K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2010, 18:23   #1
tfvinter
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
tfvinter er ny på vejen
Skift af fleks job

Hej forum.

Endelig har jeg brug for jeres hjælp

Jeg er pt. i fleksjob ...25 timer og 2/3 tilskud. Nu har jeg så søgt nyt job og er heldig og skal til samtale.
Men hvordan med kommunen og den nye løn der er noget højere....??
Det er et kommunal job på en skole vi snakker om.
Går det automatisk eller skal det genforhandles/søges igen ved kommunen.

Thomas
tfvinter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 18:30   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal kontakte din jobkonsulent og gøre vedkommen opmærksom på at du søger andet job og skal til samtale , når du så skal ansættes så skal du og din jobkonsulent og fagforeningen ud og forhandle løn og hvad der ellers måtte være , du skal IKKE søge fleks igen det er som at skifte job på det ordinære markede det er noget vi alle må (stadigvæk )

Et godt råd er at du tager din fagforening med når du skal forhandle løn (kommunen skal som tidliger refundere % af mindste lønnen også selv om den her højre end den løn du har nu )

Det er den fagforening inden for det fag som du skal ansættes i som skal være med til forhandlinger og husk også at få dine skånehensyn nedskrevet i din kontrakt

Held og lykke med samtalen ..
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 18:40   #3
tfvinter
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
tfvinter er ny på vejen
Tak for hurtig svar.

Da jeg jo er flekser er jeg jo heller ikke med i fagforening. Jeg vil jo overgå til ledighedsydelse hos kommunen ...korrekt ??
Samtidig er der jo fast lønramme på jobbet jeg søger ??

Glemte også at nævne det er en deltids stilling, men den passer jo med min fleks norminering....så det er vel okay ??
tfvinter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 19:05   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvor mange timer er stillingen på?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 19:43   #5
tfvinter
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
tfvinter er ny på vejen
det er på 21 timer
tfvinter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 20:13   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det harmonerer så ikke helt med 2/3 tilskud og 25 timer, eller med fleksordningen.

Når der er flere timer end 50 procent - UDEN skånehensyn - altså ordinær beskæftigelse, og hvis du søger det job, så ryger din fleksvisitation muligvis, fordi du så "viser", du kan magte MERE end det, der svarer til 2/3 af fuld tid.

Faktisk 8-9 timer MERE, end din fleksvisitation er baseret på.

Så jeg vil anbefale dig, at hvis du fremover søger et ORDINÆRT deltidsjob, så bør det passe til dine EFFEKTIVE timer, og de er med 2/3 tilskud cirka 12-13 timer, inkl. diverse skånebehov.

Men hvis du skulle have fået et bedre helbred, så du ikke længere hører under fleksordningen, så er det jo noget helt andet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 24-01-2010 kl. 20:15.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 21:17   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, da jeg selv har skiftet job som fleksjobber, kan jeg fortælle dig, at hvis du får jobbet, er det vigtigt, at du tager kontakt til din jobkonsulent hos kommunen. Der bør du sammen med jobkonsulenten få lavet et møde med arbejdsgiver og få talt om lønnen, skånehensyn osv. Det er også her arbejdsgiveren kan få afklaret nogen spørgsmål, det måtte have. Det er kommunens ansvar at sørge for, at du får løn svarende til overenskomsten på området.
Du kan så selv være med til at aftale en højere løn, da kommunen kun giver oplysningen om mindstelønnen på overenskomsten.

Man kan sagtens være i fagforening, mens man er fleksjobber. Det er jeg kommet i senere hen i mit fleksjob, og det er jeg glad for i dag, da jeg faktisk pludselig havde brug for hjælp.
Du bør nævne det for arbejdsgiveren, at du er fleksjobber, og så håbe på, at de kan lave deltidsstillingen om til en fleksjobstilling. Det kan man jo tilbyde dem. Virkomheden skal jo have tilskuddet fra kommunen, så aftalen skal være på plads, før man starter der.
Har selv nævnt i mine ansøgninger og til jobsamtaler, at jeg var fleksjobber osv., når jeg søgte et andet arbejde. Det har virksomhederne taget meget fint.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 21:48   #8
tfvinter
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
tfvinter er ny på vejen
Hmmmm. Jeg ved bare at jeg idag arbejder 25 timer og firmaet får 2/3 tilskud, og der er skåne hensyn. Ryggen. Den nye stilling er også slået op som fleksjob med godkendelse fra kommunen, netop derfor jeg søgte den og det er nævnt i min ansøgning at jeg søger den som flekser.
Ked af jeg ikke var helt klar omkring det.
Men mange tak for svarene.
tfvinter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 21:55   #9
tfvinter
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
tfvinter er ny på vejen
Hej igen. Lige lidt opfølgening.

Jeg var/er så dygtig/heldig og fik jobbet.
Det er blevet godkendt af kommunen (Flekskontoret) som en fuldtids fleks stilling på 25 timer uden problemer samt af arbejdsgiver.

Så det kunne lade sige gøre uden de store problemer.
Vi snakker Århus N her.
Tak igen
tfvinter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 21:58   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg har flexjob op til 20 timer ugenligt de får 2/3 retur eller hvad man kalder det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift af flexjob Fink Spørgsmål ang fleksjob 2 23-08-2013 13:46
Skift fra mulig fleks til ordinært arbejde? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 11 09-01-2013 10:30
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
læge skift sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-05-2011 09:44
Skift af Flexjob jennse Spørgsmål ang fleksjob 1 16-05-2008 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension