K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2010, 12:36   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Boligsikring - fejl??

Hej!

Har i dag ringet til borgerservice for at spørge om det her, men der er lukket her mellem jul og nytår - og jeg er nysgerrig så spørger her.

Jeg har opdaget, at min boligsikring er beregnet ud fra en for høj husstandsindkomst.

Kontanthjælp til enlig ikke-forsørger over 25 år er i 2011:
12 mdr. x 10.044 kr. = 120.528 kr

Boligsikringen for januar 2011 er beregnet ud fra en husstandsindkomst på lidt over 157.000 kr.

Da jeg studsede over det, kiggede jeg på papirer her fra 2010, og der er boligsikringen beregnet ud fra en husstandsindkomst på godt 154.000 kr.

Jeg er på kontanthjælp (enlig ikke-forsørger over 25 år) og har ikke haft og får dermed ikke en indkomst på de beløb.

Hvad kan det være de har medregnet???

Eller er det simpelthen en fejl?

Hvis det er en fejl, burde jeg have fået højere boligsikring.
Vil jeg i så fald få tilbagebetalt det beløb jeg er "blevet snydt for"????

Jeg ved godt at jeg burde have opdaget fejlen for 2010 før, men det har jeg nu en gang ikke...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 12:44   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fejl sker desværre hele tiden....hvilket gør at man virkelig selv skal tjekke alt igennem...og det kan mange gange være svært når man er syg..

Jeg mener at der findes en regel som gør at man ikke vil få alt det som man er blevet snydt for udbetalt...mener at det kun er for nogle måneder som man får...

Det er noget helt andet når det er dig der skylder dem penge....så skal de have alle penge...

Men måske der er andre der ved mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 12:56   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg har også svært ved at tyde hvordan de regner den boligsikring ud på.. men beløbet du får boligsikring på. mener jeg da jeg lige har modtaget en stak papir skrifter fra dem. er at de går ind og giver betalingen efter skat. men hvis du så har gæld til det offentlige så modregnes det også..

men det er kun noget jeg har tydet ud fra de modtaget papir jeg har fået i dec..

min situation er at jeg er FP men har børn på SU boende hjemme. de går så ind og skal stå som medforsørger. og af den grund kan vi ikke modtage noget her..

men igen så kan jeg heler ikke finde skamligning med de oplysninger som kommer fra skat.. så vil følge din tråd her i håb om at få et bedre indblik..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Fejl sker desværre hele tiden....hvilket gør at man virkelig selv skal tjekke alt igennem...og det kan mange gange være svært når man er syg..

Jeg mener at der findes en regel som gør at man ikke vil få alt det som man er blevet snydt for udbetalt...mener at det kun er for nogle måneder som man får...

Det er noget helt andet når det er dig der skylder dem penge....så skal de have alle penge...

Men måske der er andre der ved mere...
ja jeg mener også at vi kun kan få for 3 måneder tilbage.. men når de laver en regnefejl. så får vi en modregning. som jeg fik. og dens rente er på 9% så den tjener de godt på når man ikke lige kan tilbage betale 15- 20.000.- så det er en farlig ydelse hvis de laver fejl..

Sidst redigeret af Webmaster; 30-12-2010 kl. 13:02. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 13:56   #4
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
skynd dig i dag at gå ind på din kommunes hjemmeside under selvbetjening og søg om boligsikring for 2011

Det kan du hvis du bor alene i husstanden. (og der kun skal bruges 1 underskrift)

Alternativt send en mail og enslydende brev i dag til boligstøtte kontoret.

Super vigtigt da ændringen=højere ydelse først gælder fra kommende første i næste måned.

Jeg ville da prøve derudover at henvende mig i januar og oplyse at du har været registreret med for høj indkomst i 2010, men da du fik brev om støtte meddelse skulle du have kontrolleret hvilken indkomst der var registreret og klaget inden 4 uger.

Men du kan da forsøge alligevel specielt hvis der er stor forskel i beløb til hvad du kunne have fået.
For de har jo pligt til at vejlede dig korrekt.

Held og lykke med det og skynd dig.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 23:42   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Skulle man virkelig kun få for 3 månde tilbage,hvis vi får for lidt.

det er da snyd,det kan da ikke være rigtig....

iøvigt er min boligsikring steget en hel krone - om månden enda,tilgengæld er fradradet faldet 28 kr

Åhh de penge .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 16:38   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
iøvigt er min boligsikring steget en hel krone - om månden enda,
hahahahahahahaha
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 17:16   #7
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja nu arbejder jeg kun 30 timer om ugen,på min lønseddel står der en årsindkomst som er regnet ud efter 37 timer og den går min kommune så ud efter....jeg skal næsten søge hver måned,eller de mener indkomst er blevet ændret,i 2010 har jeg skrevet ikke mindre end 8 gange,og minsanten om ikke der kom brev igen mellem jul og nytår....så nu er det begyndt som det sluttede....godt nytår til alle
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 22:05   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheksen Se meddelelser
ja nu arbejder jeg kun 30 timer om ugen,på min lønseddel står der en årsindkomst som er regnet ud efter 37 timer og den går min kommune så ud efter....jeg skal næsten søge hver måned,eller de mener indkomst er blevet ændret,i 2010 har jeg skrevet ikke mindre end 8 gange,og minsanten om ikke der kom brev igen mellem jul og nytår....så nu er det begyndt som det sluttede....godt nytår til alle
ja det er fordi de går ud fra skatte oplysninger.. men mit råd er at du forsætter med det. så du ikke som jeg ender med at få et stor regning som skal tilbage betaling.. min blev efter deres forslag regnet ud så jeg ikke skulle komme måned efter måned og det gav så lige en efter regning på 14000kr.. så lidt surt fordi de ville gøre det godt for en..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:17   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheksen Se meddelelser
ja nu arbejder jeg kun 30 timer om ugen,på min lønseddel står der en årsindkomst som er regnet ud efter 37 timer og den går min kommune så ud efter....jeg skal næsten søge hver måned,eller de mener indkomst er blevet ændret,i 2010 har jeg skrevet ikke mindre end 8 gange,og minsanten om ikke der kom brev igen mellem jul og nytår....så nu er det begyndt som det sluttede....godt nytår til alle
Kan du ikke selv lave den oplysning om til de 30 timer.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 02:59   #10
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
C.L.E.O
jo men det er prøvet,virker en måned så kommer der nyt brev fra boligsikring at der skal laves ny beregning.....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligsikring.... ette74 Alt det andet 11 12-02-2013 16:50
Boligsikring boowam Alt det andet 1 25-11-2011 12:49
Boligsikring? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 18-10-2010 21:29
Ftp og boligsikring ??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-08-2010 22:54
Boligsikring? Camille Dit og Dat 2 04-04-2008 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension