K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2010, 19:35   #1
whyme
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
whyme er ny på vejen
hvor længe fra ressourceprofil til førtidspension???

da jeg er igang med at søge pension, vil jeg høre om der er nogle der ved hvor længe der går fra ressourceprofielen er udfyldt til den endelige førtidspension??

jeg er opfordret igennem læger og psykolog til at søge pension.
kommunen har modtaget alt fra forskellige læger, indlæggelser og psykolog, og jeg har udfyldt en ressourceprofil og sendt retur til kommunen. udover denne ressourceprofil som kommunen bad mig udfylde, har de henvist mig 2 timers psykologisk undersøgelse, for nærmere undersøgelse af psyke og funktions evne.
denne undersøgelse finder sted den 20 maj..

men kunne godt tænke mig at vide hvor længe man kan forvente det tager udfra de oplysninger de har nu, og efter den sidste undersøgelse den 20 maj, til man får svar på om man er godkendt til pension???

(ps er ny herinde, så underskylder hvis der er lign tråede)
whyme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 19:58   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af whyme Se meddelelser
da jeg er igang med at søge pension, vil jeg høre om der er nogle der ved hvor længe der går fra ressourceprofielen er udfyldt til den endelige førtidspension??
Det kan der ikke gives et entydigt svar på, det kommer bl.a. an på hvor mange andre sager din sagsbeh. har.
Men hvis du synes de trækker den for længe, og der vel at mærke er alt hvad der skal være i sagen, så kan du jo overveje at søge fp i henhold til §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så har de 3 mdr. til at gøre den færdig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 20:22   #3
whyme
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
whyme er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det kan der ikke gives et entydigt svar på, det kommer bl.a. an på hvor mange andre sager din sagsbeh. har.
Men hvis du synes de trækker den for længe, og der vel at mærke er alt hvad der skal være i sagen, så kan du jo overveje at søge fp i henhold til §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så har de 3 mdr. til at gøre den færdig.

hva gør at man kan bruge §17 til at få en afgørelse på 3 mdr, og en alm kan tage år???
whyme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 21:35   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af whyme Se meddelelser
hva gør at man kan bruge §17 til at få en afgørelse på 3 mdr, og en alm kan tage år???
Det hedder §18 når det er kommunen/sagsbeh. der mener at der skal søges om pension.
Det hedder §17 når det er borgeren der selv søger om pension, og hvis man vil have det afgjort på de 3 mdr., og mener der er i sagen hvad der skal være, skal man huske at skrive på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Se evt. her (findes under nyttige links øverst på siden):

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 21:57   #5
Noah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
Noah er ny på vejen
Hej Whyme, Husk du skal have ressourceprofilen retur til kommentar inden den sendes til indstilling. Her kan du komme med alle de ting, som du synes mangler i forhold til lægevurdering mv.
Noah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 09:30   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Søger man en § 17 er det vigtigt at man husker at skrive på forliggende grundlag da den ellers kan tage lige så lang tid som når kommunen indstiller en...

Men som jeg læser det så mangler du stadig partshørig og psykolog og før disse ting er overstået bliver der ikke taget stilling til pension
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 10:20   #7
whyme
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
whyme er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Noah Se meddelelser
Hej Whyme, Husk du skal have ressourceprofilen retur til kommentar inden den sendes til indstilling. Her kan du komme med alle de ting, som du synes mangler i forhold til lægevurdering mv.


vil de kommentere i min ressourceprofil som jeg udfyldte og sendte til dem på mail??? er det denne der skal sendes retur..

eller skal jeg også lave en ressourceprofil sammen med min sagsbehandler, og er det så denne der skal sendes retur??? eller??+
whyme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 10:21   #8
whyme
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
whyme er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Søger man en § 17 er det vigtigt at man husker at skrive på forliggende grundlag da den ellers kan tage lige så lang tid som når kommunen indstiller en...

Men som jeg læser det så mangler du stadig partshørig og psykolog og før disse ting er overstået bliver der ikke taget stilling til pension
må jeg spørge hvad partshøring er????
whyme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 11:04   #9
anonym
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
anonym er ny på vejen
hej
partshøring i dette tilfælde, er når du får din ressourceprofil tilbage efter at den er udfyldt af sr. så har du mulighed for at se hvad der er skrevet og skrive dine kommentarer, hvis der er noget som du syntes er relevant som ikke står i sagen, eller hvis du syntes at der er noget der er forkert, så skal du skrive det.
partshøring er at du skal have mulighed for at se hvilke papirer der er i din sag. du er part i sagen, og du skal høres så at sige.
mvh
anonym
anonym er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 13:27   #10
whyme
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
whyme er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anonym Se meddelelser
hej
partshøring i dette tilfælde, er når du får din ressourceprofil tilbage efter at den er udfyldt af sr. så har du mulighed for at se hvad der er skrevet og skrive dine kommentarer, hvis der er noget som du syntes er relevant som ikke står i sagen, eller hvis du syntes at der er noget der er forkert, så skal du skrive det.
partshøring er at du skal have mulighed for at se hvilke papirer der er i din sag. du er part i sagen, og du skal høres så at sige.
mvh
anonym

tak for svar
whyme er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe? Perlen At søge førtidspension 7 25-04-2011 17:03
Hvor længe... BRANDO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:14
Hvor længe? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 09-02-2010 16:24
Hvor længe malleaa Jeg er kommet i praktik. 10 05-12-2007 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension