K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2012, 01:39   #101
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dennis guzel Se meddelelser
hej,
jeg har lige fået bevilling til førtidspension,har modtaget sygdagpenge i ca.2 år fra 2002 til 2004,derefter modtaget jeg kontanthjælp til slutning af october 2012 mellemtide har jeg været igemme mange arbejdsprøvninger,lægelige undersøgeselse,psykolog undersøgelse,fysterpeut træninger... der blev rejst førtidspension sag 2 gang i 2007 i 2009 hvor jeg fik afslag pågrund af de vurderet at jeg kunne arbejde på kvickly siddende arbejde på kasse og jeg var under alderen 40 man 3. gange pension sag blev rejst siden starten af 2012,den blev anerkendt nu.

når dit sagsbehandler beslutter at rejse pension sag,og hun beskriver ressourceprofillen færdigt med uden fejl sender hun den til hendes leder og fortæller om dit sag og ressourceprofil,hvis leder os siger ok,sender hun den videre til kommunallægen,hvor lægen også skal gennemgår papirene,og skal sige ja eller nej til dit pension,hvor han skal skrive kort om dit sag,derefter ville sagbehandleren sende dit sag videre til hendes leder og de andre sagbehandler lederene,så vil de tage sagen op på møden hver tirsdag,efter deres drøftelse sender sagsbehandleren sagen til socialrådgiver hvor socialrådgiveren gennemgår alle dit papire og skriver om dit sag på ca. 2,3 eller 4 sider,så spørge socailrådgiveren dig om du vil møde op på pension kontoret,dette er om du vil snakke foran pension kontore medlemmer,derefter bliver dit sag videre til pension kontoret,pensions afd. holder møde 2 gange om måneden,hver 14 dage på en måned.
den første møde tager de dit sag op og skrive til dig om de har fået alle dit papire og drøfte om du vil møde op eller om du har noget klage eventuelt om du har klage over at dit sagsbehanlder rejser pension sag til dig.
14 dage efter igen så samles de igen,der beslutte de om du har ret til førtidspension eller om du ikke har ret ligesom jeg fik afslag 2 gange i 2007 og i 2009.

Sådan er den lange periode,håber at dette beskrivelse kan give dig et tegning.god bedring i fremtiden...
Tak for info, men det gør mig ikke klogere med alt det du skriver, i forhold til hvor langt jeg er i sagen. Rækkefølgen som du beskriver lyder ikke som den måde man har gjort det i min sag. Du bruger også andre navne på de forskellige indstandser og det gør det mere rodet for mig. Kommunallægen er det den samme som læge konsulenten? Hvad er det for en sag du mener at sb's leder og andre ledere skal tage op, hvad er det de skal finde ud af? Hvorfor er det mig pensionsafdelingen skulle skrive til hvis de mangler papir, hvis de mangler papir er det vel ikke min skyld, når alle mine papir som skal med i sagen skal afleveres før ressourceprofilen kan laves..Mon du har forstået og sat dig ind i min sag. Søgte du selv ftp eller gjorde din sb det for dig?

Sidst redigeret af LS1980; 17-11-2012 kl. 01:54.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 01:49   #102
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Med det mente jeg at man ikke kan give afslag ved teamet, og at den skal ende hos pensionsnævnet, undskylder min ringe formulering

De skal vel også oplyse om hvad jeg så skal, i tilfælde af et afslag
Jeg var lidt i tvivl om hvad du mente med, at de ikke kunne give afslag, så for at undgå misforståelser fik du hele remsen.

Ja, ved afslag skal du have en begrundelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 02:03   #103
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg var lidt i tvivl om hvad du mente med, at de ikke kunne give afslag, så for at undgå misforståelser fik du hele remsen.

Ja, ved afslag skal du have en begrundelse.
En lille bemærkning er heller ikke af skade, jeg kunne jo have misforstået den

Med begrundelse mener jeg, at hvis de mener at jeg ikke kan få ftp, så skal de vel foreslå noget andet, hvad kunne det være?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 03:22   #104
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dennis guzel Se meddelelser
hej,
jeg har lige fået bevilling til førtidspension,har modtaget sygdagpenge i ca.2 år fra 2002 til 2004,derefter modtaget jeg kontanthjælp til slutning af october 2012 mellemtide har jeg været igemme mange arbejdsprøvninger,lægelige undersøgeselse,psykolog undersøgelse,fysterpeut træninger... der blev rejst førtidspension sag 2 gang i 2007 i 2009 hvor jeg fik afslag pågrund af de vurderet at jeg kunne arbejde på kvickly siddende arbejde på kasse og jeg var under alderen 40 man 3. gange pension sag blev rejst siden starten af 2012,den blev anerkendt nu.

når dit sagsbehandler beslutter at rejse pension sag,og hun beskriver ressourceprofillen færdigt med uden fejl sender hun den til hendes leder og fortæller om dit sag og ressourceprofil,hvis leder os siger ok,sender hun den videre til kommunallægen,hvor lægen også skal gennemgår papirene,og skal sige ja eller nej til dit pension,hvor han skal skrive kort om dit sag,derefter ville sagbehandleren sende dit sag videre til hendes leder og de andre sagbehandler lederene,så vil de tage sagen op på møden hver tirsdag,efter deres drøftelse sender sagsbehandleren sagen til socialrådgiver hvor socialrådgiveren gennemgår alle dit papire og skriver om dit sag på ca. 2,3 eller 4 sider,så spørge socailrådgiveren dig om du vil møde op på pension kontoret,dette er om du vil snakke foran pension kontore medlemmer,derefter bliver dit sag videre til pension kontoret,pensions afd. holder møde 2 gange om måneden,hver 14 dage på en måned.
den første møde tager de dit sag op og skrive til dig om de har fået alle dit papire og drøfte om du vil møde op eller om du har noget klage eventuelt om du har klage over at dit sagsbehanlder rejser pension sag til dig.
14 dage efter igen så samles de igen,der beslutte de om du har ret til førtidspension eller om du ikke har ret ligesom jeg fik afslag 2 gange i 2007 og i 2009.

Sådan er den lange periode,håber at dette beskrivelse kan give dig et tegning.god bedring i fremtiden...
@Denis....

Jeg tror ikke du har læst tråden igennem...

Det er ikke LS1980`s sagsbehandler der søger pensionen....det er LS1980 selv der gør det...

Det passer heller ikke at kommunallægen/lægekonsulenten skal sige ja eller nej...

De må slet ikke tage stilling til hvilken ydelse borgeren skal på...

Med hensyn til de møder på kommunen som de holder....det er altså forskelligt fra kommune til kommune...så medmindre du kommer fra samme kommune som LS1980...ja så kan man ikke bruge det til noget...

Så for ikke at forvirre mere end højst nødvendigt vil det være en god ide hvis du lige læste tråden igennem før du kommer med råd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 12:43   #105
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
En lille bemærkning er heller ikke af skade, jeg kunne jo have misforstået den

Med begrundelse mener jeg, at hvis de mener at jeg ikke kan få ftp, så skal de vel foreslå noget andet, hvad kunne det være?
Muligvis fleks, altså arbejde hvor der er taget hensyn til dine skånebehov.

Men jeg tror også, at en begrundelse kan være, at de f.eks. mener, at der mangler en længerevarende arb.prøvning, behandling der ikke er afprøvet ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 14:42   #106
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Muligvis fleks, altså arbejde hvor der er taget hensyn til dine skånebehov.

Men jeg tror også, at en begrundelse kan være, at de f.eks. mener, at der mangler en længerevarende arb.prøvning, behandling der ikke er afprøvet ell.l.
Skånehensyn har ikke været mig muligt på noget tidspunkt og det er udfra at speciallægen mente at jeg ville kunne klare tilbage i 2009.

Lægekonsulenten mener ikke at hverken skånejob eller fleks er vejen frem for mig. Men derfor ved jeg jo godt at pensionsnævnet kan mene noget andet.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 16:07   #107
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Talking Hvis alle muligheder

Er udtømte, og lægekonsulenten siger, der ikke er noget håb.
Så er den vist god nok.
Det er ikke dine lægers opgave at vurdere arbejdsevnen. Det skal kommunen. Lægerne skal ene og alene vurdere om, du kan blive "rask" eller få det bedre med behandling.

Jeg har selv en uspecifik personlighedsforstyrrelse og det fysiske. Men min kommune sendte mig til en Dr. Pille, (Det eneste menneske, jeg har mødt, der var hurtigere i opfattelsen end, jeg er. Han var et meget behageligt menneske.). Denne dr Pille diagnosticerede mig, som havende den personlighedsforstyrrelse.
Det gjorde ondt, men da jeg fik tænkt mit liv igennem- var det rigtigt. Derfor har jeg haft depressioner fordi, jeg har brugt ufatteligt meget energi på- at "være normal".

Jeg er kvik, så meget energi er brugt på, at være som "alle andre", lære regler- så jeg er meget rigid i min opfattelse af verden og mennesker.
Og: Den EVIGE smertefulde dårlige samvittighed, når jeg har trådt ved siden af.

Det tænker almindelige mennesker garanteret ikke over særligt længe. Men jeg gør! 20-40 år gamle episoder piner mig!

Det hjælper ikke engang særlig meget, at vide jeg er- mærkelig.
Men sådan ér det.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 16:27   #108
Jenzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2012
Indlæg: 11
Styrke: 12
Jenzen er ny på vejen
Jeg er lige blevet færdig med min § 17 , her er hvordan min forløb .

Sidst aug afleverede ansøgning ved skranken , kvittering

Beg okt ( over 1 mdr efter ansøgning) , begynder sb på opdatering af rp . Den er fyldt med fejl og opdigtede "resourcer" osv ,jeg kommenterer , men skriver ikke under .

Midt okt sagen til pensionsområdet , intet "godkendende team " på jobcenter eller andet "godtfolk"
eller lægekonsulent , før den bliver sendt videre ( har dokumentation ) .

7 nov beslutter pensionsområdet at sagen skal overgå til behandling osv .

14 nov bliver jeg tilkendt førtidspension .

Jeg har ikke været i nogen som helst arbejdsprøvning , har "kun" 3 erklæringer , generel helbredsattest egen læge ( 3 år gammel ) , psykolograpport (3 år gammel ) , speciallægeerklæring psykiater (juni 12) .


I henhold til § 17 foreliggende , skal der være truffet afgørelse inden 3 mdr fra ansøgningstidspunktet, eller de skal meddele dig at de bliver forsinket og hvornår de forventer at have færdigbehandlet sagen .
Har i en borgerrådgiver i din kommune , så var det en rigtig god ide at kontakte vedkommende , de kender reglerne til punkt og prikke ( eller finder ud af det ) .
Min pensionssag er helt sikkert gået igennem nu fordi jeg er så træls , og ikke giver op , giver jobcenter og co "grå hår " . Kommer til at savne det lidt

Sidst redigeret af Jenzen; 17-11-2012 kl. 16:30.
Jenzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 16:35   #109
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Jenzen....

Selv i din sag har de brudt loven ved at de ikke har ladet sagen overgå i umiddelbar tilknytning til anmodningen...

I den afgørelse Ankestyrelsen har lavet...der skriver de at selv 3 uger er for sent at lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Men din sag viser jo tydeligt at det kan lade sig gøre at få en førtidspension efter en paragraf 17 på det foreliggende....så det må give LS1980 lidt håb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 18:22   #110
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Er udtømte, og lægekonsulenten siger, der ikke er noget håb.
Så er den vist god nok.
Det er ikke dine lægers opgave at vurdere arbejdsevnen. Det skal kommunen. Lægerne skal ene og alene vurdere om, du kan blive "rask" eller få det bedre med behandling.

Jeg har selv en uspecifik personlighedsforstyrrelse og det fysiske. Men min kommune sendte mig til en Dr. Pille, (Det eneste menneske, jeg har mødt, der var hurtigere i opfattelsen end, jeg er. Han var et meget behageligt menneske.). Denne dr Pille diagnosticerede mig, som havende den personlighedsforstyrrelse.
Det gjorde ondt, men da jeg fik tænkt mit liv igennem- var det rigtigt. Derfor har jeg haft depressioner fordi, jeg har brugt ufatteligt meget energi på- at "være normal".

Jeg er kvik, så meget energi er brugt på, at være som "alle andre", lære regler- så jeg er meget rigid i min opfattelse af verden og mennesker.
Og: Den EVIGE smertefulde dårlige samvittighed, når jeg har trådt ved siden af.

Det tænker almindelige mennesker garanteret ikke over særligt længe. Men jeg gør! 20-40 år gamle episoder piner mig!

Det hjælper ikke engang særlig meget, at vide jeg er- mærkelig.
Men sådan ér det.
Alle muligheder er udtømte. Mener ikke at have skrevet at mine læger skulle have udtalt sig omkring arbejdsfunktionen.

Mine læger osv har vurderet min funktionsevne og omkring arbejdsevnen er det sb og lægekonsulenten (hos kommunen)
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension