Al min energi går til at slås med kommunen, så mit hjem efterhånden ligner noget, der er løgn... En anden ting min ellers meget søde sagsbehandler (hun var nyuddannet og derfor nok meget uerfaren, men dét burde vi jo ikke blive straffet for...) skrev var, at jeg havde forespurgt om muligheden for pension, men at hun indstiller mig jf. §18. Pensionsteamet behandlede min sag og gav afslag efter §17... Dét blev der klaget over i anken af afgørelsen. Men ikke om hverken kommunen eller beskæftigelsesankenævnet gad kommentere dét... Næ, nej! Jeg skulle bare ud og arbejdsprøves til trods for, at jeg har utallige papirer, der siger, at jeg ikke kan arbejdsprøves... Og kunne jeg ikke arbejdsprøves nu, ja, så måtte det jo vente, til jeg engang kunne.... Grrr...

Under "arbejdsrelevante ønsker" står, at jeg gerne vil arbejde inden for det område, jeg er uddannet (min drømmeuddannelse), men da jeg ikke har brugt min uddannelse i flere år pga. sygdom, kræver det en eller anden form for videreuddannelse, hvilket ikke er muligt pga. bl.a. angsten. Derudover har jeg angivet, at jeg har arbejdet inden for stort set alle erhvervsområder (kontor, lager, produktion, rengøring, pakke/pluk, køkken, børnepasning og ældrepleje). Ingen af disse områder (altså på nær kontor, hvor jeg er uddannet indenfor) ønsker jeg at vende tilbage til, da arbejdsforholdene (bla.a støj, uro og højt arbejdstempo) ikke kan forenes med min psykiske sygdomme...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 17:01   #23
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej Igen!

Og tak for svarene.

Risa - ok, det lyder ret langt ude - det giver jo ingen mening!

Altså jeg er i vildrede mht arbejdsrelevante ønsker.

Kan man slippe afsted med at skrive:

"Hvis virkeligheden så anderledes ud, da ville jeg arbejde som bla bla bla", eller skal man give et realistisk bud på et arbejde?


Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 23:52   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kathrine Se meddelelser
Fedt med så mange tilbagemeldinger!

Maj-britt: Tak for gengivelsen, som jeg har fundet inspiration i!

Hejdien: Der er straks tilføjet "internettet" under interesser.

Jo, jeg vil også helst prøve fra starten at lave den så fyldestgørende som muligt, så der ikke går en evighed med at sende den frem og tilbage!

Men - ligesom Maj-Britt siger, er jeg også bange for at de misbruger den. Fx under:

Arbejdsrelevante ønsker. Hvis man nu skriver, at man fx helst vil arbejde i en lille virksomhed med kontorarbejde, da fremstår det jo som om, at de bare skal sende en derud, og det er realistisk!?

Dette må du godt uddbye:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien
altså sådan lidt af hvert du ved.. en af de ting du også kan regne med at de kigger på socialt det er at hvis du feks viser at du har ringe sociale tilhørsforhold så kan det være en indikator for at du feks ikke kan magte en ftp (det er ikke altid men det kan være det ) når man giver folk ftp er det meget magt på liggende for kommunen at man feks kan se at det er folk der selv kan tage initiativ komme ud og se andre mennesker så man ikke bliver isoleret osv

Det forstår jeg ikke, det lyder næsten som om, at man kan være for syg til FP?

Hvad sker der ellers med en?

Uha, det ville være genialt, hvis du ville skanne din RP ind



Det forstår jeg ikke, det lyder næsten som om, at man kan være for syg til FP?

Hvad sker der ellers med en?

Uha, det ville være genialt, hvis du ville skanne din RP ind

Kh
Kathrine
Kathrine ja se så langt nåede vi aldrig

Jeg søgte jo ikke pension , men det hun sagde var at det var ikke godt hvis man slet ikke havde noget socialt liv at man blev ftp , for de mennesker havde man set tit havde en tendens til at forfalde til misbrug af den ene og den anden slags og at man havde mulighed for at sådanne mennesker kunne komme i fleksjob få timer på et beskyttet værksted...

Det var sådan hun forklarede det til mig (og kan ved gud ikke huske i hvilke forbindelse )

Jeg har fået lagt min ressourceprofil ind nu skal jeg lige læse den igennem og finde ud af hvor meget der skal fjernes og om man kan beholde helheden hvis jeg fjerner ting ..

Men jeg kigger på den her i weekenden så må jeg prøve at se om ikke den kan komme op
  Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 09:10   #25
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej Hejdien!

Ok, sådan hænger det sammen vedr. det sociale netværk.

Det lyder rigtig godt - jeg glæder mig til at se den!

KH
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 17:20   #26
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej Alle samme!

Lige en opdatering herfra.

Jeg har skrevet meget mere, og den fylder nu næsten 7 sider.

Under helbred er den blevet meget personlig, og det irritere mig lidt, at de skal sidde og rage rundt i mine meget private forhold.

Men hvis jeg beskriver det hele mere overfladisk, er jeg bange for, at man ikke får det rigtige indtryk af min virkelighed, og man ikke forstå alvoren af mine vanskeligheder. Så jeg lader det stå, hvilket I nok er enige i - kunne jeg forestille mig! (Kommenter endelig).


Altså, så ville jeg gerne vide, om de begynder at undersøge, ens tidligere arbejdspladser?

Hvad med dem hvor man arbejdede for 10 år siden? Vil de hente udtalelser fra dem? Når jeg nu alligevel ikke kan få årstallene for ansættelserne til at stemme 100%, behøves jeg jo ikke ligefrem få det til at lyde som om, jeg har været mere velfungerende, end jeg egentligt har været (dummere er man jo ikke). Er det ikke ok?


Hvordan er arbejdsgangen i det hele taget? Når ansøgningen indleveres, kontakter de vel ens a-kasse, for at få information om varigheden af ens tid som arbejdsløs og desuden tidligere arbejde eller hvad?

Hvilken information indhenter de?

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 17:51   #27
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Næ, jeg har ikke oplevet, at de har indhentet yderligere oplysninger, hverken fra tidligere arbejdsgiverer eller fagforeningen. Tænker, at de måske har adgang til nogle af oplysningerne via deres/AFs system, resten har de vel tiltro til er rigtigt...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 20:23   #28
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=Kathrine;44377]
Altså, så ville jeg gerne vide, om de begynder at undersøge, ens tidligere arbejdspladser?

Hvad med dem hvor man arbejdede for 10 år siden? Vil de hente udtalelser fra dem?


Det kan jeg garantere at de ikke gør (nøsten da) for var det tilfældet ville jeg have fået det af vide, af flere, jeg har nemlig bla. arbejdet under min gamle far, men også et par andre som helt sikkert ville sige det (inden til mig eller min far) hvis der var blevet spurt ind til mig.
Min sidste arbejdsplads undrede sig MEGET over hvorfor de intet hørte fra kommunen ud ud over lige det omkring sygedagpenge da jeg overgik til kommunen, for loven byder faktisk kommunerne at undersøge om der er mulighed for fastholdelse på den arbejdsplads man var/er tilknyttet, og de bør undersøge sagerne nærmere når der er ting som ikke stemmer, og der er ting der ikke stemmer i min sag med dem, men her er ikke blevet undersøgt det mindste, der til ville min far sten sikkert havde fået besked da han kender direktøren. (faktisk smadder irriterende for det foregik også mens jeg var ansat, nu bla bla bla, din datter)

I min sag har de i hvert fald ikke gjort det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 01:56   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har aldrig hørt om at de har gjort det og det er jo heller ikke hvordan du var som medarbejder der tæller, men det de skal bruge det til er at fastslå dit tilhør til arbejdsmarked og områder du har været inden for , og ikke for at finde ud af hvordan du er som arbejdskraft det er jo sådan set heller ikke relevant mere når du er syg
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 12:15   #30
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej!

Jeg spørger fordi, jeg er bange for, at de vil indhente noget de vil bruge imod mig. Jeg har fx haft det dårligt på alle mine tidligere arbejdspladser, hvilket jeg også gør opmærksom på.

Hvis de så indhenter en udtalelse fra en tidligere arbejdsgiver som (i modsætning til mig selv) siger at alt var fint, var jeg nervøs for, at de så ville underkende min egen oplevelse af virkeligheden.


Risa: Ok, godt at vide. Ja, det lyder meget rimeligt, at de har adgang til Jobnet (tidligere AF), men ikke a-kasse.


LUM: Det lyder jo også fint. Jeg var ikke engang i arbejde, da jeg meldte mig syg, men havde været på dagpenge siden 2002 (genindplaceret pga vikartimer imellem 2004 - 2007).


Hejdien: Jo det kan jeg godt se. På ressourceprofilen står der nu:

Evt. udtalelser fra tidl. arbejdsgivere, aktiveringsinstitutioner m.v.

Men jeg tror du har ret i, at de ikke gør noget i den henseende.

Ikke for at stresse dig.... meeeeeeen hvordan ser det ud med ressourceprofilen? Er du kommet lidt videre med den?

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højreekstremistiske meninger vinder frem Ragdoll Politik og Samfund 3 20-08-2011 08:14
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil N.N Alt det andet 11 24-02-2009 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension