K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2012, 09:55   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med sejren, og den VARIGE førtidspension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 10:55   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tillykke lotus..med pensionen varig..godt der findes lidt retfærdighed og nogen engang imellem giver kommunen en over fingrene
hilsen førtidspensionist 2o1o----varig............
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 11:14   #13
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Stort tillykke

Jeg vil gerne vide lidt mere, ham nemlig selv fået pension med kontrol, dog om 5 år - fik det tilkendt for et år siden. Føler det er psykisk hårdt, tænker hverdag på det er med kontrol... :-/ magter ikke at skulle igennem hele møllen en gang til... Du må værre så lykkelig :-D
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 11:35   #14
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Smile

Tillykke med det. Jeg har også selv fået førtidspension med kontrol 5 år. Vidste ikke dengang at jeg kunne have anket? Nu må vi se, hvad der sker. Fik min pension i slutning 2008. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 11:42   #15
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Det viste jeg sq heller ikke :'( så havde vi sq anket... Hmm så blev jeg så klog.. Det er vel sikkert forsent at gøre nu...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 15:54   #16
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hej igen

Tusind tak skal i have, jeg er også meget lettet. Jeg blev tilkendt pension i september sidste år med kontrol om 2 år. Min sagsbehandler sagde så at jeg kunne klage til kommunen over at jeg havde fået kontrol på, og at de ikke kunne tage pensionen fra mig. Så jeg kunne ikke miste noget ved at klage.

Jeg sendte så en klage til kommunen men de fastholde at de mente at mit forløb var uforudsigeligt og ikke stationær, og også på grund af min unge alder.

Så min klage røg vidre til BAN i August.
Jeg skrev selv en a4 side med kommentare om at jeg ikke kunne forstå det kommunen skrev for mit forløb har ikke været uforudsigeligt og min tilstand er stationær og varig, og så skrev jeg også at jeg ikke kunne forstå at kommunens lægekonsulent havde udtalt sig om min arbejdsevne, når han kun skulle oversætte de lægelige papir. Jeg har Borderline og tilbagevendene depressioner.

Ban har skrevet til mig.

Vi er opmærksomme på, at der hos nogen meget unge kan ske en senmodning, men vi har lagt vægt på, at du nu er 30 år, og vi mener derfor, at tilstanden er stationær. Der er derfor ikke tale om et uforudsigeligt forløb.
Vi har envidre lagt vægt på, at det fremgår af ressourceprofilen, at kommunen efter arbejdsprøvning har vurderet, at du ikke vil kunne klare at være tilknyttet det ordinære arbejdsmarked.

Jeg synes at det viser at kommunerne prøver at spare penge, jeg havde virkelig troede at Ban ville lægge sig op af kommunen, men blev virkelig lettet og overrasket.

Jeg er også glad for at det viser sig at Ban ikke er begyndt at bruge den nye reform endnu, selvom jeg godt ved at den ikke er vedtaget, men jeg frygtet at de ville bruge imod mig at jeg var for ung til varig pension, så er godt nok glad for at der findes en enstans over kommunen.

Der var for et stykke tid siden en anden brugere på k10 som skrev at hun havde fået at vide af sin sagsbehandler at Ban ville tage hele ens sag op igen og at man kunne risikere at miste sin pension, der gik jeg lige i total panik, og ringede til Ban som sagde at de i realiteten godt kunne tage ens sag op igen, men at de som regl kun forholdte sig til hvad man havde klaget over, så i min sag har de kun forholdt sig til at jeg klaget over de 2 års kontrol på min pension.

Sidst redigeret af Lotus1; 24-03-2012 kl. 16:03.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 18:02   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er jo superfedt for dig Lotus1 og godt at du fik BAN med dig.

Ja det er formodentlig rigtigt nok at BAN også kan gå den anden vej. Om de kan frakende en pensionen hvis man klager, det ved jeg dog ikke.

Tillykke med den varrige pension, det har du fortjent, nu kan du begynde at leve livet...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 18:56   #18
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Tusind tak enteneller. Jeg håber også at du snart få din pension
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 12:39   #19
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Hvor er det bare fedt for dig Lotus tak for dit uddybende svar

Ville ønske jeg havde kendt den mulighed, mon ikke det er forsent nu??
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 19:09   #20
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hej pisacco.

Hej Picasso.
tak skal du have, det var så lidt.

Jo det er desværre for sent at klage nu, når man får brevet med at man er tilkendt førtidspension med kontrol har man 4 uger til at klage over det. er da ærgeligt at din sagsbehandler ikke sagde noget til dig.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg få medhold i BAN? dudde Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 95 20-05-2013 16:03
Jubii :) Andersen23 At søge førtidspension 11 27-07-2011 23:13
har jeg fået medhold??? sandie86 Alt det andet 7 19-04-2011 17:01
Medhold fra Ankestyrelsen!!!! Jubii. Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 29-06-2010 23:58
Anke - nogen der har fået medhold??? akizuri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-06-2010 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension