K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2014, 21:59   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Der er forskel på hvordan tingene gøres i de forskellige kommuner kan jeg se ud fra hvad jeg beskriver og Nøgne Tæer beskriver.
I min Kommune beskrives ALT af Arbejdsgiver.
Min sidste afprøvning foregik i en mindre virksomhed, jeg havde en tæt kontakt til min jobkonsulent (fra anden aktør).

Ud fra de oplysninger jeg havde givet konsulenten undervejs, og de oplysninger han fik fra chefen og min kontaktperson på stedet, skrev konsulenten en fyldestgørende rapport til kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 22:03   #42
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg synes det er bekymrende hvis det ikke er klart hvem der styrer den praktik og dermed også er forpligtet til at dokumentere den... kommer der ikke styr på det, så er der jo ikke meget ved at gå rundt der, det er både formålsløst og spild af tid.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 23:04   #43
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Web, jeg ved det godt. Det er nok min måde at skubbe det hele lidt væk på. Pg det at lave lidt gas med det, gør det lidt nemmere for mig at skrive hvad jeg kan og ikke kan

Vovse og nøgne tær, jeg tager kontakt til jobkonsulenten i morgen, så håber jeg hun er til at træffe, så der kan komme styr på hvem der skal dokumentere min AP.

Nu vil jeg gå i seng, er mega træt. Min sidste indlæg har ikke været ander end stave fejl og mærkelige sætninger og ord, så prøv igen i morgen når der forhåbentlig er kommet lidt mer energi

Igen tusinde tak for hjælpe fra alle, det er sgu rørende og betryggende at have jer
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 23:12   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Igen tusinde tak for hjælpe fra alle, det er sgu rørende og betryggende at have jer
Flere af os kender de ting du kæmper med, så den dårlige samvittighed kan du godt gemme væk.

Bare skønt, at nogen kan bruge det jeg skriver.

Hvis bare jeg kan gøre, så nogle andre ikke skal gennem de samme opslidende kampe, som jeg selv måtte igennem, med kommunen, så har det hele ikke været helt forgæves.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 14:50   #45
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak vovse, jeg skal vænne mig til det her inde, så det er virkeligt dejligt med støtte, og jeg kan bruge alle råd og vejledning

En lille update, jeg fik afleveret ansøgningen til aktindsigt igår, det var sgu ikke nemt. Hende der stod i skranken ville sgu ikke skrive under for modtagelse, og det endte med at jeg fik en af de ældre i skranken til at skrive under. Hun var bange for at gøre noget forkert, da det var første gang hun havde fået sådan en i hånden, men der styr på det nu.

Jeg har prøvet at kontakte jobkonsulenten,men uden held. Hun er der først i næste uge, så der får jeg fat i giraffen.

Kæft mand, det at tage sagen i egen hånd er både skræmmende og hårdt, meget mere end jeg regnede med, jeg havde det rigtig dårligt igår og havde kvalme og ondt i maven, da jeg skulle få styr på de to ting, men jeg fik det meget bedre da det var overstået.

Vi havde tjekket aldi, og de havde tilbud på mapper osv, så købte 5 mapper. Også vil jeg i løbet af den tid når Energien er der, lige så stille prøve at få styr på sagen og alle mine papirer.

Så nu tager jeg en dag afgangen, det er den nemmeste måde for mig at kapere det hele på. Skal starte nye piller i aften, så håber jeg dælen dulme ikke jeg bliver syg igen, for jeg er totalt drænet for energi. Savner bare en nat hvor jeg kunne sove igennem uden at skulle vågne pga den skod ryg

Nu vil jeg gå ud til kæresten, og fortælle hende at jeg elsker hende det har man med at glemme når livet, ikke er god mod en
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 15:55   #46
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Trex
Godt gået. Du vil opdage at det giver dig selv ro på når du får ting sat i system så det bliver overskueligt
Dejligt at se du fik overskud til kæresten. Det er alt værd at have et godt bagland
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 20:19   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Kæft mand, det at tage sagen i egen hånd er både skræmmende og hårdt, meget mere end jeg regnede med, jeg havde det rigtig dårligt igår og havde kvalme og ondt i maven, da jeg skulle få styr på de to ting, men jeg fik det meget bedre da det var overstået.
Ja, det kan godt være grænseoverskridende i starten, men det er en skøn fornemmelse, når man er kommet over den første hurdle.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 12:41   #48
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
LG og vovse, tusinde tak for svar jeg har ikke droppet det her, har bare haft en travl weekend, 2 fødselsdage det kan også blive for meget af det gode puha. Så brugte resten af søndagen på at slappe, og kæresten og jeg fik gået en lille tur i skoven. Det hjalp på humøret, men min ryg var sgu ikke lige så glad for turen som jeg var, men det var dejligt med noget frisk luft og se naturen mens solen skinnede.

Igår på AP, gik det også ok. Jeg skulle tjekke området vi passer om alt var i orden, det tog ca 50min med 3-4 pauser at gå det hele igennem. Så da jeg kom tilbage aflagde jeg rapport, også var min dag overstået. Men må indrømme at der var heller ikke mere at komme efter, og jeg var virkelig klar til at køre hjem.

Jeg kom til at tænke på igår, at selv der hvor jeg startede på metadon og havde det aller bedst, der kunne jeg stadig kun lave noget max 15-30min også gik resten af dagen med at slappe af og komme mig.
Og kom til at tænke på, at på tidspunktet tog de kun nogle af de smerter jeg havde i det daglige, men de har aldrig hjulpet mig til at kunne arbejde mere af gangen end de 15-30 min. Også troede jeg alligevel blindt på, at jeg kunne gå ud og tage 2x3 timer i ugen.

Det er ind i mellem som om at der er lidt forsinkelse på de ting, jeg fortager mig. Bla det jeg lige har beskrevet, hvis jeg lige havde stoppet op og tænkt tilbage, så burde jeg have tænkt, at jeg aldrig har arbejdet 3 timer i streg efter min operation.
Efterfølgende har jeg tænkt Over hvad der skete, da jeg så arbejdspladsen, og de opgaver jeg skulle lave. Jeg blev simpelthen rigtig rigtig glad, for jeg har virkelig savnet arbejdsmarkedet og mit arbejde. Så jeg tænkte bare fedt mand jeg er på vej tilbage!! Uden at sætte spørgsmål til mig selv og min ryg

Hvorfor jeg skrev alt det her ved jeg ikke, men hvis der kommer andre som er på vej ud i AP, som læser dette og er lige så ivrig som mig. Så prøv og brems op og mærk efter i kroppen og sindet om man virkelig kan de ting man sidder og siger ja til?
Det der skete for mit vedkommende, er at jeg blev og er stadig meget ked af at jeg ikke kan tage de timer som jeg troede jeg kunne.og fra at være rigtig glad og har den følelse af, at man skal ud og erobre arbejdsmarkedet på ny. Ja så ryger man bare totalt ned i kælderen igen, og det bliver bare endnu svære at komme den lange vej op igen.

For mit vedkommende, så har jeg altid været rigtig glad for at arbejde. Og jeg har dårlig samvittighed over at gå hjemme, og være afhængig af systemet. Og når folk kommer og spørger til en, og siger "du har da også gået hjemme længe, du må da snart skulle igang igen .?" Jeg hader det spørgsmål og får lyst til at svine folk til, når de snakker sådan til mig. Så i stedet for et pænt svar, bliver det noget lign med at, jeg skal da ikke igang igen. Jeg har set "dovne Robert" det er da sådan et liv alle ønsker sig. At det overhovedet ikke passer på mig og tusinde andre, gider jeg slet ikke bruge tid på at forklare vedkommende.

Et lidt trist og bitter indlæg, men nogen gange skal det bare ud. Men der er stadig liv, selv om jeg ikke lige har ladet høre fra mig. Det har bare været en hård weekend og det at skulle være social en hel weekend er sindssygt hårdt syntes jeg,så er det dejligt at komme her ind og vide at andre her inde, sidder med de samme tanker og føelser

Hilsen en rigtig træt sønderjyde
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 22:33   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
LG og vovse, tusinde tak for svar jeg har ikke droppet det her, har bare haft en travl weekend, 2 fødselsdage det kan også blive for meget af det gode puha. Så brugte resten af søndagen på at slappe, og kæresten og jeg fik gået en lille tur i skoven. Det hjalp på humøret, men min ryg var sgu ikke lige så glad for turen som jeg var, men det var dejligt med noget frisk luft og se naturen mens solen skinnede.
Med en ryg som din skal der nok ikke så meget til før det går helt galt.

Det lyder som om, at du er begyndt, at tænkte på dig selv, og passe på dig.'
Det er rigtig godt, og ikke et sekund for tidligt.

Jeg kom i tanker om et par erfaringer jeg har gjort mig m.h.t. ryggen.

Når du har en fremadglidning i lænden, så bør du være opmærksom på din ryg-holdning i alt hvad du laver.

Jeg har altid haft det rigtig godt med, at gå en lang tur, men ind i mellem har jeg også oplevet, at det har forværret rygsmerterne.
Årsagen er, at når jeg går hurtigt, som hvis jeg f.eks. skal nå noget til bestemt tid, så svajer jeg i ryggen, altså bøjer ryggen bagover.

Og det er ikke godt når man har en fremadglidning i lænden.

Da jeg flyttede i en ny lejlighed forrige år var der selvfølgelig nogle ting, der skulle hænges op på væggene, så jeg gik rask i gang med boremaskinen.
Nogle steder var det noget meget solidt murværk, så jeg måtte lægge kræfterne i.
Og det kunne ryggen ikke lide.

Da jeg tænkte over det gik det op for mig, at når jeg stod og pressede på boremaskinen bøjede jeg bagover i lænden.

Da jeg skulle bore igen et par dage senere var jeg opmærksom på ryggens holdning, og koncentrerede mig om ikke, at bøje bagover.
Og så var der ingen problemer med ryggen.

Så prøv at være opmærksom på holdningen i din ryg, uanset hvad du laver.

De seneste år er jeg blevet obs på, at jeg tit ligger og spænder om natten. En gang vågnede jeg og var meget bevidst om, at jeg sekundet forinden havde ligget på ryggen og været lige så spændt som en flitsbue (ingen overdrivelse).
Så tror da pokker, at min ryg gjorde ondt lige fra morgenstunden, det var jo igen den der med, at bøje bagover.

Den slags spændinger viser sig ofte som skæren tænder/bide tænderne sammen.

Jeg har efterhånden fundet ud af, at mine natlige spændinger hænger sammen med en sløv fordøjelse. Og det problem arbejder jeg på at løse, og gerne finde årsagen til.

Så prøv lige, at skænke din fordøjelse lidt opmærksomhed.
Nogle af symptomerne er:
Luft i maven, oppustet.
Hård afføring.
Smerter i nakke/baghoved.
Træthed, mangel på energi.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 11:26   #50
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for svar vovse

Ang ryg stilling, den er jeg klar over. Alt der hedder forover bøjet arbejde, er bare en Big No Go! Og stå stille og stå og snakke dur heller ikke, så hvis jeg ikke kan bevæge mig, så sætter jeg mig i hug og hviler ryggen op mod en væg. Så kan jeg bedre holde til at snakke, folk ser godt nok lidt underlige ud når jeg bare pludselig sætter mig i hug

Det jeg faldt over du skrev, var fordøjelsen. Jeg har meget hård mave, og sover ikke ret meget, og lige nu har jeg poser under øjnene på str med bære poser, så meget at min bror begyndte at kalde mig posedamen fra Kvickly men har kontaktet smerteklinik, og der blev udskrevet både pulver og dråber jeg skal prøve, så håber dæleme jeg kan få en normal mave og alm toilet tider igen

Så dine svar er meget brugbare

Jeg har ikke været på nogle dage, jeg har et nært famile medlem. Som var med i en bil ulykke, hun er uden for livs fare men det fylder meget for mig lige nu. Plus tandrem i vores bil sprang i forgårs, så nu går jeg og er bange for at topstykket og ventiler osv er totalt smadret. Til dem der ikke ved hva det betyder, så kommer det til at koste en formue, som vi ikke har lige nu.

Så hvis jeg ikke er her inde og svare på spørgsmål, så er det fordi at der er totalt kaos i mit liv lige nu, jeg føler jeg svigter her inde men der er bare så meget lige nu, og har problemer med at overskue det hele det føles bare som om ind i mellem at man bare ikke må få en pause til at samle kræfter, så vi kan komme oven på igen. Men er stadig meget glad og taknemlig for alle svar og hjælp jeg for
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension