K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2008, 01:07   #1
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
pension eller ej (ved ikke hvad ben jeg skal stå på)

Kære alle,

Jeg har pt en revalideringsansøgning om uddannelse, som har været syltet og som jeg ikke har fået svar på endnu. Jeg anmoede om at få den behandlet for lige knapt et år siden (har endnu ikke fået min opdaterede sag / ressourceprofil).

Jeg er bevægelseshandicappet, og jeg har tillige visse kognitive vanskeligheder. Samtiddig hermed, har jeg dog ressourcer på det samfundsfaglige og sproglige område, der ligger over normalområdet.

Jeg har overfor min kommune påpeget, at jeg ikke har noget alternativt forsørgelsegrundlag, dette er sket i forbindelse med at kommunen har påbudt mig ikke at være på kontanthjælp, hvis jeg starter på studiet; men de har samtidig undladt at behandle min sag - og de har undladt at give mig dette som en afgørelse, trods det, at jeg har bedt om dette.

Jeg modtager invaliditetsydelse og vil gerne vide om jeg kan overgå til pension, hvis jeg pludselig ikke er berettiget til kontanthjælp? (gamle regler 2003).

Derudover vil jeg gerne spørge til hvad jeg generelt kan gøre for at få behandlet min sag; jeg føler mig urimeligt behandlet, idet kommunen har trukket sagen, så længe at en klage kan forekomme meningsløs.

PS. Jeg har fra mine sagsakter konstateret at jeg pt. er sygemeldt, med den begrundelse at man ikke kan finde noget tilbud til mig i pågældende forvaltning (JKS). Dette til trods for at min sidste praktik/ aktivering har været på fuld tid (37), og at jeg har haft nogle få timer som korrekturlæser, og dette har jeg stadig, når lejligheden byder sig. (dog under kontanthjælpen, så det modregnes)

PPS. Har ikke været i aktivering praktik eller lign. siden 01.01.2008 selvom det fra udredning fremgår at jeg kan få en depression, hvis jeg ikke får følelsen af at kunne udnytte mine evner.

Håber meget at nogen har mod på at give råd.

hilsen Superhoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 09:46   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Superhoax jeg syntes at selv om det kan forekomme meningsløst for dig at klage så er det den vej du skal gå alligevel , jeg kan ikke se om kbh har en borgerrådgiver (det kan andre fra kbh sikkert oplyse ) men hvis de har så er det nok en god ide at få en snak med denne...

Ellers ville jeg hvis jeg var dig skrive sagen ned og sende den til borgmesteren samtidig sende den til sagsbehandler , og til hele kommunalbestyrelsen hvis det kommer til det, send den også gerne til lederen af jks ...

Kbh kommune er efter hvad jeg har erfaret noget nær umulig at kickstarte så derfor ville jeg sende en klage til så mange mennesker , sådan at man over hele linjen blev klar over den omgang smøl der foregår , det er dybt kritisabelt de burde stå klar over hele linjen til at hjælpe dig igang når det nu er det du gerne vil , det er det de skriger på hele tiden og det er det man kritisere syge for ikke at ville , så hvad hulen tøver de for ....

Så en klage ville være på sin plads, jeg kender ikke så meget til invaliditets ydelse så der melder jeg pas og håber at andre kommer på banen vil jo nødigt skrive noget der er helt hen i vejret . men en klage kan jeg altså anbefale dig at skrive...

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 10:14   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
JA, Københavns Kommune har en borgerrådgiver, læs lidt om denne afdeling på.: www.borgerraadgiver.kk.dk så vil du opdage at Hejdiens råd er den rigtige vej. Læs også årsrapporten for 2007. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 10:30   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Mange tak for svarene det lunede, Jeg har allerede klaget til beskæftigelsesborgmesteren (Jakob Hougaard) men det kom der ikke noget positivt ud af,så jeg vil se nærmere på borgerrådgiveren og ellers følge med her på siden.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 18:05   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Superhoax.
Prøv også at klikke på ordet "revalidering" ude til venstre i den blå oversigt, på forsiden. Så kommer der frem et par indlæg om revalidering og henvisninger til Videncenter. Lad os andre hører om dine erfaringer når du kommer så langt. Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller hvad?? oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-05-2012 06:20
Cykel eller scooter? Hvad skal jeg vælge? PiaL Hjælpemidler til handicappede 21 29-04-2011 08:55
Pension: Selv eller hvad? Evy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-11-2009 04:30
pension eller hvad ? sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 12:44
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension