K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 11:31   #1
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Sagsbehandlingstid for førtidspension?

Jeg har været bevilget fleksjob i nogle år, men har aldrig kunnet magte at gennemføre en praktik el. lign. Derfor er jeg og min fleksjobkonsulent for over 7 måneder siden blevet enige om at førtidspension nok er mere realistisk og jobkonsulenten ville så sætte dette i værk.
Der er bare endnu ikke sket noget!
Hvordan forløber sådan en sag? Er der ikke en svarfrist eller sagsbehandlingtidsgaranti?
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 12:47   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det eneste du kan regne med er....at når de sag er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....at så har de kun 3 måneder til at lave en afgørelse...

Datoen for hvornår en sag overgår....skal skrives i sagen....så den kan du få oplyst hvis du henvender dig til dem eller du søger aktindsigt

Det er svært at sige noget om hvor lang tid det vil tage hvis sagen ikke er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....da din sag skal behandles efter alle kapitler i den sociale lovgivning...og dette kan tage rigtig lang tid..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 18:51   #3
amar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
amar er ny på vejen
Hej Psychocowboy
Jeg har lige fået min førtidspension. Det tog over 2 år, efter mislykkede forsøg på arbejdsprøvning og skole, med nedture og tilbagefald til følge.

Det var jobkonsulenten, der først foreslog pension, og siden tog min socialrådgiver over som hjælper. Jeg har problemer med hukommelsen, så jeg har hver gang haft socialrådgiveren med som bisidder ved samtalerne på jobcentret. Det har været en kæmpe hjælp at have en professionel med som brobygger.
Du har ret til at have en bisidder med.
Hvis du har mulighed for at gøre det samme, så få dig en god allieret med i kampen.

Overordnet set hørte jeg fra jobcentret med 3-6 måneders mellemrum. Efterhånden som sagen tog form, faldt ventetiden ned til 3 måneder for hver ting, der skulle gøres. Indhentes lægens statusrapport,
derefter lægekonsulentens vurdering,
derefter jobcentrets nu-har-vi-fået-lægekonsulentvurderingen-den skal-vi-lige-læse, derefter en samtale nu-sker-der-næsten-noget,
og så endelig: Visitationsteamet (Københavns kommunes pensionsteam)
og finalen: Socialkontoret.
Mit held har været, at alle mine behandlere har været enige, og at socialrådgiveren hele tiden har været den, der har rykket for svar.

Prøv at få fat i jobkonsulenten igen og få din socialrådgiver med.
Held og lykke

Amar
amar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-10-2010 13:36
Sagsbehandlingstid ? SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 27-09-2010 23:08
Sagsbehandlingstid Annebeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-12-2009 12:28
Sagsbehandlingstid Mordanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-02-2009 09:49
sagsbehandlingstid zuza Spørgsmål ang fleksjob 1 17-08-2008 02:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension