K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2011, 19:29   #11
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LOS Se meddelelser
Hovedferien er de 3 sammenhængende uger man har ret til....
Okay mange tak for hjælpen så vil jeg prøve at tage mit feriekort med til min sagsbehandler i morgen og se om hun vil sætte et stempel
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 19:36   #12
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
Okay mange tak for hjælpen så vil jeg prøve at tage mit feriekort med til min sagsbehandler i morgen og se om hun vil sætte et stempel
Det vil hun helt sikkert og det er jo dejligt med lidt ekstra op til jul
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 21:29   #13
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Jeg mener efter de nye regler, behøver du ikke at få en underkrift eller stempel fra kommunen. Sådan var det, da jeg havde et feriekort der ikke var blevet indløst, da de var optjent lige inden jeg blev sygemeldt. Du går bare ind på feriekonto under kan ikke holde ferie grundet sygdom og beder om at få dem udbetalt.

Ret mig hvis det ikke er korrekt.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 22:41   #14
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Tlf dame

Hvordan kommer man på feriekontoen er det med nem-ide ??

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 23:06   #15
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Jeg mener efter de nye regler, behøver du ikke at få en underkrift eller stempel fra kommunen. Sådan var det, da jeg havde et feriekort der ikke var blevet indløst, da de var optjent lige inden jeg blev sygemeldt. Du går bare ind på feriekonto under kan ikke holde ferie grundet sygdom og beder om at få dem udbetalt.

Ret mig hvis det ikke er korrekt.
Okay men nu er jeg kommet i tvivl om jeg overhovedet kan få dem udbetalt har ikke haft mulighed for at holde ferie i sommers & har 8 feriedage til gode men der står at jeg kan få den udbetalt efter d. 30 september men så lige under står der at er du ferieforhindret op til ferieåret afslutning d. 30 april 2012 må beviset først indsendes der & der er jeg ikke raskmeldt endnu men er røget af sygedagpenge til den tid og endt på kontanthjælp? Har det nogen betydning, betyder det så at jeg først kan få dem udbetalt fra d. 30 april?
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 23:12   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
Okay men nu er jeg kommet i tvivl om jeg overhovedet kan få dem udbetalt har ikke haft mulighed for at holde ferie i sommers & har 8 feriedage til gode men der står at jeg kan få den udbetalt efter d. 30 september men så lige under står der at er du ferieforhindret op til ferieåret afslutning d. 30 april 2012 må beviset først indsendes der & der er jeg ikke raskmeldt endnu men er røget af sygedagpenge til den tid og endt på kontanthjælp? Har det nogen betydning, betyder det så at jeg først kan få dem udbetalt fra d. 30 april?
Det skulle ikke betyde noget du er jo ovre d. 30/9 så tag du feriekortet med på kommunen så får du nok en underskrift. Det er jo din hovedferie der udbetales.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 06:07   #17
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Jeg mener efter de nye regler, behøver du ikke at få en underkrift eller stempel fra kommunen. Sådan var det, da jeg havde et feriekort der ikke var blevet indløst, da de var optjent lige inden jeg blev sygemeldt. Du går bare ind på feriekonto under kan ikke holde ferie grundet sygdom og beder om at få dem udbetalt.

Ret mig hvis det ikke er korrekt.
Korrekt! Det fik jeg osse udbetalt, på dén måde under sygdom, tilbage i 2010. Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 05:27   #18
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Som sagt ender på kontanthjælp fra d. 1 begrund af varighedsbegrænsningen. Men da jeg er hjemmeboende og kun vil få 3200 før skat er det så muligt at få sat sit medlemskab ned inde ved HK. Både a-kasse & fagforeningen. for ellers skal jeg betale 821 kr hver månede, så ville høre om der var andre der havde været ude for det samme og evt. fået det sat ned. Kan ikke melde mig ud da kommunene ikke har kunne træffe en beslutning endnu omkring sygedagpengeforlængelse da de ikke har journalerne og vis jeg sku være så heldig af få forlænget kan jeg ikke få sygedagpenge da jeg så ikke er medlem i en fagforening
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 09:32   #19
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Langt de fleste fagforeninger tilbyder at man kan få sat kontigentet ned mens man er sygemeldt...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 16:06   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
Som sagt ender på kontanthjælp fra d. 1 begrund af varighedsbegrænsningen. Men da jeg er hjemmeboende og kun vil få 3200 før skat er det så muligt at få sat sit medlemskab ned inde ved HK. Både a-kasse & fagforeningen. for ellers skal jeg betale 821 kr hver månede, så ville høre om der var andre der havde været ude for det samme og evt. fået det sat ned. Kan ikke melde mig ud da kommunene ikke har kunne træffe en beslutning endnu omkring sygedagpengeforlængelse da de ikke har journalerne og vis jeg sku være så heldig af få forlænget kan jeg ikke få sygedagpenge da jeg så ikke er medlem i en fagforening

Hej Jette91

Fagforeningen har ikke noget at gøre med; -ret til sygedagpenge... - det er A-kassen man skal være medlem af hvis man vil have ret til sygedagpenge(og efterløn)... -man kan sagtens betale til A-kassen(og efterløn) uden at være medlem i en fagforening...

Ps. Bidraget til A-kassen(og evt. efterløn) kan IKKE nedsættes...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge til gode - på kontanthjælp i afklaring Whoppi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 23-05-2013 20:18
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
feriepenge. SanneHansen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 21 12-12-2012 15:38
10 gode råd...... phhmw Alt det andet 5 02-11-2010 13:53
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension