K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2011, 16:25   #1
Aicha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Aicha er ny på vejen
Hvornår går den ind ?

Hej . Jeg er ny her inde , Jeg hedder aïcha . Og jeg er blevet bevilliget pension fra den 1-1-2012. . Men igår da jeg tjekket min konto ,, var der kun gået det der svare til kontanthjælp ind ? Er der nogle der ved noget om hvornår min pension går ind og hvad sådan en er på ?
Det skal lige siges at jeg er meget ked af at skulle været på førtidspension , som blot 22 årige , Så ingen lykkeønskinger tak .

Knus fra aicha.
Aicha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2011, 16:35   #2
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
pensionen er bagudbetalt, så den kommer til udbetaling sidste hverdag i januar måned

Tillykke med pensionen
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2011, 16:50   #3
Aicha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Aicha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
pensionen er bagudbetalt, så den kommer til udbetaling sidste hverdag i januar måned

Tillykke med pensionen

Jeg fik afvide jeg ville få til januar mdr os ? Derfor har jeg fået udskudt nogle regninger :/
Aicha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2011, 18:24   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Beløbet skulle være på CA 12.000 kr efter skat. Men det kommer måske lidt an på fradrag og den slags (ved ikke så meget om den slags).....

Hvis du er pensionist fra d 01-01-2012. Så bør pensionen udbetales den sidste hverdag i Januar. Det er det de kalder Januar beløbet.

Så det lyder til at du har fået udbetalt kontanthjælp her d 30 December. Hvilket er normalt og helt korrekt.

Din første pensionsudbetaling vil derfor først gå ind på din konto Tirsdag d 31 Januar.

Håber du kan få rykket regningerne yderligere. Der vil nok være forståelse for dit problem mht overgangen fra kontanthjælp til førtidspension.

Og ingen lykønskninger herfra. Men en krammer er der altid plads til.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2011, 22:05   #5
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Helt rigtigt hvad Ninja også skriver som jeg - da du er pensionist pr. 1.1. 2012, så er du berettiget til din første januar udbetaling den 31. januar 2012 (som er januar lønnen).

Omkring boligsikring, så vil du sikkert stige, da da der er andre regler for førtidspensionister, og her er du berettiget til den nye udbetaling den 1. januar 2012, da den er forudbetalt.

Det har kommunen måske ikke færdigbehandlet, og du vil istedet få reguleret din boligsikring, og til 1. februar udbetalingen, få både for januar og februar.

NOTE: Januar måned kan der ligge en efterbetaling som kommunen selv trækker, for den boligsikring du har fået i januar, som er udregnet efter andre regler end den til pensionister. Men altså kun hvis kommunen ikke alllerede har beregnet, og du ved at du får den nye boligsikring for førtidspensionister udbetalt den 1. januar 2012.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 03:06   #6
Aicha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Aicha er ny på vejen
Ninja : tak for knuset
Mht til boligen , så vil den stige , men ved heller hvor meget inu , (. Jeg bor på et opholdssted)
Men ds jeg snakket med banken og apoteket , ang regninger , var de ikke specielt forstående , desværre :/
Aicha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 04:14   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske skulle du i stedet lige få talt med en sagsbehandler, og få forklaret din situation og den misforståelse der åbenbart har været, siden du har troet du fik pensionen pr 30-12.......der sker jo ikke noget ved at spørge om de lige kan hjælpe dig, evt mod tilbage betaling.

Det er næsten det bedste råd jeg kan give dig, sådan lige på stående fod. Som også skal være realistisk.

Bare en træls begyndelse.

Flere kram er på vej. Hehe.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 04:36   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er fordi man har fået en ekstra måneds pension....så skal den være på samme beløb som en kontanthjælp...

Nogle får denne ekstra måned fordi de har været på en forudbetalt ydelse før de blev tilkendt pensionen...som jo er bagud betalt..

Men hvis dette er tilfældet....så burde de jo have sagt dette til dig...at den ekstra måneds pension vil være på højde med en kontanthjælp...

Med hensyn til regningerne...ja så har jeg ikke noget bud ud over at det altid er bedst at få talt med dem og forklare dem hvordan tingene hænger sammen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår var det nu jeg var gift? Ninja Politik og Samfund 7 24-03-2012 13:13
Hvornår er nok, nok? Bang Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2010 10:39
Hvornår Bente Knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-04-2007 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension