K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2015, 12:57   #1
rygmarvKR
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
rygmarvKR er ny på vejen
Exclamation søg førtidspension

Hej jeg fik for snart 2 år siden en rygmarv skade og har mistet over 2/3 af erhvervsevnen jeg får udbetalt invilide pension fra mit pension selskab
Jeg er i job prøvning lige pt men det bliver ikke til mange timer ca 9 timer på en uge men bliver hurtigt meget træt. Jeg overvejer kraftigt at søge førtidspension .. men hvordan skal jeg gøre dette på den smartest måde ......... 😢
rygmarvKR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2015, 13:11   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
En arbejdsevne dokumenteret til 9 timer, der kan du skyde en hvid pil efter pension.

Fleksjob gives ned til en arbejdsevne på 1-2 timer/uge, så det er nok mere realistisk at det er det som kommunen vil tilbyde dig.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2015, 13:11   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du i dine papirer kan klare 9 timer om ugen, bliver det nok svært at få førtidspension.
Den der følger din jobprøvning (jobkonsulent er det nok i de fleste tilfælde) skal du fortælle hvordan du har det når du kommer hjem også.
Med 9 timer om ugen, kan du så fungere i hjemmet også? Kan du klare at få lavet aftensmad, eller ligger du ned resten af dagen pga smerter/træthed?
Den slags ting.
Hvis i så finder frem til, at dit timetal med et bare nogenlunde fungerende privatliv, ligger meget lavere, vil førtidspension blive relevant.
Mener man giver fleksjob på helt ned til 2 effektive timer om ugen.

Hvis du har anden dokumentation, fra f.eks. behandler, der beskriver at din arbejdsevne er meget lav (lavere end de 9 timer) vil det nok også kunne bruges til at styrke din sag.
Hvis de bare kan se at du kan klare 9 timers arbejde om ugen, måske hvor de 5 timer er effektive, så er der stor sandsynlighed for at de siger fleksjob.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2015, 16:40   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Man giver idag fleksjob helt ned til 3 x 13 min. effektiv arbejdsevne om ugen.

Husker du at skrive dagbog hver dag i din arbejdsprøvning? dette er meget vigigt således at der kommer et helt billede af hvordan din dag ser ud før, under arbejdsprøvningen og efter du er kommet hjem. denne dagbog skal ligge i din sag når arbejdsprøvningen er afsluttet.

hvis du pt. slæber dig igennem 9 timer om ugen, og det har den konsekvens at du må ligge på langs når du kommer hjem, at du ikke kan udfører basale huslige opgaver, at du ikke har overskud til en gang i mellem at mødes med venner og familie så er dit time tal sat for højt og din jobkonsulent skal sørge for at det bliver sat ned, sådan at man ser om du bedre kan fungere med dette.

jeg blev i 2013 visiteret til fleks i 1 time 3 gange om ugen, med lang liste skånebehov, jeg kom aldrig i arbejde og har nu fået pension.

en ansøgning om førtidspension pt. vil du formentlig ikke få noget ud af nu, før der er styr på de andre ting som tidligere beskrevet. du skal ligeledes være færdigbehandlet, alle behandlingsmuligheder skal være udtømt. før du evt. søger pension skal du sørge for at kommunen har alle relevante lægepapirer, og du skal have en brugbar arbejdsprøvning som beskriver din abejdsevne.

det er de sørgelige facts. pas på dig ønsker dig det bedste

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 01:42   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej.

Jeg vil, før jeg kommer med mit bud om du skal søge førtidspension, lige høre om du stadig får sygedagpenge (hvis ja, hvilken forlængelse i Sygedagpengeloven er de forlænget efter?) eller er du i jobafklaringsforløb?

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension