K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2011, 17:13   #1
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
Som ramt af lynet!

Hej med jer alle sammen, Har et par små spørgesmål som jeg er ved at blive vanvittig af Jeg er på kontanthjælp ( venter på en afklaring på 6 år ) , i 2009 fik jeg tabt arbejdsfortjeneste på xxxxx og efter nogen tid har jeg afleveret dem retur til forsikringen da jeg ikke skulle have dem alligevel og nu mener kommunen at jeg skal straffes for at have modtaget dem og vil have samme beløb tilbagebetalt til dem ... Kan det virklig være rigtigt at jeg skal betale samme beløb 2 gange til først den som har sendt dem og 1 gang mere til kommunen ?????? Er ved at tabe modet og bare give op for ligemeget hvor meget jeg kæmper mod systemmet så kommer der altid noget nyt som de kan smide i hoved på mig...

Der var engang hvor jeg syntes at vores system var super....Gør jeg slet ikke mere, nu er det vist sådan at hvis man er nede jamen så tramper de da bare en endnu mere ned.

Sorry for sure opstød herfra og god søndag til jer alle
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 17:44   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det må være en fejel,hvis du har modtaget penge som skulle returneres ,så har du jo ikke noget der skal modregnes.

Så må du finde beviserne på at de er blevet retunreret,så tror jeg det er ude af verden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 18:09   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Delph Se meddelelser
...Kan det virklig være rigtigt at jeg skal betale samme beløb 2 gange til først den som har sendt dem og 1 gang mere til kommunen ??????
Jeg synes, at du skal slå kold vand i blodet. Det som du fik er nok et opkrævning fra opkrævningskontoret hos Folkeregister/Kommunen.

Det som du skal gøre er at sende en mail til dem/opkrævningskontoret med din forklaring og med kopi af den dokumentation på, at pengene er blevet betalt af dig tilbage.

Du er ikke alene, der er mange klager over sager som din.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 18:13   #4
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
Det har jeg gjort og min advokat har også klaget, men de er fast på at jeg skal aflevere dem til dem også... kan slet ikke se logiken i det at de skal have noget når pengene er retuneret. hvis jeg skal det står jeg med garanti uden tag over hoved til mig og min datter.

kan man egentlig anke den til retten ?
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 18:21   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ja.... og hvis du har indboforsikring med retshjælpsdækning kan du få sagsomkostninger betalt, fordi det er en decideret og klar tvistsag.

Men du anker ikke til retten fordi du må først anlægger en sag mod kommunen og du kan anke på senere tidspunkt hvis du få ikke medhold. For mange lyder det vildsomt nå de hører "retten" og "anlægge en sag". Men faktisk så det er ikke så kompliceret en affære.
Hvis jeg var dig ville jeg gøre det hurtigst muligt, for at få fred og stoppe kommunens kreativitet.

Men først så skal du have noget som retten kan forholder sig til. Jeg går ud fra at du har allerede kommunens afgørelse som du har klaget over og fik ikke medholdi i din klage.

Sidst redigeret af Karo; 04-09-2011 kl. 18:57.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 18:45   #6
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Hvis jeg ikke tager helt fejl, skal kommunen sende dig en skriftligt afgørelse og vejledning til at anke den ved nævnet.

Der anker du så kommunens afgørelse med dokumentation og da du har en advokat burde han tage aktion på det
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 19:58   #7
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
" var lige nød til at ligge mig lidt, da mit hoved er ved at springe og nakken er ved at falde af...lol"

Karo - Ok tak for svar. og jo har alle samtlige papir, ringer til advokaten i morgen også må han anlægge en sag. Jeg har også kviteringer fra banken hvorpå at pengene blev retuneret. samt fra forsikringen. Så jeg burde jo have alle papirene...

Pyt- Ja men jeg fik afgørelsen mens min advokat er stadig på ferie , men skulle meget gerne være vendt tilbage i den her uge som kommer.
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 20:11   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Hvis jeg ikke tager helt fejl, skal kommunen sende dig en skriftligt afgørelse og vejledning til at anke den ved nævnet.
Lige præcis.

Hvis du ikke har modtaget noget med en ankevejledning, så skriver du en klage over deres beslutning.

"Jeg ønsker at klage over jeres afgørelse vedr. tilbagebetaling af kontanthjælp for perioden xx/x-xx/x 20xx.
Jeg vedlægger dokumentation fra forsikringen hvoraf det fremgår, at det var en fejl, at jeg fik beløbet udbetalt.
Jeg vedlægger ligeledes dokumentation for, at det skyldige beløb er betalt tilbage til forsikringen.

Hvis kommunen fastholder sin afgørelse forventer jeg, at få dette på skrift, med klagevejledning.

Med venlig hilsen Delph + cpr.nr.
"

Noget i den stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 20:20   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Delph Se meddelelser
Karo - Ok tak for svar. og jo har alle samtlige papir, ringer til advokaten i morgen også må han anlægge en sag. Jeg har også kviteringer fra banken hvorpå at pengene blev retuneret. samt fra forsikringen. Så jeg burde jo have alle papirene...
Delph, som regel starte man sagen med, at man orienterer modparten om, at man vil anlægge en sag og hvorfor.
Man giver modparten et svarfrist på fks. 10 dage med orientering om en evt. stævning.

Det er vigtigt, fordi på den måde fremskynder man behandlingstid i Byretten ( det er der hvor du skal anlægge din sag ).

Hvis I gøre det på den måde, så er det også en mulighed for, at kommunen kommer alligevel på andre tanker…..

Kommuner har ikke særlig meget respekt for advokater, men med domstolene er det straks noget andet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjobber hårdt ramt af stramninger. supersus Politik og Samfund 2 27-02-2012 16:02
Forældre hårdt ramt af det offentlige! buster Politik og Samfund 9 31-07-2011 13:01
Kontanthjælpsloft-ramt søges! FlemmingC Politik og Samfund 2 26-04-2010 12:53
langtidssyge ramt buster Dit og Dat 4 27-10-2008 09:23
Centralismen har ramt Danmark Stella Politik og Samfund 0 06-11-2007 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension