K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2014, 18:32   #1
phreakstein
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
phreakstein er ny på vejen
bank

Jeg er vist kommet alvorligt i klemme i min danske bank og haaber der findes nogen
i Forum der kan tilbyde vejledning.

Min sag angaar min konto en dansk bank (ikke Danske Bank).
Jeg har vaeret kunde i 18 aar og vaelger beholde
min konto i banken som overfoersel af foertidspension. Efter jeg flytter til Bulgarien
2012.
Mit behov fra banken angaar kun en maanedlig overfoersel fra Danmark til bulgarsk konto
1 gang maanedligt SWIFT.
Situationen aendrer sig ved slutningen af 2013, da jeg tager et kortere ophold i Polen.
Fra den ene dag til den anden er VISA/Dankort blokeret for enhver internethandel, hvis
ikke Nem ID er tilsluttet.
Da jeg ikke har Nem ID tilsluttet, er jeg derfor afskaaret fra alle internet bestillinger.
Det viser sig efterfoelgende mindre nemt faa aktiveret Nem ID og i denne proces kan jeg
godt fornemme. Jeg nu fra min danske banks side er udstyret med praedikatet *vanskelig
og uoensket kunde*.
Det bliver en tak vaerre da, jeg vaelger tage tilbage til Bulgarien begyndelsen af 2014.
I Bulgarien er VISA/Dankort blevet blokeret i alle haeveautomater.
Igen beder jeg min danske bank om raad og vejledning. Svarene tilbage er misledende og
jeg spoerger derfor om kortet kan bruges i Rumaenien.
Jeg faar at vide, kortet kan godt bruges i Rumaenien. Jeg fik haevet ialt 1600 dkr. saa
var kortet ogsaa lukket Rumaenien. Trods der var et indestaaende + 10.000 dkr.
Undervejs forsoeger jeg saa sende penge til mig selv fra Dankort via Western Union og
World Remit. Disse transaktioner mislykkes og nu staar der depositum deponeret for ialt
ca. 11.000 dkr. Jeg aner ikke hvorfor? Fordi min danske bank undlader svare paa mine
spoergsmaal om hvorfor beloebene ikke frigives. Det til trods for, World Remit har sendt
mig en mail, hvor de angiver der er faxet til banken om beloebet er frigivet.
Da min bankraadgiver melder sig fravaerende samme dag, han har overfoert 2,800 dkr til
min konto 21.03-2014. Er jeg godt klar over, jeg ikke langere modtager bare en rimelig
service.
I konsekvens af dette mailer jeg bankens klageafdeling og anmoder om, ny midlertidig
bankraadgiver med henblik paa afvikling af kontoen, da jeg ikke har et tilstrekkeligt
tillidsforhold til den nuvaerende bankraadgiver.
Bankens klageafdeling mailer straks tilbage, sagen undersoeges og jeg vil modtage svar
hurtigst.
Mit problem nu er. Jeg faar ikke besked om tildeling af ny midlertidig bankraadgiver.
Jeg har depoeneret ca. 11.000dkr som jeg ikke aner, hvorvidt disse beloeb kan frigives.
Jeg har en pension der ankommer ca.12.000dkr 31.03-2014.
Hvis der gaar sagssmoeleri i den her sag kan der vel sagtens gaa uger og maaneder, hvor
jeg ikke har adgang til mit indestaaende?

Jeg haaber nogen i Forum har et godt raad ud af det her.

MVH
Gert
phreakstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 18:37   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phreakstein Se meddelelser
Jeg har en pension der ankommer ca.12.000dkr 31.03-2014.
Hvis der gaar sagssmoeleri i den her sag kan der vel sagtens gaa uger og maaneder, hvor
Det kan jo nok blive svært at nå det inden d. 31.03.2014 (i morgen) og jeg ved da heller ikke hvordan det fungerer når du ikke befinder dig i DK, men ellers ville jeg have anbefalet dig straks, at oprette en ny konto i en anden bank og benytte denne som nemkonto.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 18:44   #3
phreakstein
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
phreakstein er ny på vejen
Jeg har faaet oprettet en ny bankkonto i Rumaenien, hvor jeg nu bor.
Spoergsmaalet er om den danske bank vil medvirke til, jeg kan faa den
indkommende pension sendt her til SWIFT/IBAN?
Nu der er gaaet sag i min konto.
phreakstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 18:47   #4
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Hvis visakortet er problemet er der vel mulighed for et kort i en bank i det land du bor ?
Og på den danske konto opretter du så en fast overførsel til dig selv.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 18:50   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan ikke nå noget til imorgen.. men du kan oprette en ny nemkonto i en anden bank, sørge for at have nemid og få lavet et visa elektron eller tilsvarende på dit glatte ansigt.

Så er du sikret fra næste måned.

Det beløb der er låst kan tage tid at få låst op. Selvom firmaet kontakter banken direkte går der gerne en uges tid mindst. De kan låses op til 3 mdr. vist og banker er langsomme.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 18:58   #6
phreakstein
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
phreakstein er ny på vejen
Tak for svar!
Jeg har konto og visakort min nye bank Rumaenien. Desuden yder denne bank
udmaerket service.
Min bekymring angaar min danske bank. Naar de undlader give mig en ny midlertidig bankraadgiver. Hvem skal man saa rette henvendelse til for, at faa gennemfoert
en overfoersel fra danske bank her til den rumaenske bank? IBAN/SWIFT fungerer
jo udmaerket, hvis ellers velvilligheden er tilstede for at faa det afsendt. Betaler normalt et gebyr 170.-dkr for denne service.
phreakstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 18:59   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Normalt ville jeg nok overføre via netbank, så koster det mig kun 20 kr...

Overførsel til udenlandsk bank, sætte hak i deling af udgifter..

Men netbank kræver jo nok at du har fået styr på din nem-id.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 19:02   #8
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Hej, har selv boet i udlandet (Ungarn) i en periode - og da jeg også havde nogle problemer med overførsler mm. valgte jeg at få pensionen sat direkte ind på en konto i Ungarn - dette var både hurtiger og billiger !
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 19:09   #9
phreakstein
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
phreakstein er ny på vejen
Ja! Jeg naaede bare ikke fremsende Pension Danmark oplysninger om aendrede bank op til udbetaling 31.03-2014. Min tillid til tidligere bankraadgiver *crashede* fuldstaendigt fra dag til anden.
Tillid mellem bank og kunde er altafgoerende. Og vi FPere nyder jo ikke den allerstoerste
respekt i bankverdenen...

Tak ogsaa for svaret!
Det beløb der er låst kan tage tid at få låst op. Selvom firmaet kontakter banken direkte går der gerne en uges tid mindst. De kan låses op til 3 mdr. vist og banker er langsomme.

Denne oplysning er ny for mig, og ville have oensket tidligere bankraadgiver ville have ulejliget sig med give mig denne oplysning. Saa ved man hvad man har forholde sig til.
phreakstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 11:10   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mener ikke du med rimelighed kan forlange, at en bankrådgiver uden opfordring skal informere dig om, hvilken tidsmæssig binding der måtte være ved overførsel af beløb. Det er desværre vores eget ansvar at tjekke betingelserne ud. Men derfor er det da superærgerligt. Håber det snart løser sig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension