K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2010, 09:41   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
revalidering og uddannelse

Jeg vil spørge hvad der sker hvis man har gennemført en uddannelse på revalidering og efter endt uddannelse ved at det vil være umuligt at kunne arbejde 37 t om ugen hvad gør man da?

Uddannelsen startes op i troen på at det er muligt, men tanken hvad nu hvis det ikke er muligt, hvad sker der da?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 10:12   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Jeg vil spørge hvad der sker hvis man har gennemført en uddannelse på revalidering og efter endt uddannelse ved at det vil være umuligt at kunne arbejde 37 t om ugen hvad gør man da?

Uddannelsen startes op i troen på at det er muligt, men tanken hvad nu hvis det ikke er muligt, hvad sker der da?
Bassemanden - så tager man en snak med sin socialrådgiver - og hvis hun/han er enig - påbegyndes en arbejdsprøvning....

Hvis ikke ja, så må du se om du kan bruge den uddannelse du har fået..

jeg kunne ikke gennemføre min udd , desværre (

prøvde så at klare mig selv i arbejdslivet, da jeg havde fået nok af alle de "julelege" kommunen foranstaltede med mit liv

Nu er jeg flexer uden job
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 10:57   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal tale med din SAGSBEHANDLER og forklare situationen. Du vil formodentlig skulle arbejdsprøves for at afklare muligheden for at få bevilget flex- eller skånejob.

Du vil uden tvivl skulle bruge megen dokumentation, for revalidering gives jo udfra at man vil kunne blive selvforsørgende efter endt revalidering.

Hvor mange timer tror du at du kan klare?

Jeg formoder, at du nu er kommet på kontanthjælp..? Sådan vil det fortsætte til du har overstået en eventuel afklaring.
Men alle andre som afslutter en uddannelse og bliver arbejdsløse ender vel også på kontanthjælp...

Måske en alternativ vej vil være deltidsjob med supplerende kontanthjælp.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:18   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
I dag kan man melde sig ind i en a-kasse i 1,5 år(tror jeg det er) og så få dimmentend sats. Man kan også melde sig ind i 1 md i akassen og få dimmentend sats. Forskellen på de to er noget med at man får karantæne i 1 mdr uden penge og den anden får man det ikke.

Men jeg har mødt flere ligesom dig og de tager snak med socialrådgiveren, får arbejdsprøvninger. Nogen får sågar en ny uddannelse ovenpå det.

Hvis du skal have flexjob indenfor det område, så skal du max kunne arbejde omkring 18 timer effektivt om ugen. (Det må gerne være 37 timer hvis du er meget langsom osv.)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse! Nulle-Nut Dit og Dat 17 28-11-2012 23:54
Skåne uddannelse? SvBproblem De Unge 27 03-11-2011 17:45
FRA Pension TIL Revalidering/betalt uddannelse - erfaringer? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 18-02-2011 02:53
Fleksjob og uddannelse josefine Alt det andet 2 18-03-2009 17:46
uddannelse fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-03-2008 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension