K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2010, 17:32   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Helene var det ikke dig der skrev, at du 1-2 gange har hentet snydepiller på apoteket??? Nu er jeg altså ikke med længere
Jo, og som du kan læse, så har jeg aldrig læst indlægssedlerne! Underforstået, at så kan man snydes. Vidregivet, LÆS indlægssedlerne....

Sakset fra indlæg 24 ''Selv, personligt, har jeg aldrig haft behov for at læse de sedler, og skrev, at MÅSKE er det derfor jeg aldrig har opdaget det. De piller jeg fik i hånden af psykiateren, lå bare i blisterpakninger, helt uden indlægsseddel. Og dem fra apoteket har jeg aldrig tjekket''


Sidst redigeret af Ninja; 05-02-2010 kl. 17:34.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 18:23   #52
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo, og som du kan læse, så har jeg aldrig læst indlægssedlerne! Underforstået, at så kan man snydes. Vidregivet, LÆS indlægssedlerne....

Sakset fra indlæg 24 ''Selv, personligt, har jeg aldrig haft behov for at læse de sedler, og skrev, at MÅSKE er det derfor jeg aldrig har opdaget det. De piller jeg fik i hånden af psykiateren, lå bare i blisterpakninger, helt uden indlægsseddel. Og dem fra apoteket har jeg aldrig tjekket''

Dette bliver mit sidste indlæg i denne debat
Men det vil altså sige, at du mener, at man har risiko for at blive snydt, hvis man ikke læser indlægssedlen, så "snydepillen" må jo altså være i en pakning der giver udtryk for noget andet, end det er.
Jeg tror, hele den historie er en vandrehistorie; altså at man skulle få udleveret noget andet, end hvad lægen har sagt. Jeg tror simpelthen ikke på det, indlægssedler eller ej, så er det fup og humbug, hvis lægen sagde, at man blev behandlet for feks depression og så gav kalkpiller. Den holder simpelthen ikke, det er min mening.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 19:24   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen hvorfor skulle jeg lyve...hvorfor skulle Lone t lyve?? Du skriver jo indirekte at jeg er fuld af løgn!

Jeg ved ikke om der er en risiko for at blive snydt - hvor skulle jeg vide det fra?

Jeg er jo hverken Einstein eller tankelæser.
Jeg skriver bare pænt, at jeg selv har oplevet for mange år siden, at få piller der ikke indeholdt andet end (XXX) i mellem nogle behandlinger. Lone t's familie har prøvet det samme, jeg kender flere andre der også har prøvet det.
Hvordan det foregår i praksis, aner jeg jo af gode grunde ikke noget om.

I forbindelse med vores lille hyggelige diskussion har jeg via min digital signatur forsøgt at finde oplysninger på alt det medicin jeg har fået, men den kan ikke gå så langt tilbage i systemet. Jeg skal over 15 -20 år tilbage, og den går kun til slut 90'erne.....tænkte det kunne være meget sjovt, om jeg kunne spotte snydepillerne og måske læse mere om dem og tjekke indlægssedlerne.

Men hvis nu Dr Hansen udskriver en recept på lykkepiller af feks navnet Cipramil - ægte originale piller, og Dr Hansen VED at Cipramil IKKE hjælper mod spiseforstyrrelse (for så skal de feks hedde Seroxat), og patienten så kommer og fortæller at det nu går meget bedre med spiseforstyrrelsen. Er det så en form for forsøg med placeboeffekten???
Og er det i så fald ikke fuldt lovligt, og kan afdække om en patient er indbildsk syg?? Eller blot fejler noget helt andet end patienten render rundt og tror.

- blot en relevant tanke jeg fik da jeg gennemgik mine sagsakter og kunne læse, at lægekonsulenten skrev, at jeg reagerer troværdigt forhold til medicin og diagnoser.....


Sidst redigeret af Ninja; 05-02-2010 kl. 19:29.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 19:35   #54
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Men hvis nu Dr Hansen udskriver en recept på lykkepiller af feks navnet Cipramil - ægte originale piller, og Dr Hansen VED at Cipramil IKKE hjælper mod spiseforstyrrelse (for så skal de feks hedde Seroxat), og patienten så kommer og fortæller at det nu går meget bedre med spiseforstyrrelsen. Er det så en form for forsøg med placeboeffekten???
Og er det i så fald ikke fuldt lovligt, og kan afdække om en patient er indbildsk syg??

NEJ, det er decideret ULOVLIGT!!! Det er ulovligt at bilde en patient ind, at man får behandling med en bestemt medicin mod en bestemt lidelse - og så er det løgn.
Og eftersom vi ved, at placebo-effekten eksisterer, i alt fald på den korte bane, så giver det heller ingen mening overhovedet?!
Om i lyver ved jeg ikke; det kan man vel ikke kalde det, hvis i selv tror på det; men jeg tror altså bare ikke på det. Dels er det ulovligt og dels giver det slet ingen mening, at det skulle foregå. Jeg synes, det lyder helt sygt!!

Sidst redigeret af gh72; 05-02-2010 kl. 19:38.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 19:44   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmm, og tør man tro på det ikke er præcis sådan det foregår....
Jeg mener, hvem i alverden skulle kunne tjekke det...

Jeg har prøvet samtlige af de gamle mærker på marked, så jeg har lidt på fornemmelsen at jeg har været prøveklud i mangt og meget, og tilhører den generation af personer der har fået pillerne så længe, at vi bliver hørt når vi taler om lagtidsbivirkningerne.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 19:47   #56
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hmmmm, og tør man tro på det ikke er præcis sådan det foregår....
Jeg mener, hvem i alverden skulle kunne tjekke det...

Jeg har prøvet samtlige af de gamle mærker på marked, så jeg har lidt på fornemmelsen at jeg har været prøveklud i mangt og meget, og tilhører den generation af personer der har fået pillerne så længe, at vi bliver hørt når vi taler om lagtidsbivirkningerne.....
Tja, jeg kan ikke se nogen grund til, at det skulle forekomme, det, som du påstår! Kan slet ikke se, hvad nogen skulle få ud af det. Jeg synes, det lyder helt paranoidt.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 21:17   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det findes der sikkert også piller imod!!

Iøvrigt PÅSTÅR jeg ikke noget, jeg spørger bare...eller tænker højt om du vil.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved forhøjet dosis? TinaB Alt det andet 5 13-05-2011 09:05
TIP til daglig medicin dosering.... shylock Hjælpemidler til handicappede 13 05-11-2010 10:17
Anti-autoriteten er på retur! buster Politik og Samfund 5 09-08-2010 11:36
Max dosis for cipralex ? Enteneller Alt det andet 9 04-05-2009 11:26
Kronisk depressiv, cancer og førtidspension? optimisme At søge førtidspension 6 06-02-2008 15:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension