K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2013, 12:49   #311
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Følger spændt din tråd
Håber du vinder over dem, godt du har din kampgejst stadig!
Tak søde, skal nok holde dig opdateret
Jeg kæmper til det sidste, tror de har så småt fundet ud af at, når de sparker til mig, så sparker jeg igen
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 12:51   #312
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det var noget der skete for mig...at de "glemte" at notere diverse ting....ja så ville jeg da skrive et brev hvori jeg skrev det jeg havde snakket om den dag med sagsbehandleren....

Dette brev ville jeg aflevere imod en kvittering og få det lagt i min sag....

På den måde vil man kunne henvise til at man skam har skrevet et brev om samtalen og fået det lagt i sagen og at man bare kunne finde det frem...

Har man selv en kopi af det brev...med kvitteringen på.....ja så kunne man jo bare vise dem det....

Det er altid en god ide at lave to kopier af de breve man aflevere....så kommunen bare kan kvittere på det ene af dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 12:52   #313
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Ville gerne ha skrevet, men fik et brev hvor der stod, jeg skulle ringe imellem 9-10 og at det ville tage 5 minutter.

Så i "frygt" for at miste min indkomst, så turde jeg ikke andet..

Nu er der så 3mdr til den næste samtale, medmindre de igen "glemmer" at skrive vi talt i dag..

Jeg ringede et par timer senere til min jobkonsulent som min sagsbehandler bad om...

Og ingen overraskelse, hun havde INTET modtaget fra sagsbehandler..

Jeg har gjort mit nu og nu er det ude af mine hænder..

Meeen der er da til en klage mere

Hun vidste ikke jeg havde klaget, men kiggede, da jeg sagde det og sagde det kan jeg godt forstå, men den er ikke færdigbehandlet endnu
Jeg forstår din frygt.

De har skrevet det til mig en del gange, ring lige. Jeg har altid skrevet, at det har jeg ikke mulighed for. Nu er de holdt op med at bede mig ringe.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:28   #314
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Meeen der er da til en klage mere
Hvis det var mig, så havde jeg fluks skrevet en klage til jobcenterchefen over, at en sb ikke har overholdt notatpligen.
Og hvad der ellers er lavet af fejl vedr. opfølgningen.

Og så var jeg sprunget op på jernhesten, så klagen kunne blive afleveret i en fart.

Det var den fremgangsmåde jeg brugte i slutningen af min sag, jeg klagede simpelthen hver eneste gang sb trådte ved siden af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:52   #315
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Lyder osse som en god tilgang Vovse, den vil jeg i hvert fald selv benytte mig af denne gang og forlange lovgivning på alt de postulere.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 20:09   #316
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har i dag modtaget et brev , hvor jeg tænker at min sagsmishandler har tabt sutten..!!
Det er endnu en jobplan, hvori hun skriver at jeg skal finde en praktikplads (den er fundet og det er skrevet til dem d 17 Maj) det skal bare godkendes af dem..
Men hun skriver jeg skal sidde i 25 timer om ugen og finde en praktikplads... 25 timer... hun er helt væk..
Samt har hun skrevet at målet er deltid ELLER fuldtid på ordinære vilkår..!!
I marts underskrev jeg en med forbehold og det gør jeg igen samt skriver alt det l*** hun har skrevet i jobplanen...
Jeg er træt så træt.... Har mest lyst til at give op, men gør det ikke...
Men jeg kan altså ikke sidde i 25 timer om ugen på et kursus uden at min sygdom bliver forværret..
Inden for 14 dage burde jeg få svar på mine klager og afslag, tiden måtte gerne gå lidt hurtigere, det tager sgu pusten fra mig alt det her..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 23:10   #317
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Nu har jeg endnu en gang sendt lidt "brok" til jobcenter + Borgerrådgiveren, og venter stadig på svar på alle mine klager, men der er heldigvis ikke så lang tid til de 4 uger er gået
Er meget spændt på udfaldet
På Mandag starter jeg i ny praktik/udviklingsforløb ( "under protest" ) men når det er "klaret", så har de ikke en finger at sætte på min sag... !!!

Meeen har vel lov at håbe at jeg bliver godkendt til fleks snart (i deres revurdering ) og den praktik bliver stoppet
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2013, 10:19   #318
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Er den nye praktik/udviklingsforløb for at afklare din arbejdsevne eller for at udvikle den så du evt. på sigt kan blive selvforsørgende.

Jeg kunne godt forestille mig at de vil bruge de udviklingsforløb meget langsigtet for at få folk på selvforsørgelse fra deres langvarige KH, da det klart er billigste løsning for kommunen.

Hvad skal du igang med og hvor mange timer om ugen ?

God weekend
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2013, 15:17   #319
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Er den nye praktik/udviklingsforløb for at afklare din arbejdsevne eller for at udvikle den så du evt. på sigt kan blive selvforsørgende.

Jeg kunne godt forestille mig at de vil bruge de udviklingsforløb meget langsigtet for at få folk på selvforsørgelse fra deres langvarige KH, da det klart er billigste løsning for kommunen.

Hvad skal du igang med og hvor mange timer om ugen ?

God weekend
Jeg er på revalidering under hele forløbet ( det eneste positive ved det)
Deres formål er at jeg skal kunne klare et deltidsjob 20-25 timer
Der er klaget over det, ved ikke så meget om timer endnu, rehabiliteringsteamet sagde jeg skulle starte lavt evt 6-8 timer ugentligt..
Men max 2 timer dagligt til start..
Men det du forestiller dig om at jeg skal blive selvforsørgende, det er jeg slet ikke i tvivl om er sandt, de har roterende fis i kasketten, det er jo en af tingende, jeg afventer svar på i min klage som de har 8 dage endnu til at svare på

Er der sket noget positivt i din sag???
Og god weekend til dig
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 08:43   #320
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
herunder citat fra teamet, om begrundelser fra afslag på fleks.

"Rehabiliteringsteamet ser ikke XXX´s reelle arbejdsnedsættelse, herunder skånehensynene, beskrevet eller dokumenteret særligt grundigt.

XXX oplyser XXX om, at arbejdsevnenedsættelsen ikke er grundigt og tilstrækkeligt beskrevet i progressionsrapporten fra leverandøren og at vi derfor indstiller til afslag på fleksjob, da vi ikke kan lægge vægt på noget der ikke er dokumenteret." citat slut.

Det er YDEREST vigtigt, at du forlanger at dit forløb bliver dokumenteret, i den grad der forlanges.
DVS at du ber om, at det beskrives hvilken dokumentation, der er nødvendig, og FORLANGER, at Praktikstedet udføre den den!

Dine egne noteter er formodentlig ikke nok.

Du skal således be sagsbehandler/Teamet om at beskrive hvilken form oa. der forlanges.
Få gerne hjælp til dette af Borgerrådgiveren.

VH POopiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension