K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2009, 19:26   #31
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ragdoll...

...hvor fandt du dit første citat i dit sidste indlægt til denne tråd?
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 20:15   #32
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Først....

....mange tak for dit svar ang. eksportable ydelser, det var det jeg havde forestillet mig men ville lige være sikker.

Du skriver senest:

Citat:
.....og derfor kun skal anvende dansk lovgivning alene, under forudsætning af, at Danmark ikke modregner pensioner fra medlemsstater i en dansk pension eller medregner dem i indtægtsgrundlaget, jf. Danmarks erklæring til art. 89, bilag VI, afsnit Danmark, nr. 7 i EF-forordning 1408/71.
Her vil jeg gerne spørge, hvis den Danske stat ikke må medregne en pension fra et andet EU land i indkomstgrundlaget, betyder det så at de heller ikke må lægge den pension man får fra udlandet, som grundlag for udregning af skat?

Det citat jeg har skrevet, stammer fra det link du havde i foregående indlæg,
http://www.europarl.europa.eu/meetdo...9/749969da.pdf
Side 2, næsten øverst, Kommisionens bemærkninger.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 21:43   #33
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Dobbeltbeskatning

Danmark og Storbritannien har indgået en dobbeltbeskatningsaftale vedrørende indkomst og formue. Dobbeltbeskatningsaftalen bygger i vidt omfang på kildelandsbeskatning, dvs. du skal betale skat i England af din pension og anden indkomst fra England.

Eventuel dobbeltbeskatning ophæves typisk ved creditnedslag i bopælslandet, dvs. at indkomstskat betalt i kildelandet giver nedslag i indkomstskatten i bopælslandet.

Dobbeltbeskatningsaftalen indeholder en særlig bestemmelse om succesiv beskatningsret, hvilket medfører at kildelandet, her England, i visse tilfælde bevarer den fulde beskatningsret i det tilfælde at bopælslandet ikke beskatter en given indkomst efter interne regler.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 10:56   #34
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hjælp....

....jeg har fået brev om antagelse af min sag om kommunens behandling af min ansøgning om hjælp til behandling af mine tænder. Og jeg har også mit journal-nr. hos ankestyrelsen, men hvordan finder jeg lige min sag inde på deres hjemmeside?

Er der nogen der kan hjælpe mig?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 18:42   #35
amar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
amar er ny på vejen
Hej
Jeg har fået tilkendt førtidspension med 38 ud af 40 bopælsår i Danmark. 4/5 reglen er ikke nævnt.
Jeg er 35 år gammel, og har boet et par år i England som au pair og knap et år i Schweiz som tjener.

I tiden i England havde jeg bare en europæiske rejseforsikring. Hvordan skal jeg kunne kræve pension fra England?
amar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere om ret til fuld pension og EF-forordning 1408/71 brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 02-02-2010 20:05
Håb for brøkpensionister der omfattet af EF-forordning 1408/71 brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 55 15-12-2009 11:54
Brøkpensionister og EF-forordning 1408/71 brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 11-12-2009 11:42
Brøkpension, EF-traktaten, EF-forordning 1612/68 og EF-forordning 1408/71 brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 5 11-09-2009 12:45
Brøkpensionister, EF-traktaten, EF-forordning 1612/68, EF-forordning 1408/71 brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 24-07-2009 17:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension