K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 15:00   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob

Jeg skal på torsdag til indledende møde med ekstern samarbejdspartner (Hartmanns) om arbejdsprøvning ifb. med ansøgning om fleksjob.

Jeg er, fra Hartmanns side, blevet bedt om at gøre mig nogle overvejelser omkring hvilket fag min arbejdsprøvning skal foregå i. Og jeg er totalt BLANK omkring det. Jeg må ikke komme i arbejdsprøvning i det, jeg har været i revalidering i (lægesekretær), som egentlig er det fag eller nært beslægtet, som jeg gerne vil være i.

Så til spørgsmålet
Hvad er det, de skal bruge en arbejdsprøvning til, hvis jeg fx kommer i en børnehave, butik eller andet? Og hvorfor bliver man arbejdsprøvet i noget, som man ved, man ikke kommer til at arbejde med fremover? Det er jo ikke "målbart" så?


Dernæst:
Min arbejdsprøvning er kun 6 uger - og kun 6 uger fordi jeg er uden forsørgelsesgrundlag. Ellers kunne det være i 13 uger. 6 uger er kort tid, fordi jeg så nemt bliver stresset. Og fordi de (JC) vil have, at jeg starter ud med 25 timer (helt til grin - og mega pres på mig). Stoppede på 17 timer i revalidering og det var NOK.

Kh
Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 15:54   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Arbejdsevnemetoden skal du kende..

Kære Mumrik

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

her får du svar på hvad og hvorfor. Længden på hvad DU kan klare er DIT helbred og ikke hvad andre mener hvad du kan klare. God læsning.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 15:58   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er sandsynligvis fordi at du skal afprøves indenfor 2 forskellige fag, det er typisk noget sagsbehandleren bliver spurgt om når det skal afgøres vedr flex om der er prøvet andre fag ? og typisk et fag med lette belastninger, det er ihvertfald den forklaring jeg har hørt. Det er bla for at se om du kan nå et højere timetal indenfor et andet erhverv.

Jeg er selv afprøvet indenfor Kontor, og nu lager/butik.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 16:47   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Husk nu at passe på dig selv i den arbejdsprøvning, ikke blive der længere end du kan holde til.....

Skal Hartmanns hjælpe dig med at komme i praktik?

Praktikken er jo til for at finde ud af hvilket fag/job man kan holde til.

Du skrive, hvorfor bliver man arbejdsprøvet i noget, som man ved, man ikke kommer til at arbejde med fremover?

Hvorfor skulle du ikke komme til at arbejde indefor det du bliver afprøvet i ?

Det kan jo netop være at du opdager noget nyt at arbejde med, når du bliver afprøvet, så prøv ikke at være så negativ over denne afprøvning, du skal bare huske på ikke at blive længere, end du kan holde til fysisk/psykisk, det går praktikken også ud på..... et realistisk billed af dig og dine evner....

Held og lykke, og prøv at huske at blive i din gamle tråd omkring Hartmanns, det kan være meget forvirrende for nogle at skulle bruge 2 tråde for at hjælpe.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 22:18   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Peter, tak for linket, det læser jeg lige, inden jeg skal til møde torsdag

Supersus, tak for dit tydelige svar, så forstår jeg bedre, hvordan det hænger sammen

Te-pigen, vil gerne starte med at sige, at jeg absolut IKKE er negativ over arbejdsprøvningen (det var ihvertfald ikke intentionen at det skulle negativt), prøver bare at få svar på nogle spørgsmål, som fylder i mit hoved. Jeg går skam i arbejdsprøvning med åbent sind, alt andet ville ikke være mig!

Og så skal jeg nok huske på jeres gode råd om, at mærke efter hvad JEG kan klare og ikke hvad andre forventer, jeg kan klare (det sidste bliver godt nok den største udfordring) hehe.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 23:53   #6
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Mumrik

Jeg er blevet tilkendt ftp p.g.a kronisk stess. HUSK at stress altid starter i det små - så pas på dig selv
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 08:28   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser

Og så skal jeg nok huske på jeres gode råd om, at mærke efter hvad JEG kan klare og ikke hvad andre forventer, jeg kan klare (det sidste bliver godt nok den største udfordring) hehe.
Det er nemlig rigtig svært, men prøv .......
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:55   #8
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Hej Mumrik

Jeg er blevet tilkendt ftp p.g.a kronisk stess. HUSK at stress altid starter i det små - så pas på dig selv
Jeg ved det, men "hører" det alligevel ikke, hvis du forstår, hvad jeg mener...
Men prøver at blive bedre til at passe på mig selv
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:56   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Det er nemlig rigtig svært, men prøv .......
Tak Te! Prøver det bedste jeg har lært
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 20:18   #10
til_grin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
til_grin er ny på vejen
Arbejdsprøvning - ny start?

Hej Mumrik.
Te-pigen har på sin vis ret - loven er sådan, at hvis man kan varetage et andet job end det, man er uddannet til, så skal man det. Så man skal prøves af i andre brancher for at udelukke, at du kan varetage et job på alm. vilkår i en anden branche. Du får faktisk mulighed for at prøve noget, du ellers ikke har arbejdet med - det kunne være at arbejde i en blomsterhandel, hvis du elsker blomster, lagerarbejde eller opfyldning i et supermarked, hvis du elsker at rydde op. Prøv at tænke over, hvad du kan lide at beskæftige og omgive dig med. Spørg evt. dit netværk, hvad du er god til ud over dit gamle job - måske er du kreativ og er god til at sætte unge handicappede igang med projekter, måske er du en dygtig sælger i en garnbutik, hvis du selv strikker osv. Tænk ud af boxen - jo mere, du selv bidrager med, des bedre står din sag og des sjovere bliver arbejdsprøvningen. Det er sådan set positivt nok, at man bliver spurgt om, hvad man kunne tænke sig at arbejde med - det giver jo større chance for succes og de fleste får energi af et spændende, sjovt, udbytterigt arbejde (nogen af os fungerer desværre ikke sådan men det er en anden historie...). Arbejd med og se det som en chance for at starte forfra - hvis det ikke lykkes, så er du skridtet nærmere et fleksjob. Men tænkt, hvis du kunne få et godt forløb med en viden om, at du kan andet end det, du troede? Det er det, de går efter. Og det man ikke kan, det kan man lære, hvis bare interessen er der. Praktikken skal også være reel - du kan ikke blive sjælesørger for et sogns trængende sognebørn medmindre det er realistisk, at der findes sådan et job. Og husk så, at kommunen forsøger at få dig tilbage, så du kan forsørge dig selv. De er ikke din fjende men skal dokumentere, hvis du ikke kan og hvad det er, du ikke kan. Held og lykke.
til_grin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 56 07-04-2013 09:45
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob mor4 Spørgsmål ang fleksjob 6 11-08-2008 13:28
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension