K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2017, 23:38   #1
Andyjose
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Andyjose er ny på vejen
Smile

Hey
Jeg er i fleksjob på 25 timer på "gl. ordning" tror jeg. Jeg får udbetalt løn for 25 timer af firma og resten udbetalt fra kommunen. Jeg er blevet fyret og leder nu efter job. Det er svært at finde noget på 25 timer. Jeg har fundet noget på 20 timer. Får jeg så løn for 25 timer eller ??Har hørt at kommunen kan dække noget, når man efter nogle år ikke kan arbejde så effektivt mere..

Hvornår skal man fortælle arbejdsgiver, ved ansættelses samtalen at man er i fleksjob og evt. dianose ??

Er det kun muligt at får pension af selve lønnen fra arbejdsgiver eller, hvordan hænger det sammen.

Hvis der er en der har svar på ovenstånede vil jeg bliver rigtig glad.. Brownie

jeg fik fleksjob i 2006, men blev fyret i 2012... Går man så over til den nye ordning ?? Der var noget med at mit nye firma ikke fik penge for at have mig i fleksjob. I de sidste 3 år har firmaet ikke fået noget økomisk.... Er der noget om snakken ???
Glæder mig til at høre fra nogen her inden..
.
Andyjose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2017, 02:35   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis man er på den gamle ordning...så får man udbetalt hele sin løn fra arbejdsgiver..

På den nye ordning...der får man udbetalt for de effektive timer man arbejder...og resten udbetalt af kommunen...

Jeg mener at du kun får pension af det arbejdsgiver udbetaler...men det må du ikke hænge mig op på...

Når og hvis du finder et job...så skal du kontakte jobcenteret...og så skal jobbet oprettes som et fleksjob...det er noget kommunen skal godkende...

Arbejder du kun 20 timer...får du kun løn for 20 timer af arbejdsgiver...men det er forudsat at det er effektive timer...

Mange bliver ansat i feks 20 timer...men kan kun arbejde effektivt i 15 timer....i sådan et tilfælde...vil man kun få udbetalt løn fra arbejdsgiver af de 15 timer...selvom man er på jobbet i 20 timer..

Efter et job er oprettet som et fleksjob...så skal der en vurdering til...af din arbejdsintensitet...altså om du kan arbejde fuldt ud effektivt som alle andre på arbejdspladsen i det timetal du er ansat..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2017, 07:20   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du fårkun løn/pension for de timer duer aflønnet til,at du har været ifleks 25 timer og har fået løn for de 25 timer er ret usevanligt.
folk får sjælendt løn for de timer de er på arbejde,fordi ens arbejdes giver jo ikke betaler for de skånebehov folk har.

men får du arbejde i 20 timer får du stadig tilskud fra kommmunen, du skal nok regne med en løn nedgang.

men skal jo have jobbet godkendt af kommunen og af arbejdes giver, så du skal nok ret hurtigt fortælle at du er fleks jobber når du søger job,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2017, 17:26   #4
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Det er korrekt at man kun optjener pension af arbejdstimerne af arbejdsgiver - men kommunen trækker 500 kr om måneden som bliver sat ind på ens atp-opsparing.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension