K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2009, 19:46   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af StonesTM Se meddelelser
Nej, jeg er ikke lykkelig.

Hvordan kan man være lykkelig i et samfund som ser en som en anden rangs borger fordi man er førtids pensionist.?

Jeg har besluttet mig for at forlade Danmark, da jeg ikke kan holde vores samfund ud mere, og sidder pt. og kigge på muligheder i Polen, da jeg har familie der.
Jeg elsker Polen, dér kunne jeg sagtens leve og være lykkelig

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 20:17   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg ved egentlig ikke om jeg har særlig meget at være lykkelig over

Jeg har sloges med kommunen i godt 14 år (ca. 13 år på kh), og først nu nærmer jeg mig (vistnok) en fp. Jeg har været til et hav af lægeundersøgelser, været i 3 afprøvninger og forskellige aktiveringer og hver eneste gang er jeg endt ud med en smerteforværring. Jeg har oplevet flere kommunalt ansatte som har været direkte fulde af løgn o.s.v. o.s.v. o.s.v.

men alligevel oplever jeg da af og til et øjeblik hvor jeg er............., ja, nærmest lykkelig.

Lykken er noget man skal finde inde i sig selv, og kommer i små portioner.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 09:22   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er bestemt ikke lykken at være i systemet , det kan dræbe meget potentielt lykke men alligevel kan man vel finde noget lykke i hverdagen og i sig selv ..

Hvem render rundt og er lykkelig hele tiden , så faktisk er det vel en latterlig konstatering lykken er jo ikke noget der er der hele tiden og blivende det er noget der kommer i perioder og i ryk...

og så er der den konstante glæde ved feks at have unger der klare sig godt , god kæreste man kan regne med , et hjem man er glad for gode venner mulighed for at hjælpe andre osv osv ...

Og så kommer lykken engang imellem og over de mindste og underligste ting som kan fremkalde lykke ,, ting som kan fremkalde en lykke følelse hos mig er nok ikke det samme som kan fremkalde en lykke følese hos andre , lykke er relativt ikk

Så den undersøgelse giver jeg ikke meget for , for hvad er lykke
  Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 10:41   #14
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Nej, jeg er absolut ikke lykkelig...

Jeg har en angst som gør at jeg sjældent kommer ud og oplever noget, og netværk har jeg stort set heller ikke tilbage, jeg lever næsten i min egen lille verden hvor jeg passer mig selv, og går og tumler med en masse tanker og får ingen hjælp via psykolog eller lign.
Så nej, jeg er ikke lykkelig, jeg lever bare..
__________________
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 12:37   #15
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hold da op et svært spørgsmål for hvad er lykke?

Jeg er dødtræt af systemet, jeg tuder ofte både pga helbred men også pga økonomien. Hjernedøde bankdamer og mentaltforstyrrede sagsbehandlere det dælme en "træls" cocktail kan jeg godt love jer for. Hjertet sidder oppe i halsen hver gang tlf ringer, for hvem af dem er det nu der vil skælde ud eller foreslå noget der er umuligt at føre ud i livet. hver gang pantefogeden står uden for døren nej det er absolut ikke lykke.

Men hvis så man vender det 100 grader rundt (haha hurra for lykkepiller) så er der faktisk masser af gode ting som gør lykke.

Jeg har 2 sunde og velskabte børn, meget velopdragne (syntes jeg da selv) Jeg har en træls sygdom ja, men den er gudskelov ikke dødbringende. Ja jeg har en gammel øse af en bil der burde være sendt til skrot for 10 år siden, men den bringer mig skisme rundt hver enste dag jeg har mine super dejlige heste, og indtil banken tager mit hus så har jeg også et dejligt sted at bo Jeg kan humpe ud i min have, nyde det skønne solskin, høre fuglene kvidre, høre hestene pruste nede på marken, se de smukke efterårsfarver der langsomt kommer frem. Jeg får almisser hver måned til den første i sygedagpenge, og når de stopper skulle der så gerne kunne komme kontanthjælp (tvivler på sagsbehandleren vågner op inden)

Et eller andet sted så er der masser af lykke selvom der også er masser af trælse ting.

Sådan har jeg det idag, men imorgen kan jeg ske at være heeelt nede i den mørkeste kulkælder. Jeg tror aldrig man kan sige man er lykkelig i en lang periode, det er noget der kommer og går med ens sindsstemning.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 16:38   #16
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Oprah: Fortæl mig om dit danske liv
Den amerikanske talkshow-vært Oprah Winfrey søger nu danskere, der vil hjælpe hende med at fortælle, hvorfor vi i flere undersøgelser bliver betegnet som verdens lykkeligste.

Læs mere
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...8.htm?rss=true

Meld dig til Oprahs show her
https://www.oprah.com/plugform_nodat...ah.com%2Findex

Hvad vil du fortælle Oprah?
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/29/103410.htm

Sidst redigeret af bla-bla; 29-09-2009 kl. 17:04.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 02:51   #17
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Lykke er for mig de øjeblikke hvor jeg kan se naturens små og store scener udfolde sig.

Lykke er for mig når jeg ser Hyanna kigge kærligt på mig og hører hende sige at hun elsker mig.

Lykke er for mig når jeg har gjort det godt under en stor katastrofeøvelse og alle mine "ofre" har overlevet.

Lykke er for mig når jeg kan sidde på terrassen med morgenhår og nyde en kop kaffe.

Lykke er for mig at tumle mig i bølgen den blå sammen med Hyanna.

Lykke er for mig når jeg har formået at gøre et andet menneske glad, eller have givet det en lille smule mere energi til at komme videre på.

Lykke er at være elsket og kunne elske tilbage.

En gang pladder fra en gammel sentimental hugaf? For mig er disse øjeblikke meget lykkelige, meget virkelige. Så er det at jeg glæder mig over livet på trods af alle genvordighederne.

En sommetider lykkelig Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 08:54   #18
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Lykke er når man glædes ligeså meget over at give, som ved at få
Lykke er, når man ved at man er elsket
Lykke er, når man bliver anerkendt for sin eksistens uden betingelser
Lykke er, når man bliver ikke behøver bede om hjælp for at få det
Lykke er, når man stadig kan føle, efter alt man har været igennem


mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2009, 10:33   #19
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Lykke er, at væren uafhængig af SYSTEMET"

Lykke er, "ikke" at bo i Gladsaxe Kommune

Lykke er, at
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 13:56   #20
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question lykkelig?

Hej. Jeg ved godt at denne tråd, blev startet for et stykke tid siden. Men jeg kunne da helt vildt godt tænke mig, at vide hvem der er blevet spurgt om dette?

For det var ikke mig!!!!. Det der gør mig trist her og nu, er at vi alle tilsyneladende acceptere uacceptabel adfærd, at vi acceptere at vores skoler, børnehaver, sygehuse, plejehjem, ældrepleje, sygepleje, sagbehandling osv, bliver dårligere og dårligere, mens vi skal høre i høje toner om hvor rigt et land vi er.

At vi ikke skal klage. Alle lande i hele europa, kan finde ud af gå på barrikaderne, vi gjorde det selv engang, men ikke mere. Vi er blevet fodret med at det " går så ufatteligt godt", at vi alle tror på eventyret om Kejserens nye klæder, og vi tør sgu ikke at brokke os.

For så får vi at vide, at vi ikke kan være det bekendt... For tænkt på alle de andre lande, hvor de har det meget værre end os.

Så står man der, og føler sig skyldig og skamfuld.

Men Danmark er ikke et land som vi danskere kan være stolte af, på omsorgsområderne. Og jeg tør godt at sige, som den lille dreng i historien " han har jo ikke noget tøj på".

Lykkelig er jeg ikke hele tiden, men øjeblikke. Men hvem er ikke det? Men hvis jeg var lykkelig hele tiden, så ville jeg ikke kunne mærke det vel? For der er jo også en bagside af lykkelig, sort og hvidt, osv....

Men altså hvem har de spurgt om dette? Og hvordan blev spørgsmålene formuleret? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er stadig i tvivl Frk. Olsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 12 25-04-2019 09:07
Mon der stadig er håb for mig? SNOOKI Alt det andet 7 27-08-2012 17:23
Jeg er stadig for ung! buster Politik og Samfund 12 12-12-2009 17:54
Prøver stadig Phönix Dit og Dat 9 17-03-2009 18:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension