K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2008, 14:31   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Frustreret..

Jeg har været i arbejdsprøvning (revurdering af fleksjobberettigelse), som endte med, at Reva har lavet en progressionsrapport, hvor konklusionen er, at jeg max kan arbejde 6-8 timer om ugen, og at de derfor finder det urealistisk, at jeg kan bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet via et fleksjob.

Jeg ringede så til kommunen idag og spurgte, hvad planen nu er. Hun sagde, at den var svær, for hvis jeg kan arbejde 6-8 timer om ugen, kan min arbejdsevne jo ikke siges at være lig 0, og så skal man stå til rådighed for et fleksjob.
Jeg vil selvfølgelig gerne forsøge med et fleksjob, men er det muligt at finde et sådan på 6-8 timer? JSV brokkede sig allerede, da jeg mente at kunne arbejde 15, da de mente det var for få timer. Og jeg tænker, at hvis arbejdsgiveren skal betale for 12½ time, finder jeg da aldrig et job på 8!

Jeg er forvirret, frustreret og også lidt urolig for fremtiden. Nu er det snart 4 år siden, jeg blev sygemeldt, og jeg synes, det er 1 skridt frem og 2 tilbage hele tiden.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 14:42   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det var det svar jeg desværre forventede at du ville få...det er unægteligt svært at finde 6 til 8 timer om ugen i et fleksjob...

sagde din sagsbehandler noget om hvordan de ville hjælpe dig med at få et fleksjob ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 14:47   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, hun sagde ike andet, end at der nu skulle skrives nogle papirer, og man ressourceprofil skal opdateres, men da de havde mange sager i øjeblikket, kunne hun ikke sige noget om, hvornår jeg hører nærmere.
Det er belastende med al den ventetid, og så skal man måske også igang med at vente på et job, der måske aldrig kommer. Sådan kan de jo blive ved!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 14:54   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det betyder mindst 3 måneder før du hører noget og ja sådan kan de blive ved ...det er ikke spor nyttigt...jeg hørte ikke noget før der var gået 5 måneder...efter en revurdering.

Tag det roligt frem for alt selv om jeg ved det er svært.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 15:06   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg prøver at tage det roligt..
Hvad er det egentlig blevet til med dig, er du stadig visiteret til fleksjob?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 15:10   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja.. jeg er stadig visiteret til fleksjob .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 23:24   #7
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Jeg gik da rundt og troede, at hvis et REVA-center skrev, at ens arbejdsevne lå UNDER de magiske 12½ times effektivt arbejde om ugen, at så var man ikke til rådighed for arbejdsmarkedet overhovedet i et fleksjob.

Noget helt andet ville så være, at du MÅSKE MÅSKE kunne have et 5-6 timers skånejob som førtidspensionist ?

Ellers kan jeg da ikke få det til at hænge sammen med, at man gerne må have et sådan skånejob som ftp'er - for hvordan skulle man så kunne det, hvis ens arbejdsevne var på 0 timer

gh72: Hvad fejler du?

Har du en digital signatur hvormed du kan gå ind og "hente" din oplysninger om sygehusindlæggelser/ambulante behandlinger på www.sundhed.dk ?
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 19:04   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej strikkeline

Ja, jeg har digital signatur. Har desuden fået aktindsigt i mine papirer. Nej, jeg forstår heller ikke, hvad kommunen er ude i, men det er åbenbart ikke enestående!!

Jeg har endometriose og lider desuden af en depression, som bestemt ikke er blevet bedre efter årene i systemet!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 19:22   #9
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Hej igen,

Har du så printet dine sygehusbehandlinger ud - altså selve oversigten og dernæst de detaljerede oplysninger?
Altså de papirer for hvert enkelt sygehus, hvor der er nævnt ens Aktionsdiagnose og Bidiagnose ... ?

Nu ved jeg jo ikke, om du har været indlagt eller ambulant behandlet, men hvis du går ind på www.sundhed.dk kan du altså printe oversigten ud over alle dine sygehusindlæggelser/ambulante behandlinger siden 1977.

Grunden til at jeg nævner det - og bliver ved med at skrive om det - er, at det hjalp på min egen sagsbehandling, at jeg havde printet alle disse oplysninger ud. Alle de diagnoser, der blev nævnt i mine udprintede sygehuspapirer, blev herefter indskrevet i min ressourceprofil.

Herefter var det vist MEGET svært for kommunen at påstå, at jeg IKKE var særlig syg .....

Tænkte at dette måske kunne hjælpe dig i din sag?

I øvrigt var jeg MEGET tæt på SELV at søge pension - lige før der kom skred i min sag og jeg fik en afgørelse. Jeg ville have søgt direkte til Pensionsudvalget med kopi af alle lægepapirer, ressourceprofil m.m. På denne måde ville sagsbehandleren ikke kunne "bremse" eller "sortere" i dokumenterne. Jeg nåede altså ikke at teste det at søge førtidspension selv. Førhen vidste jeg ikke engang at man kunne søge selv.
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 20:38   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, det har jeg ikke printet ud, det skulle jeg måske gøre!

Men det er egentlig godt nok beskrevet i min sag hos kommunen, faktisk har også lægekonsulenten bekræftet det hele, det samme har min læge i den seneste statusattest. Lige i øjeblikket virker det som om, det er sagsbehandleren der modarbejder..

Jeg afventer og ser deres næste træk, men jeg skal jo ihvertfald partshøres, så der strikker jeg måske noget sammen, afhængig af deres udspil.. Problemet er bare, at det er ret småt med energien efterhånden.


Citat:
Oprindeligt indsendt af strikkeline Se meddelelser
Hej igen,

Har du så printet dine sygehusbehandlinger ud - altså selve oversigten og dernæst de detaljerede oplysninger?
Altså de papirer for hvert enkelt sygehus, hvor der er nævnt ens Aktionsdiagnose og Bidiagnose ... ?

Nu ved jeg jo ikke, om du har været indlagt eller ambulant behandlet, men hvis du går ind på www.sundhed.dk kan du altså printe oversigten ud over alle dine sygehusindlæggelser/ambulante behandlinger siden 1977.

Grunden til at jeg nævner det - og bliver ved med at skrive om det - er, at det hjalp på min egen sagsbehandling, at jeg havde printet alle disse oplysninger ud. Alle de diagnoser, der blev nævnt i mine udprintede sygehuspapirer, blev herefter indskrevet i min ressourceprofil.

Herefter var det vist MEGET svært for kommunen at påstå, at jeg IKKE var særlig syg .....

Tænkte at dette måske kunne hjælpe dig i din sag?

I øvrigt var jeg MEGET tæt på SELV at søge pension - lige før der kom skred i min sag og jeg fik en afgørelse. Jeg ville have søgt direkte til Pensionsudvalget med kopi af alle lægepapirer, ressourceprofil m.m. På denne måde ville sagsbehandleren ikke kunne "bremse" eller "sortere" i dokumenterne. Jeg nåede altså ikke at teste det at søge førtidspension selv. Førhen vidste jeg ikke engang at man kunne søge selv.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er så frustreret )-: tullepigen Politik og Samfund 3 16-07-2013 07:44
Frustreret. esmum Alt det andet 12 11-12-2012 12:17
frustreret SortenMuld Dit og Dat 10 22-05-2012 02:31
Er ny og frustreret tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-10-2011 20:43
frustreret nikkoshadow Dit og Dat 3 07-11-2010 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension