K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2010, 00:52   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Pensionsberegner

I forhold til mange her på k10 er det nok et luksus problem.

På grund af min kones mange arbejdsforhold i 2009 , var jeg nød til , at indberette en ca intægt til pensions kontoret , jeg skrev i julie md 2009 at hun ville komme til at tjene ca xxxxx kr , jeg ringede til skat i sidste uge for at få at vide hvad hendes årsopgørelse lød på .samtid gik det op for mig at jeg havde glemt at trække arbejdsmarkedbidrag og pensionindbetaliger fra hendes intægt . Så var det lige at jeg trode at pensionskontoret fik deres oplysninger om intægt fra skat ,for at få de ritige oplysninger fra årsopgørelsen.

Men min sagsbehandler sagde til mig at pensionkontoret kun kunne gå ½ år tilbage og lave rettelse , og det er jo ærgerligt når jeg har sat mine konnes intægt 30000 kr for højt som så vil blive modregnet i min førtidspension.

Mit??????????????? er er der nogen her som har prøvet noget lignende???


mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 01:16   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, om jeg/vi har prøvet noget lign skal jeg ikke kunne sige 100% -men det er korrekt at det er dig/jer der selv skal "holde øje" med om pensionskontoret har de korrekte oplysninger.

De kan ikke gå tilbage andet end et halvt år ad gangen(prøv iøvrigt at læse om dette på din pensionsmeddelse, der skulle det gerne stå).

Det handler nok om lovgivningen på området omkring samkøring af registrer, vil jeg tro.

Derfor, rigtig go idé at huske at tjekke op på om tallene er korrekte -for begge parters vedkommende.

Hm, du/i kan jo så håbe at når alt kommer til alt og selvangivelsen er opdateret ja, så er der måske en chance for at du/i får noget retur i skat
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 06:49   #3
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
har selv prøvet det

Da jeg bad kommunen lave en ny beregning, ville de kun gå ½ år tilbage.
Hvis de på et tidspunkt derimod finder ud af, at jeg har fået for MEGET udbetalt i pension, må de gå hele 2 år tilbage, når de opkræver pengene hos mig.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 14:48   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Da jeg bad kommunen lave en ny beregning, ville de kun gå ½ år tilbage.
Hvis de på et tidspunkt derimod finder ud af, at jeg har fået for MEGET udbetalt i pension, må de gå hele 2 år tilbage, når de opkræver pengene hos mig.
Det er da sindssygt korrupt af kommunen at man ikke også selv kan regulere 2 år tilbage, det fremgår jo af ægtefælles årsopgørelse hvad de har modtager i indtægt så man kan jo ikke snyde med noget. Det forstår jeg helt ærligt ikke at det ikke gælder begge veje. ? Kan det være rigtigt ? Jeg ville gå kommunen på klingen hermed og fører den videre.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 14:16   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej buster

Nu er det jo sådan ,at hvis man har betalt for meget i skat så får man pengene tilbage.

Mit problem er at jeg for 8 måneder siden kom til : At lave en forkert indberetning om min koenes intægt til pensionskontoret ,da jeg glemte at trække am-bidrag ,atp ,og en bejdsgiver betalt pension fra ,hendes totale løndindkomst .Kort sagt jeg ,kom til at indberrette hendes lønindkomst ca 45000 kr for højt , det modregnes så i min førtidspension med en 1/3 .Det vil sige at jeg får 15000 kr mindre end jeg skulle i 2009.

Jeg trode helt ærligt at pensionskontoret indhentede oplysninger fra skat ,for at få de helt korekte oplysninger på begge partner .Min kone har haft 4 forskellige arbejdsgive med forskellige intægter i 2009.

Så jeg tænkte at det var bedre at opgive for høj intægt end for lav,da jeg var overbevist om denne sammenkørelse imellem skat og pensionskontoret.

Gælder det kun når kommunen skal indrive penge ,at de kan gå 2 år tilbage.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 21:54   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, det lyder da umiddelbart til at der skulle være nogen skattepenge at hente og det er jo altid rart at have noget til gode

Ang med samkøring af registre(som det vel egentlig hedder) er der en lovgivning omkring -og den er jo egentlig i tidernes morgen lavet for at beskytte den enkelte borger.

Véd at de fx IKKE må søge oplysninger om noget som helst på respektive hustruer/mænd -uanset gift eller ej.
Hvis kommunen har brug for disse oplysniger ja, så skal man spørge vedkommende om de må kigge i hvad det nu handler om.

Det er lovgivningen som sagt og det syns jeg da egentlig er rart at vide(tænk, hvis jeg nu havde en mand/kone der ville fuske med mine oplysninger )

Jeg bliver dig svar skyldig om 2 års fristen kun gælder når de skal indrive penge -men mener da at hvis der fx er skattegæld ja, da kan de gå flere år tilbage(-men halshug mig ikke for jeg véd det ikke 100% )
Måske der er andre herinde der véd mere om dette?

Kan da afsløre for dig at jo, JEG fik en go slat penge retur fra skattefar retur, året efter at min mand havde fået frataget sin flexjob ydelse ulovligt.
Til gengæld svarede det jo så også til at vi i 8 mdr kun havde haft en indtægt så de faldt på et tørt sted(sagde banken!)
Og ps, de få basører vi fik i påløbne renter kunne langt fra opveje hverken mareridtet eller renterne på kassekreditten -syns bare lige den skulle ud

Kan iøvrigt fuldt ud forstå dit ræsonement, heller lidt for meget end for lidt, det er altid rarere den anden vej rundt, enig.

Du/i må simpelthen forsøge efter bedste evne at holde jer ajour , ja, faktisk næsten månedligt om pengene passer, det er det bedste man kan gøre
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension